Založ si blog

Daniel Lipšic, Maroš Žilinka a problém „nezávislej“ slovenskej prokuratúry

Nikto nerieši podstatu nefungovania slovenskej prokuratúry. Nejde len o špeciálnu prokuratúru, Daniela Lipšica, ale i o Maroša Žilinku
I v českých médiach som si všimla protesty ohľadne zrušenia špeciálnej prokuratúry.

Vzhľadom k tomu, že mám odpoveď od Roberta Kaliňáka z roku 2005, tak pripomínam, čo mi vtedy napísal: že prokuratúra je na Slovensku nezávislá.

Takže povedané „po lopate“: prokuratúra si može rozhodnúť ako chce a nikto ju nemože kontrolovať. Ani poslanci, ani vláda, žiadny politik, nikto.
I keby nedodržiavali platné zákony, tak je to len „iný právny názor“? Ako može mať právnik iný právny názor? Ja som si myslela, že má dodržiavať platné zákony a to pre všetkých, hlavne pre vysoko postavených a bohatých. V zákonoch nie je nikde napísané, že právnici si možu ohýbať zákony ako chcú ….

Dokonca i Monika Todová sa v jednom rozhovore v Jaroslavom Spišiakom odvoláva na to, že to necháme na „nezávislého“ vyšetrovateľa. To si myslí, že vyšetrovatelia majú patent na rozum, sú neomylní? A keď vyšetrovateľ rozhodne nespravodlivo, tak musíme to rešpektovať? To snáď nemyslí vážne!

Som presvedčená, že túto absurditu, že prokurátori si možu robiť, čo chcú, i rozhodovať ako im to zákon neumožňuje, treba zmeniť. Len nikto z politikov to meniť nechcel. Ani Fico, ani Kaliňák, ani Matovič, ani Sulík, ani prezidentka….nikto.

Kto vymyslel taký nezmysel, že prokurátor má patent na rozum a keď rozhodne, tak určite má pravdu? Prečo nikto nemá právo kontrolovať, či prokurátor neporušil zákony? Prečo to poslanci nekontrolujú a nekritizujú?

Stačí si len uvedomiť, že vo VSŽ Košice boli rozkradnuté miliardy a nikto z polície, ani z prokuratúry nenašiel nič, čo by sa dostalo pred „nezávislý“ súd a nikto za to nesedel vo väzení. Len mne ako svedkovi zničili život.

Túto odpoveď od Roberta Kaliňáka som uverejnila už v tomto článku:

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/10/06/eva-rezesova-jej-nehoda-v-madarsku-a-suvislost-s-vsz-kosice/

Nie som priaznivec Roberta Fica, už dávno som pochopila, že ho zaujíma len ako vyhrať voľby. Veď mi to aj sám napísal.

A čo sa týka porušovania zákonov políciou a prokurátormi: prípad VSŽ nemala finančná polícia, generál Jaroslav Ivor to neriešil, i keď dopis som poslala jemu. Vyšetrovateľ Jan Priatka a jeho kolegovia neurobili žiadnu kontrolu vo firmách, ktoré som spomínala v liste Ivorovi. Prokurátorovi to nevadilo a „zabudli“ mi poslať Usnesenie, prečo to zastavili, kde malo byť zdovodnenie, prečo to zastavili a v čom som neuviedla pravdu. Podľa vtedajšieho ministra vnútra Vladimíra Palka mi to neposlali preto, že mne žiadna škoda nevznikla. Vznikla: zničili mi celý pracovný a súkromný život. A vznikla škoda aj Slovenskej republike, ale to asi kresťanovi Palkovi, ktorý bol platený v tom čase ako minister vnútra nevadilo. A Daniel Lipšic v tom čase bol podpredsedom KDH. Takže prečo sa o tento prípad nezaujíma, keď som ho niekoľkokrát požiadala o pomoc?

A to Usnesenie mi neposlali asi preto, aby som sa nemala k čomu odvolať. Pričom v trestnom zákone je jasne napísané, že oznamovateľovi má orgán poslať vyrozumenie, ako bolo s jeho vecou naložené. A má konať čo najskor.
Ako „konali“ a naťahovali čas, to som popísala už v predošlých článkoch.

Takže to je to „ohýbanie“ práva, ktoré mnohí nazývajú iným právnym názorom. V skutočnosti sú platné zákony, ktoré má dodržiavať i prokurátor a je to porušovanie platných zákonov. Nikto to nekontroluje: prokurátori si možu rozhodnúť ako chcú, i keď porušia zákony.

Vážení: toto je potrebné riešiť a kontrolovať prokurátorov, keď ktokoľvek pošle sťažnosť na ich prácu. Ale na Slovensku taká inštitúcia nie je a nikto to z poslancov, vlády nechce riešiť. Pripomínam, že vy občania platíte tie vysoké platy prokurátorov. Asi vám to nevadí, ale kritizovať dokážete hocijakého bezdomovca. Asi ste kresťania…alebo dochodcovia, ktorí myslia už len samy na seba….

Mne vadí nielen Daniel Lipšic, ale i Maroš Žilinka.

A novinárom táto nespravodlivosť, že prokurátori si robia, čo chcú, nevadí: Monika Tódová to asi berie ako „nezávislosť“ vyšetrovateľa a prokurátora.
Nikto nemá patent na rozum, ani prokurátori. A keď nechcú svoju prácu robiť poctivo, tak nech robia niečo iné, mimo práva.

Keď som to poslala predtým poslancom, tak to poslali prokurátorovi, nech skontroluje svoju prácu a vyjadrí sa k tomu ešte raz. Napísal mi, že svoj názor nezmení.

Toto je kontrola? To si z nás robia srandu? A mladý Šimečka o tom nevie?

Alebo vám všetkým Slovákom je to jedno, že veľké rozkrádačky sa nevyšetrujú a bežných ľudí stíhajú aj za malé prečiny ?

Je jedno, či to je Maroš Žilinka alebo Daniel Lipšic: obaja si na prokuratúre robia čo chcú: niektoré prípady nevyšetrujú. Oslovila som ich už dávno. Ani jeden mi neodpovedal. O ochranu som políciu požiadala už v roku 2000. Nepomohli mi, len mi pán Kukura z polície tvrdil, že mi nič neurobia….ako to vedel? Informovali ho?
Veď mi zničili celý život, ja som na to na začiatku v roku 2000 upozorňovala a neurobili nič pre to, aby to na polícii a prokuratúre zastavili.

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/08/04/ako-na-slovensku-funguje-prokuratura/

A nerobte si ilúzie, že v ČR to funguje inak. Nefunguje.

A pokiaľ sa vám to zdá složité: tak sa verejne pýtam, prečo tento bordél roky tolerujete? Veď naschvál v tom robia právnici bordél, aby sa v tom nikomu nechcelo „hrabať“….
A upozorňujem, že novinári to tolerujú roky a tvária sa že sa nič nedeje.

Marián Leško: Prokurátori tu celé roky poskytujú vplyvným ľuďom imunitu

Prečo sa Monika Tódová nespýtala Mariána Leška, ktorí konkrétní prokurátori a komu konkrétne poskytujú imunitu? Prečo nepožiadala nezávislých vyšetrovateľov, aby to napravili a nespravodliví prokurátori museli opustiť svoje pozície? Toto jej nevadilo, keď jej to v rozhovore povedal samotný bývalý poradca prezidenty Čaputovej?

Takže oni to vedia a nič s tým nerobia?

Ten rozhovor bol uvedený už pred rokom!

53 869 zhlédnutí 3. 12. 2022
Robia z nás idiotov, hovorí o generálnom prokurátorovi Marošovi Žilinkovi a jeho námestníkovi Jozefovi Kanderovi politický komentátor Marián Leško. Rozprávala sa s ním Monika Tódová..

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/25/robert-fico-neurobil-nic-proti-korupcii-ignoroval-ju-i-ked-o-nej-vedel/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/09/29/lipsic-zilinka-caputova-su-to-osobnosti-slovenska-preco-chrania-rezesovcov-a-mlcia/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/09/19/naka-obvinila-michala-gucika-kamarata-marosa-zilinku/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/29/vladimir-palko-byvaly-minister-vnutra-a-kauza-vsz-kosice-jeho-odpoved/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/25/preco-roman-mikulec-a-milan-lucansky-nechceli-presetrit-dve-zavazne-kauzy/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/10/sudcovia-prokuratori-a-ich-schopnosti/

V tomto videu hovorí Monika Tódová o nezávislom vyšetrovateľovi a Jaroslav Spišiak o tom, ako fungovala polícia, keď bol v policajnom zbore.

Je divné, že ani jeden prokurátor to nekritizoval: ani Žilinka, ani Lipšic.

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/09/14/video-spisiak-najvacsia-hrozba-pre-slovensko-su-politici-ktori-nie-su-pod-vplyvom-oligarchov/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/11/16/slovensko-vraj-bolo-zalozene-ako-zlocinecka-organizacia-povedal-v-jednej-diskusii-jaroslav-spisiak/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/11/12/novinar-marek-vagovic-a-rozhovor-s-nim-o-organizovanom-systeme-statnej-mafie/

Karel Kryl by mal 80 rokov

15.04.2024

Pred 80 rokmi sa narodil Karel Kryl. Myslím si, že si tento človek zaslúži spomienku. Bol to nadčasový spevák a nikdy sa nikomu nezapredal. Narodil sa 12.4.1944. Prvýkrát som jeho meno počula v 80 rokoch na letnej brigáde. Boli sme na Morave so spolužiakmi a náhodou som večer prišla k spolužiakom na izbu. Magneťák mali veľmi potichu a hrala tam nejaká pre mňa neznáma [...]

Pelle = dieťa šťasteny

09.04.2024

Lebo to, ako sa on prepracoval až na post prezidenta, sa inak nazvať nedá. Nenápadne sa po Ficovom chrbte posúval vyššie a vyššie, až zakotvil vo funkcii najvyššej, prezidentskej. Jediné, čo k tomu potreboval, bolo poslúchať, pritakávať, klamať, pri nepríjemných otázkach odpovedať vyhýbavo, vykrúcať sa, používať prázdne frázy, hovoriť kvetnato a pritom všetkom sa [...]

Sú novinári na strane dobra a spravodlivosti ?

21.03.2024

Jaro vždy chcel, aby Korzár písal odvážne a kriticky, stál na strane spravodlivosti, práva a dobra. Chcel, aby boli jeho redaktori féroví a korektní, kontrolovali tých pri moci a zastávali sa bežných ľudí. Citujem z nižšie pripojeného článku: https://korzar.sme.sk/c/23299172/zomrel-sefredaktor-dennika-korzar-jaroslav-vrabel-novinam-venoval-cely-zivot.html?ref=njctse Verím, [...]

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 196
Celková čítanosť: 2966644x
Priemerná čítanosť článkov: 15136x

Autor blogu

Kategórie