Založ si blog

Bývalý vyšetrovateľ Marcel Burkert- funkcionári polície zametali niektoré kauzy pod koberec

Náhodou som našla rozhovor s týmto bývalým vyšetrovateľom, kde hovorí ako funkcionári policajného zboru zametali niektoré kauzy pod koberec. Som za tento rozhovor vďačná, pretože keď od roku 2000 poukazujem na to, že kauza VSŽ a Rezešovci sa nikdy nevyšetrovala, nikto to nechcel riešiť: novinári o tom nechceli informovať, politikov to nezaujímalo a diskutujúci mi často nadávali, že sa len sťažujem.
Takže tu je dokaz priamo od jedného bývalého vyšetrovateľa, čo sa dialo v policajnom zbore:

https://www.nazor.info/ucitel-marcel-burkert-nase-skolstvo-je-postavene-na-zlom-zaklade/

Citujem z tohoto článku:

Ako učiteľ ste prešli viacerými školami, čo Vás najviac sklamalo a naopak príjemne prekvapilo?

Pred zamestnaním v školstve som 24 r. pracoval v ozbrojených zložkách, z toho posledných 10 rokov na Prezídiu Policajného zboru SR. Pri zmene povolania, pred vstupom do školstva, som nemal žiadne ružové okuliare, žiadne očakávania. Vedel som, že ak v samotnom policajnom zbore, ktorý má byť strážcom zákonnosti, vládli mnohé zvrátenosti, kvôli ktorým som napokon zo zboru odišiel, v školstve to výrazne iné nebude.

Ale napriek všetkému – učiteľ má väčšiu autonómiu než policajt a práca učiteľa môže mať väčší zmysel, ako práca policajta policajného prezídia. Posúďte sami: Ako člen vyšetrovacieho tímu pracujete na nejakom veľkom prípade rok, dva a niekedy aj viac. Začnú sa pripravovať domové prehliadky a iné usvedčujúce úkony a keď sa o tom viceprezident Policajného zboru SR z titulu svojho postavenia dozvie, a dozvie sa aj to, že medzi tými, ktorým môže vyšetrovací tím dokázať trestnú činnosť sa nachádzajú aj politicky chránené osoby, teda z hľadiska trestnej zodpovednosti osoby nedotknuteľné, tak vedúcemu vyšetrovacieho tímu sa sofistikovane (nie priamo) dá na výber: Buď prípad pôjde pod koberec, alebo príde o funkciu, čím sa mu výrazne zníži plat a jeho vyšetrovací tím sa rozpustí. Je známe, že vysokí policajní funkcionári sú len politické nominácie… Ja som sa v tom vyšetrovacom tíme postavil za to, aby sme sa politickej moci nepodriadili a to aj za cenu rozpustenia vyšetrovacieho tímu. Nikto ma však nepodporil. Naša dvojročná práca vyšla úplne nazmar. Nemohol som s tým nič robiť. A keďže podobných skúseností som mal už viac, z polície som odišiel. Po odchode som založil občianske združenie „Stop alibizmu – Has aj čo ťa nepáli!“, kde som na praktiky a pomery v policajnom zbore aspoň otvorene poukazoval.

Koniec citácie.

Na nefunkčnosť polície, čo sa týka veľkých prípadov poukazujem od roku 2000. Novinárov to nezaujímalo, možno mi čoskoro vysvetlia prečo ich to nezaujíma a diskutujúci pod článkami ma často len urážali.
Takže preto som vďačná za rozhovor s Marcelom Burkertom, ktorý je aj blogerom pravda.sk. Ten článok som čítala náhodou a ďakujem mu za jeho úprimnosť, čo sa týka pomerov v polícii.

Ja som na to, že polícia a prokuratúra ututlala konkrétne veľké kauzy upozorňovala už v mnohých článkoch, naposledy tu:

https://popelka.blog.pravda.sk/2024/02/20/minister-erik-tomas-tomu-sa-hovori-pokrytectvo/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/12/13/daniel-lipsic-maros-zilinka-a-problem-nezavislej-slovenskej-prokuratury/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/10/28/stefan-hamran-vraj-odvadzal-tazku-policajnu-pracu-tvrdi-to-lubomir-galko-a-nadava-na-noveho-ministra-vnutra-na-svojom-fb/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/09/29/lipsic-zilinka-caputova-su-to-osobnosti-slovenska-preco-chrania-rezesovcov-a-mlcia/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/10/07/arpad-soltesz-odisiel-zo-slovenska-ked-stale-vlastni-byt-v-bratislave/

A okrem toho, že ste mi mnohí nadávali, že som len sťažovateľka, tak jedna blogerka mi písala, že jej známi novinári sa z mojich dokazov vysmievajú. Nie je to tak, že v skutočnosti mám pravdu a novinári kryjú nečinnosť polície vo veľkých kauzách, kde majú viníci politické krytie? Nemali novinári o týchto kauzách informovať? Alebo za čo sú novinári platení?

Tu je rozhovor s týmto pánom, ako s poslancom Dúbravky, je to starší rozhovor:

Stretnutie s poslancom – Marcel Burkert

Doplnenie:

Mnoho informácii naznačil vo svojich rozhovoroch i Jaroslav Spišiak, ktorý bol tiež policajným funkcionárom, odkazy na videa nižšie v článkoch. Dokonca i Marián Leško hovoril o tom, že prokurátori tu celé roky poskytujú imunitu vplyvným ľuďom (odkaz na rozhovor je v prvom článku):
Tak na akú spravodlivosť sa tu hráme, keď žiadna nie je?

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/11/16/slovensko-vraj-bolo-zalozene-ako-zlocinecka-organizacia-povedal-v-jednej-diskusii-jaroslav-spisiak/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/09/14/video-spisiak-najvacsia-hrozba-pre-slovensko-su-politici-ktori-nie-su-pod-vplyvom-oligarchov/

Takže týmto článkom ďakujem Marcelovi Burkertovi za jeho úprimnosť a svedectvo o tom, ako to funguje v policajnom zbore.

Doplnenie 26.2.2024: odkaz pre diskutujúcu ramgad: Asi ste lenivá čítať s porozumením: dokazy som poskytla polícii na základe toho, čo som „videla“ osobne, že sa dialo v rezešovských firmách a mala som písomné dokazy, ktoré som poslala Jaroslavovi Ivorovi. Ten tiež nekonal a ututlal celý prípad. To nemá nič spoločné s Leškom, ktorý bol poradca prezidentky. Nemá to nič spoločné s Jaroslavom Spišiakom, ktorý bol okrem iného i policajným viceprezidentom. To nemá nič spoločné s Marcelom Burkertom, ktorý bol policajným vyšetrovateľom.
Vy ste asi „nad nimi“ diskutujúca ramgad a do všetkého ste videla viac, ako to v polícii a prokuratúre funguje, keď si mňa i ich dovolíte kritizovať. Tak prečo ste to nezmenili?
Každý, komu nevadí rozkrádanie a nečinnosť polície a prokuratúry, je pre mňa nečestný človek.

Dokazy som uvádzala už v týchto článkoch uvedených nižšie a sú z roku 2000. Vtedy som ani netušila, že na Slovensku žijú títo traja páni. Ale vedela som, že Jaroslav Ivor je vážený a známy vyšetrovateľ, preto som oslovila priamo jeho, písomne. Faktom je, že nekonal a ešte vtedajší policajný prezident Ján Pipta sa po odchode stal spoločníkom vo firme Ladislava Drábika, bývalého viceprezidenta VSŽ Košice. Práve tohoto pána mala polícia v súvislosti s mojim poslaným listom Ivorovi vyšetrovať. To je absudné.
A keby ste ramgad pozorne čítala moje články, tak by ste v nich vyčítala, že moje dokumenty si overoval JUDr. Richard Šmída, šéf regionálnej kancelárie v Košiciach z politickej strany SMER. Bol to predchodca Pavla Pašku. Zistil, že v oboch prípadoch mám pravdu a jemu to trvalo 1 mesiac. Nechal si dokumenty odo mňa a ozval sa mi, až keď si to overil. Takže právnikovi to trvalo 1 mesiac a Vy diskutujúca ramgad máte jasno za hodinu?

Ten Burkert má pravdu nielen ohľadom polície, ale i ohľadom školstva: naše školstvo je potrebné zmeniť, lebo ani čítať a pochopiť daný text nedokážete. A že je to zložité? Viete, je to naschvál: najprv v tom pri vyšetrovaní urobia chaos, aby to tak vyzeralo a Slovákom stačia hlavne čo najvyššie dochodky a čo najviac výhod z daní ostatných občanov.
To, že nefunguje spravodlivosť, to ich nezaujíma, pokiaľ sa to netýka priamo ich.

Nechcela som tu dávať tak veľa odkazov na moje články, ktoré som už uverejnila. Ale kvoli nechápavosti diskutujúcej ramgad to urobím. A nebylo by to tak zdlhavé, keby Jaroslav Ivor v roku 2000 pracoval tak, ako mal a za čo bol platený z daní občanov. Lenže nekonal a prípad ututlal.

https://popelka.blog.pravda.sk/2020/11/30/vazeny-pan-centes-a-ostatni-kandidati-na-generalneho-prokuratora/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/11/19/robert-fico-richard-smida-zdravotnictvo-a-necinnost-policie/

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/01/21/prokuratura-policia-politici-palko-fico-poslanci/

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/07/30/rezesovci-tunelovat-se-vyplaci/

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/03/29/farmaceuticky-priemysel-rakovina-a-nemocnica-kosice-saca-a-s/

Karel Kryl by mal 80 rokov

15.04.2024

Pred 80 rokmi sa narodil Karel Kryl. Myslím si, že si tento človek zaslúži spomienku. Bol to nadčasový spevák a nikdy sa nikomu nezapredal. Narodil sa 12.4.1944. Prvýkrát som jeho meno počula v 80 rokoch na letnej brigáde. Boli sme na Morave so spolužiakmi a náhodou som večer prišla k spolužiakom na izbu. Magneťák mali veľmi potichu a hrala tam nejaká pre mňa neznáma [...]

Pelle = dieťa šťasteny

09.04.2024

Lebo to, ako sa on prepracoval až na post prezidenta, sa inak nazvať nedá. Nenápadne sa po Ficovom chrbte posúval vyššie a vyššie, až zakotvil vo funkcii najvyššej, prezidentskej. Jediné, čo k tomu potreboval, bolo poslúchať, pritakávať, klamať, pri nepríjemných otázkach odpovedať vyhýbavo, vykrúcať sa, používať prázdne frázy, hovoriť kvetnato a pritom všetkom sa [...]

Sú novinári na strane dobra a spravodlivosti ?

21.03.2024

Jaro vždy chcel, aby Korzár písal odvážne a kriticky, stál na strane spravodlivosti, práva a dobra. Chcel, aby boli jeho redaktori féroví a korektní, kontrolovali tých pri moci a zastávali sa bežných ľudí. Citujem z nižšie pripojeného článku: https://korzar.sme.sk/c/23299172/zomrel-sefredaktor-dennika-korzar-jaroslav-vrabel-novinam-venoval-cely-zivot.html?ref=njctse Verím, [...]

Dvoch neplnoletých zasiahol prúd, vyliezli na odstavený vlak

27.04.2024 11:29

Dve neplnoleté osoby zasiahol na železničnej stanici v Malackách elektrický prúd. Stalo sa tak po tom, čo vyliezli na odstavený vlak.

škola, školák, žiak, hodina, vyučovanie, trieda

KVÍZ: Predveďte sa, akí ste slovenčinári. Nie je to tak zlé alebo také zlé?

27.04.2024 10:22

Kvíz rýchle preverí vaše znalosti slovenčiny. Ktorá z dvoch možností je správna?

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Nemecký poslanec AfD Bystroň se ohradil proti článku Der Spiegelu o ‘ruských’ balíčkoch

27.04.2024 10:10

Poslanec Alternatívy pre Nemecko (AfD) Peter Bystroň sa ohradil proti článku magazínu Der Spiegel, že v kauze možných úplatkov od proruskej siete prijímal balíčky.

parlament

Na Slovensku chce vzniknúť ďalších päť politických strán

27.04.2024 09:58

Na Slovensku chce aktuálne vzniknúť päť nových politických strán. Oznámenia o zbere podpisov zverejnili na webstránke Ministerstva vnútra SR.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 196
Celková čítanosť: 2966543x
Priemerná čítanosť článkov: 15135x

Autor blogu

Kategórie