Založ si blog

Minister Erik Tomáš, tomu sa hovorí pokrytectvo. . .

Erik Tomáš v debate s Michalom Trubanom hovorí o pokrytectve a ako sa v médiach konkrétna informácia ututlala. A on ako novinár neututlával informácie, ktoré boli vo verejnom záujme?

O pokrytectve hovorí Erik Tomáš v tomto článku a bol napísaný na základe jeho vystúpenia v RTVS:

https://www.hlavnespravy.sk/erik-tomas-prezradil-detaily-v-kauze-hellebrandt-toto-sa-velmi-rychlo-v-mediach-ututlalo/3409158

Presná citácia z článku:

„Progresívne Slovensko má pri diskusii o novelách trestných kódexov plné ústa ochrany života a zdravia a potom ich poslanec Tomáš Hellebrandt nezodpovedne a v rozpore so zákonom ohrozí svojou vážnou infekčnou chorobou zdravotnícky personál,“ vysvetlil svoje rozhorčenie minister. „Tomu sa povie pokrytectvo!,“ zdôraznil svoj postoj minister.

„O vašom Pokrytectve. Vy sa zastávate paragrafov, ktoré by mali uľahčiť páchateľom trestných činov násilia na zdraví a na živote…“ uviedol. Vzapätí však položil otázku: „Pán Truban, pýtam sa Vás, a čo urobil Váš poslanec Hellebrandt? Lebo sa to veľmi rýchlo v médiách ututlalo!,“ pripomenul.
„Tak váš poslanec zatajil infekčnú chorobu. Infekčné ochorenie ktoré ohrozuje zdravie a život. Zatajil ho pred personálom, ktorý ho ošetroval. Vedome ohrozil lekárov a sestry, ktoré ho ošetrovali, spolu 7 zdravotníkov!,“ rozhorčil sa minister v debate.

Minister Erik Tomáš ďalej uviedol, že ošetrujúca zdravotná sestra si mala pichnúť ihlou pri vyšetrovaní do prsta. Dodal, že našťastie šlo o čistú ihlu a bola chránená aj rukavicami.

„Poviem to rovno: Zdravotnícky personál nevydržal a musel niečo povedať, keď videl, ako sa v médiách tento celý prípad tutlá!,“ pokračoval minister.
Erik Tomáš tiež v diskusii uviedol, že nebude komentovať zdravotný stav poslanca Hellebrandta. „Za svoju chorobu si je každý zodpovedný sám,“ uviedol minister.

„Lenže on svojou chorobou ohrozil zdravotnícky personál ! Takto progresívci chránia ! Až takto ste vy pokryteckí !“ dodal v závere.

Koniec citácie z článku.

O tejto kauze sa písalo i na inom médiu, v tomto článku:

https://www.cas.sk/clanok/2899161/erik-tomas-vytiahol-nove-skutocnosti-ohrozil-hellebrandt-zivot-sestricky/

Citujem z článku:

Na povrch vyplávali ďalšie zistenia v kauze exposlanca PS Tomáša Hellebrandta (41). Ten nenahlásil žilinskej nemocnici nákazlivé ochorenie predtým, než tam podstúpil zákrok. Šéf rezortu práce Erik Tomáš (48) teraz vyniesol na svetlo sveta nové informácie. Tvrdí, že pri ošetrovaní politika sa zranila zdravotná sestra. Akému riziku bola podľa odborníka reálne vystavená?

Tomáš sa o novinky podelil v nedeľnej relácii RTVS O 5 minút 12. „Ohrozil nevinných lekárov a sestry, spolu sedem zdravotníkov. Zdravotná sestra si pichla do prsta ihlou. Síce čistou ihlou, ale cez rukavicu, ktorou ošetrovala priamo pána Hellebrandta,“ vyhlásil. Jeho oponentom v diskusii bol poslanec PS Michal Truban, ktorý sa za svojho kolegu postavil. „Nebol infekčný a reálne tých ľudí neohrozoval. Mal to nahlásiť. Neurobil to, priznal si chybu a odstúpil,“ skonštatoval.

Koniec citácie.

Takže toto nazýva Erik Tomáš pokrytectom?
A Erik Tomáš nie je pokrytec, keď TV Markíza dostala odo mňa poštou podklady ohľadne kauzy VSŽ Košice a on urobil ako novinár tejto televízie len všeobecnú reportáž bez akýchkoľvek faktov a informácii?
Videla som túto reportáž, preto to tvrdím.

Erik Tomáš urobil do televíznych novín krátky rozhovor s vtedajším šéfom slovenských vyšetrovateľov Jaroslavom Ivorom, ktorý v tom krátkom rozhovore povedal, že polícia má dokazy o tunelovaní VSŽ Košice. Nič iného nepovedal. A hneď za tým Erik Tomáš do televíznych novín urobil krátky rozhovor s dnes už nebohým Ladislavom Pittnerom, ktorý bol vtedy minister vnútra. Ten rozhovor bol tiež len prázdne frázy, o ničom, žiadne fakty. Bola to jedna reportáž, dva rozhovory hneď za sebou.

Bolo to skutočne pár dní po tom, čo som zaslala materiály TV Markíza a vtedy som bola naivná a myslela som si, že to Ivor do televízie povedal preto, že skutočne moje podklady berú vážne a vyšetria to. To som ešte netušila, že nič nikdy vyšetrovať nebudú a ututlajú to.

A Erik Tomáš ako redaktor TV Markíza urobil reportáž bez konkrétnych faktov a žiadne podklady odo mňa v reportáži nespomenul, ani žiadne firmy od Rezešovcov, ani mňa, ako svedka, ktorý ich prosil o pomoc. Alebo na čo sú novinári? Ja som si naivne myslela, že novinári sú na to, keď štátne orgány, ktoré sú za to platené, nekonajú, tak na novinárov sa možu občania obrátiť, aby o tom informovali verejnosť.

Keď Erik Tomáš šiel do politiky, tak som si dávala otázku, či tu pozíciu nedostal za odmenu, že napríklad mlčal o kauze VSŽ Košice a hlavne ako nekonala v tejto kauze polícia a prokuratúra? Jemu to ako novinárovi TV Markíza nevadilo? Prečo to ututlal?

A keď sa stal Erik Tomáš ministrom, tak to som si hovorila, že toto je fakt absurdné: ako novinár kryl nečinnosť polície, prokuratúry, i politikov a toto je za odmenu? To bude poctivo pracovať, keď poctivo vo všetkých kauzách nepracoval ako novinár?

On má čo hovoriť o pokrytectve, keď sám nekonal čestne….
Poslanec podľa neho ohrozil sestričky, i keď sa nič nestalo. Erik Tomáš ako novinár prispel k tomu, že mám zničený celý život kvoli nečinnosti polície, prokuratúry. Oni za to dlhé roky brali plat, aby riešili všetky kauzy, nielen obyčajných ľudí, ale aj bohatých. Neriešili a Erik Tomáš ako novinár to kryl.

Mne zničili život novinári. Keby o nečinnosti polície a prokuratúry v kauze VSŽ Košice od roku 2000, od kedy sa im doprosujem informovali, tak dávno mám normálny život a tieto štátne složky by skutočne museli aj poctivo pracovať.

Takže keď sa bavíme o pokrytectve, tak na všetkých by mal byť rovnaký meter: aj na Erika Tomáša.

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/12/13/daniel-lipsic-maros-zilinka-a-problem-nezavislej-slovenskej-prokuratury/

A toto Erik Tomáš nevedel, keď sa roky ako novinár venoval téme justície? Alebo si nevšimol, že táto oblasť dlhé roky nefunguje? Určite nie som jediná, ktorá má zlú skúsenosť s justíciou…

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/11/16/slovensko-vraj-bolo-zalozene-ako-zlocinecka-organizacia-povedal-v-jednej-diskusii-jaroslav-spisiak/

TV Markíza som neskor znovu oslovila: i osobne Ivana Jandu v Košiciach, dala som mu materiály a nebol ochotný nič riešiť, ani Dušan Karolyi (šéfom v KE bol Ivan Janda). I neskor som TV Markíza prosila o pomoc, materiály poslala poštou. Odpoveď mi poslala za TV Markíza v roku 2004 dnes už nebohá Jana Segečová, od ktorej mám odpoveď. Prosila som o pomoc i Zuzanu Ťapákovú ako riaditeľku, i Michala Kovačiča….nikto nemal záujem sa tejto téme venovať.

To by ma zaujímalo, ktor rozhoduje, ktorým kauzám sa novinári budú venovať, ktorým nie.

Erik Tomáš ako hovorca ministra vnútra totiž v rozhovore z marca 2007 tvrdil, citujem:

Všetky moje reportáže v Markíze boli objektívne, výhradám Vladimíra Palka nerozumiem, tvrdí dnešný hovorca ministra vnútra Erik Tomáš.

Celý konflikt medzi mnou a Palkom je jedno veľké nedorozumenie. Na rezortoch vnútra, spravodlivosti a prokuratúry som pracoval sedem rokov. Prežil som troch ministrov – Pittnera, Šimka a Palka. Môj štýl práce sa nezmenil – bol som rovnako tvrdý voči všetkým trom. Práve reportáže v Markíze pritom prispeli k pádu Pittnera, keď začal veľa rozprávať a zmaril určité vyšetrovania. Doteraz si s ním podám ruku a vieme sa porozprávať. Pretože to nezobral osobne. Rovnako Šimko. Len Palko to vzal osobne. Nadobudol dojem, že všetko, čo robím, robím na základe nejakej objednávky. Napriek tomu, že všetky informácie boli riadne ošetrené a podložené.

Kdesi ste sa vyjadrili, že si vás Kaliňák za hovorcu vybral, pretože ste sa poznali už predtým a dobre vás poznal.

Spoznali sme sa v parlamente, keď bol v opozícii a tvoril prirodzenú názorovú protiváhu voči Vladimírovi Palkovi. Neskôr sme začali mať aj trochu neformálne vzťahy a o tejto práci sme sa začali žartovne i vážne baviť ešte v čase, keď som bol v Markíze.

Máte problém iba s Palkom, alebo s KDH ako takým?

Iba s Palkom. Robil som aj rezort spravodlivosti a pán Lipšic proti mne nikdy nemal výhrady. Doteraz sa dokážeme porozprávať. Keď mal pán Brocka problémy so svojim bratom, zavolal som mu a povedal, že to robiť nebudem. To ľudia v KDH veľmi dobre vedia. Som veriaci človek, chodím do kostola. S Palkom som sa dokonca kedysi stretol v rade na spoveď, niekoľkokrát som stál v kostole v nedeľu vedľa pána Lipšica. Takže ani tento motív, že by som bol nejaký liberál, proste nie… Motív proste chýba. Poviem ešte jednu pikošku – môj otec bol členom KDH a po mojom odchode z televízie z neho vystúpil.

Citovala som z tohto rozhovoru:

https://www.sme.sk/c/3209997/erik-tomas-cim-horsia-sprava-tym-zaujimavejsia.html

Takže otec Erika Tomáša bol v KDH, on je veriaci a i tak sa odmietal ako novinár venovať jednej z najväčších kauz Slovenska a z reportáže urobil frašku?

Nie je toto pokrytectvo z jeho strany?

A čo sa týka funkcií: tak v jednom rozhovore dnes už nebohý český ústavný sudca Vojtěch Cepl starší povedal, že čo sa týka uplácania, nemusí ísť len o priame peniaze: človek može za službičku dostať vyššiu funkciu, lepší post, iné miesto: teda protislužbu.

A tu reportáž predpokladám, že už v archíve TV Markíza nenájdete, pretože novinárov som prvýkrát oslovovala písomne i osobne v rokoch 2000 a 2001. A I keby to bola novšia reportáž, tak ja do archívu TV Markíza nikdy nebudem mať prístup. Ale uverejnená bola a tu reportáž si doteraz pamätám, i to, že ju robil práve Erik Tomáš. On sám v rozhovore z roku 2007 uvádza, že sa venoval tejto oblasti: justícii a potom úplnou náhodou začal robiť hovorcu na ministerstve vnútra.

Rovnako, ako som uviedla v jednom predošlom článku, že novinárka Naďa Šindlerová vtedy pracovala v týždenníku Plus 7 dní, odmietla to uverejniť, že vraj nemám žiadne podstatné informácie a to nemože uverejniť (TV Markíza to bez faktov uverejni´t mohla) a neskor sa zamestnala na ministerstve vnútra. Úplná náhoda rovnako ako je náhoda, že Erik Tomáš sa stal hovorcom práve na ministerstve vnútra.

Informácie o Nadi Šindlerovej som uviedla v tomto článku:

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/25/robert-fico-neurobil-nic-proti-korupcii-ignoroval-ju-i-ked-o-nej-vedel/

Prečo si na tú reportáž s Erikom Tomášom pamätám? Lebo som vtedy bola naivná a myslela si, že Jaroslav Ivor, i Ladislav Pittner sú féroví ľudia. Hlavne ta reportáž nemala konkrétne fakty. Bola o ničom, len všeobecné reči. Ale Erikovi Tomášovi to ako novinárovi nevadilo, i keď som TV Markíza poslala podklady v písomnej podobe poštou. Tie ignoroval úplne, nikdy o tom neurobil žiadnu reportáž.

Odpoveď Jany Segečovej pripojím neskor, pretože ju musím znovu odskenovať, aby bol súbor menší. Odpoveď je z roku 2004 a uviedla som ju už v prvom článku z januára 2012:

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/01/21/prokuratura-policia-politici-palko-fico-poslanci/

A pokiaľ táto kauza bola pre Erika Tomáša len banalita, tak kto je pokrytec? Nie náhodou i on?

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/07/30/rezesovci-tunelovat-se-vyplaci/

Karel Kryl by mal 80 rokov

15.04.2024

Pred 80 rokmi sa narodil Karel Kryl. Myslím si, že si tento človek zaslúži spomienku. Bol to nadčasový spevák a nikdy sa nikomu nezapredal. Narodil sa 12.4.1944. Prvýkrát som jeho meno počula v 80 rokoch na letnej brigáde. Boli sme na Morave so spolužiakmi a náhodou som večer prišla k spolužiakom na izbu. Magneťák mali veľmi potichu a hrala tam nejaká pre mňa neznáma [...]

Pelle = dieťa šťasteny

09.04.2024

Lebo to, ako sa on prepracoval až na post prezidenta, sa inak nazvať nedá. Nenápadne sa po Ficovom chrbte posúval vyššie a vyššie, až zakotvil vo funkcii najvyššej, prezidentskej. Jediné, čo k tomu potreboval, bolo poslúchať, pritakávať, klamať, pri nepríjemných otázkach odpovedať vyhýbavo, vykrúcať sa, používať prázdne frázy, hovoriť kvetnato a pritom všetkom sa [...]

Sú novinári na strane dobra a spravodlivosti ?

21.03.2024

Jaro vždy chcel, aby Korzár písal odvážne a kriticky, stál na strane spravodlivosti, práva a dobra. Chcel, aby boli jeho redaktori féroví a korektní, kontrolovali tých pri moci a zastávali sa bežných ľudí. Citujem z nižšie pripojeného článku: https://korzar.sme.sk/c/23299172/zomrel-sefredaktor-dennika-korzar-jaroslav-vrabel-novinam-venoval-cely-zivot.html?ref=njctse Verím, [...]

škola, školák, žiak, hodina, vyučovanie, trieda

KVÍZ: Predveďte sa, akí ste slovenčinári. Nie je to tak zlé alebo také zlé?

27.04.2024 10:22

Kvíz rýchle preverí vaše znalosti slovenčiny. Ktorá z dvoch možností je správna?

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Nemecký poslanec AfD Bystroň se ohradil proti článku Der Spiegelu o ‘ruských’ balíčkoch

27.04.2024 10:10

Poslanec Alternatívy pre Nemecko (AfD) Peter Bystroň sa ohradil proti článku magazínu Der Spiegel, že v kauze možných úplatkov od proruskej siete prijímal balíčky.

parlament

Na Slovensku chce vzniknúť ďalších päť politických strán

27.04.2024 09:58

Na Slovensku chce aktuálne vzniknúť päť nových politických strán. Oznámenia o zbere podpisov zverejnili na webstránke Ministerstva vnútra SR.

Colonial Coin Britain

Vzácne mince čakali na dražbu sto rokov. Prečo ich nezískali dedičia hneď po smrti boháča?

27.04.2024 09:00

Dánsky obchodník s maslom Lars Emil Bruun medzi numizmatikmi vyčnieval. Aké mince vlastnil a čo si želal, aby s nimi urobili po jeho smrti?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 196
Celková čítanosť: 2966536x
Priemerná čítanosť článkov: 15135x

Autor blogu

Kategórie