Založ si blog

Kauza špeciálna prokuratúra, Nemocnica Nové Zámky a spojitosť s OĽANO – doplnenie

Phdr. Mária Beňová, ktorá je za OĽANO mi v diskusii písala, že Roland Száz, ktorý bol vo vedení nemocnice v Nových Zámkoch, nikdy nebol člen OĽANO.

Ale kandidoval za nich. Ja som ho na ich kandidátku nedala, takže nechápem, prečo to Mária Beňová za OĽANO píše mne. Nech si to vyriešia vo svojom hnutí, či politickej strane.

Je to na dlhšie, preto to dávam i do článku, nielen do diskusie.

A Jožo Pročko s ním robil pred voľbami 2020 video. Mńa skor prekvapilo, že bol majiteľom 3 firiem a chce zachrániť slovenské zdravotníctvo, ako písali na FB na stránkach OĽANO. No zachránil ho, hlavne Nemocnicu v Nových Zámkoch….

Tu je to video, kde sú obaja spolu hovoria:

https://www.facebook.com/jozoprockostranka/videos/112-roland-sz%C3%A1z/1299828790228125/

Nevšimla som si, aby pri tomto videu bolo uvedené, že je to nezávislý kandidát. A podľa čoho OĽANO si vyberá ľudí na kandidátky? Len tak, koho stretnú na ulici? O tom pochybujem.

Spomínala som ho v tomto článku:

https://popelka.blog.pravda.sk/2024/03/01/specialna-prokuratura-tuto-kauzu-nevysetruje-lebo-ide-o-manzelku-specialneho-prokuratora/

A čo sa týka toho, či je Alena Tamaškovičová manželka Martina Tamaškoviča, tak to som už písala v jednom článku, že sa to dá zistiť z katastra nehnuteľností. Stačí si to prečítať. Vlastnia spolu dom. Nebudem sem dávať dokaz, lebo som niekde čítala, že špeciální prokurátori mali anonymitu i v tom, že nikde nebolo uvedené ich bydlisko.Ja som to nemala problém zistiť práve cez meno MUDr. Tamaškovičovej. Už som to popísala v predošlých článkoch, tak to nebudem písať znovu. Stačí čítať…

Čo sa týka kandidátov vo voľbách u jednotlivých strán. Pani Mária Beňová za OĽANO nerieši podstatu článku, ale bráni OĽANO: mňa zaujímalo, či túto veľkú kauzu niekto aj vyšetruje. Nestačí konštatovať, že zdravotníctvo je čierna diera. Prečo OĽANO na čele s Igorom Matovičom to nevyriešilo, aby nebola?
Alebo keď niekto ukradne pár rohlíkov je potrestaný, ale keď sa niekde stratia miliony, tak len skonštatujeme, že to tak je? Tak čo robilo OĽANO vo vláde, i ako poslanci? Nie sú tam preto, aby skutočne riadili štát?

A čo ministerstvo zdravotníctva a ministerstvo financií? Tí túto nemocnicu nekontrolovali, čo sa týka financií, pokiaľ pod nich patrí?

Neverím, že by na kandidátku tejto strany sa dostali nepreverení ľudia. Mńa ako neznámu osobu by tam určite nevzali, keby som sa ozvala, nech ma tam napíšu, však :-)?

Z ČR je známy prípad, že Ing. Jiří Hlavatý bol senátor a ukecali ho v strane , že ho dajú do počtu na nevoliteľné miesto za ANO na kandidátku poslaneckej snemovny. On nechcel byť poslancom. A pretože tí „naivní“ voliči toto nevedeli, tak ho prekrúžkovali tak, že sa stal poslancom. Lenže tým mu skončil automaticky post senátora. On si myslel, že sa vzdá postu poslanca, bude naďalej senátorom. Podľa českých zákonov to nešlo. Nemohol to urobiť.
Nakoniec odišiel z politiky, lebo by na poslancovanie nemal čas. Je to majiteľ fabriky JUTA v Dvore Králové nad Labem.
I tento príklad poukazuje na to, že i z nevoliteľného miesta možu ľudia prekrúžkovať niekoho za poslanca.

Takže spoliehať sa na to, že niekto je len do počtu na kandidátke je nezmysel.

A toto je vynikajúce video, ako to chodí v štátnej správe v ČR, predpokladám, že na Slovensku je to rovnaké: aspoň raz urobila pani Vohralíková dobrý skutok a povedala, ako to je naozaj: ako sa úradnici boja o svoje miesta, aby nenaštvali politikov a tak nekonajú…..aby neohrozili samých seba.

Krátke, ale doležité video:
https://www.stream.cz/neurazitelny-cz/atmosfera-na-hrade-se-hodne-rychle-zmenila-rika-byvala-hradni-kanclerka-jana-vohralikova-64938034?_gl=1*hvx4u8*_up*MQ..*_ga*MTg1MDI1Njc0NS4xNzEwNDIzNzkz*_ga_MSCK4NY4S3*MTcxMDQyMzc5My4xLjAuMTcxMDQyMzc5My4wLjAuMA..

Ďalšie články, ktoré som publikovala na túto tému:
https://popelka.blog.pravda.sk/2024/02/28/dopis-specialnemu-prokuratorovi-martinovi-tamaskovicovi/

https://popelka.blog.pravda.sk/2024/02/29/maju-prokuratori-trestnopravnu-imunitu/

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/01/21/prokuratura-policia-politici-palko-fico-poslanci/

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/07/30/rezesovci-tunelovat-se-vyplaci/

https://popelka.blog.pravda.sk/2024/02/26/byvaly-vysetrovatel-marcel-burkert-funkcionari-policie-zametali-niektore-kauzy-pod-koberec/

A dopis Martinovi Tamaškovičovi som preposlala i Marošovi Žilinkovi, Danielovi Lišicovi a ďalším prokurátorom.
Prekvapilo ma, koľko prokurátorov máme na generálnej prokuratúre. Viac ako dosť. Taktiež ma prekvapilo to, že v jeden deň som nestihla poslať všetkým,nemala som celý zoznam. tak som to poslala ďalší deň a niektorí buď si zablokovali moju adresu alebo niekto iný zasiahol….lebo maily sa mi vrátili ako nedoručiteľné. Napríklad aj od Jozefa Čenteša. Žeby už nepracoval na Generálnej prokuratúre? Pritom JUDr. Lucia Čentešová, jeho manželka, je moja spolužiačka z priemyslovky. To viem určite a dozvedela som sa to až v roku 2006 od inej spolužiačky.

Budú prokurátori mlčať alebo konečne začnú konať? Nielen v kauze VSŽ Košice, ale i v kauze nemocnica Nové Zámky…..

Pokiaľ ich otravujem, tak nech nerobia v štátnej správe. Vysoký plat z daní občanov im nevadí, ani Žilinkovi, ani Lipšicovi. Ale pracovať v prospech občanov, na všetkých kauzách, to im už vadí?

A pobavil ma tento titulok, lebo na Slovensku to asi tiež platí (pritom tohto moderátora neuznávam ako nestranného):

Václav Moravec rozhovor
Z politiky se stala Česká soda, z žurnalistiky chráněná dílna…

https://neurazitelny.cz/vaclav-moravec-rozhovor/

Novinári, politici a štátna správa sa vzájomne „chránia“. A bežný občan je im úplne ukradnutý a len otravuje, keď po nich niečo chce. Alebo sa mýlim?

Kto čítal moj predošlý článok, tak v prvom videu český novinár Milan Vidlák i pre laikov vysvetľuje, ako fungujú české média:
Niektorým nepodstaným témam sa venujú tak, že sa z toho stane hlavná téma a niektoré podstatné témy úplne ignorujú. Vysvetľuje tam, že nie je doležité, čo sa v médiach píše, ale podstatné je, čo sa nepíše, neuverejňuje.
A hlavne upozorňuje na naivitu ľudí, že si myslia, že v médiach sa dozvedia všetko podstatné pre svoj život: nie, dozvedia sa tam to, čo chce niekto, aby vedeli. Musia si informácie hľadať z viacerých zdrojov a premýšľať samy.

https://popelka.blog.pravda.sk/2024/03/10/co-sa-v-mediach-nedozviete/

Doplnenie: prvý mail Martinovi Tamaškovičovi som posielala 28.2.2024. Už mi mohol od tej doby napísať, v čom nemám pravdu a či sa bude venovať kauze, o ktorú som ho požiadala, viď odkaz na článok vyššie zo dňa 28.2.2024. Neodpísal mi vobec.
Ale tak fungovali všetci prokurátori, nielen on: I Žilinka, i Lipšic, i Šanta, i Hrivnák, Čenteš….úplne všetci, ktorých som oslovila. Oni nami obyčajnými ľuďmi skutočne pohrdajú tak, že nám ignorujú, neodpisujú, nechcú nič riešiť? I keď som Žilinkovi, Lipšicovi poslala dopis poštou doporučene. Nezaujíma ich to vobec a neodpovedajú.

I tí bežní prokurátori, ktorí moje kauzy riešili, tak odpovedajú na niečo iné, ako som sa pýtala. Nemám túto skúsenosť len ja: hovorila o tom i MUDr. Anna Urbanová v prvom videu v nižšie uvedenom článku. I jej ako lekárke sa to stalo, keď písala kompetentným organizáciam vo svojom odbore:

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/10/29/pediatricka-kardiolozka-a-primarka-zahadne-nemoci-videa/

Ja si dávam skor otázku, kto vobec v štátnej správe pracuje v prospech obyčajných ľudí, keď sa na neho obrátia? Ja mám skúsenosť, že nikto. I keď za to berú plat. A ani prezidentka….moju kauzu asi citlivo nevníma :-(.

https://popelka.blog.pravda.sk/2020/11/30/vazeny-pan-centes-a-ostatni-kandidati-na-generalneho-prokuratora/

https://popelka.blog.pravda.sk/2020/12/10/prezidentka-zuzana-caputova-a-generalny-prokurator-maros-zilinka/

Druhé doplnenie na základe diskusného príspevku pani Márie Beňovej:

Phdr. Mária Beňová si v tom článku nevšimla ešte jednu podstatnú informáciu: písala som v ňom o strate v tejto nemocnici za 6 mesiacov, ktorá bola na slovenské koruny cca 192 milionov. Náročky to píšem v bývalých korunách, lebo u EUR to nevyzerá tak strašne. Vyzerá to menej. Informácie mám priamo z webových stránok tejto nemocnice, viď printscreeny, ktoré som priložila do povodného článku. Preto som tento článok napísala, na základe tejto straty a nie na základe toho, že tam bol vo vedení nejaký člen OĽANO.
Pani Beňová v diskusii mi porovnáva situáciu v nemocnici v Nitre, ktorá bola v zisku 22 milionov a že riaditeľa nemocnice v Nitre i tak minister Lengvarský odvolal. Lenže Igor Matovič bol vo vláde, bol poslancom a mal možnosť tieto praktiky verejne kritizovať. Neurobil to.

I tu vidno krásne porovnanie: ja píšem o jednom a Mária Beňová za OĽANO píše o inom. Ten článok bol vážne písaný preto, že Lipšic, Žilinka, prezidentka, Matovič…. mi nepomohli. Keby moje kauzy dávno verejne riešili a otvorili, tak mi ani nenapadne si všímať, čo sa deje v nemocnici v Nových Zámkoch. Ešte raz pripomínam: info som čerpala priamo zo stránok nemocnice Nové Zámky a predpokladám, že tam sú napísané správne informácie.

A pani Beňová ma ešte upozornila na to, že tie mená, kde je uvedený i Roland Száz, nejde poriadne prečítať. Ide to, len treba si zväčšiť konkrétny obrázok: stačí kliknúť na printscreen, ktorý čitateľa zaujíma a obrázok sa zväčší, ukáže sa na obrazovke počítača len samotný, bez článku. Potom to už je čitateľné. Po prečítaní stačí dať šípku späť naľavo hore na lište prehliadača a vráti vás to späť do článku. To píšem pre ňu a pre tých, ktorí by to prípadne nevedeli.
Printcreeny som dávala ako dokaz, považujem ich za doležité mať v článku.

Karel Kryl by mal 80 rokov

15.04.2024

Pred 80 rokmi sa narodil Karel Kryl. Myslím si, že si tento človek zaslúži spomienku. Bol to nadčasový spevák a nikdy sa nikomu nezapredal. Narodil sa 12.4.1944. Prvýkrát som jeho meno počula v 80 rokoch na letnej brigáde. Boli sme na Morave so spolužiakmi a náhodou som večer prišla k spolužiakom na izbu. Magneťák mali veľmi potichu a hrala tam nejaká pre mňa neznáma [...]

Pelle = dieťa šťasteny

09.04.2024

Lebo to, ako sa on prepracoval až na post prezidenta, sa inak nazvať nedá. Nenápadne sa po Ficovom chrbte posúval vyššie a vyššie, až zakotvil vo funkcii najvyššej, prezidentskej. Jediné, čo k tomu potreboval, bolo poslúchať, pritakávať, klamať, pri nepríjemných otázkach odpovedať vyhýbavo, vykrúcať sa, používať prázdne frázy, hovoriť kvetnato a pritom všetkom sa [...]

Sú novinári na strane dobra a spravodlivosti ?

21.03.2024

Jaro vždy chcel, aby Korzár písal odvážne a kriticky, stál na strane spravodlivosti, práva a dobra. Chcel, aby boli jeho redaktori féroví a korektní, kontrolovali tých pri moci a zastávali sa bežných ľudí. Citujem z nižšie pripojeného článku: https://korzar.sme.sk/c/23299172/zomrel-sefredaktor-dennika-korzar-jaroslav-vrabel-novinam-venoval-cely-zivot.html?ref=njctse Verím, [...]

Colonial Coin Britain

Vzácne mince čakali na dražbu sto rokov. Prečo ich nezískali dedičia hneď po smrti boháča?

27.04.2024 09:00

Dánsky obchodník s maslom Lars Emil Bruun medzi numizmatikmi vyčnieval. Aké mince vlastnil a čo si želal, aby s nimi urobili po jeho smrti?

polícia páska

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

27.04.2024 08:10

Záchranári vyslali ambulancie do bytového domu v okrese Malacky, kde bolo pobodaných viacero osôb.

Kolumbijská univerzita, Palestína, Izrael

Propalestínski študenti na Kolumbijskej univerzite budú pokračovať v proteste

27.04.2024 07:51

Študenti Kolumbijskej univerzity v New Yorku, ktorí začali celoamerickú vlnu propalestínskych univerzitných protestov, sa nedohodli s vedením školy.

vojna na Ukrajine, Charkov, záchranári, ruský útok, bombardovanie

New York Times: Charkov je nezlomný. Bombardované mesto napriek strachu žije

27.04.2024 07:30

Každodenné ruské útoky u obyvateľov Charkova stupňujú obavy, ale život v meste sa nezastavil, napísal denník The New York Times.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 196
Celková čítanosť: 2966513x
Priemerná čítanosť článkov: 15135x

Autor blogu

Kategórie