Založ si blog

Žilinka, Dubovcová a správa EU o obmedzení právomocí generálneho prokurátora

Europská komisia v júli 2023 zverejnila štvrtú výročnú správu o právnom štáte, v ktorej mapuje stav v tejto oblasti v každej členskej krajine Europskej únie.

Vyšlo to i v slovenských médiach, tu je odkaz na článok:

https://hnonline.sk/slovensko/96094102-jana-dubovcova-sa-zhoduje-s-eurokomisiou-v-teme-obmedzenia-pravomoci-generalneho-prokuratora

Citujem z článku:

Ministerka spravodlivosti Jana Dubovcová sa zhoduje s Európskou komisiou na potrebe zaoberať sa legislatívnymi zmenami na obmedzenie právomoci generálneho prokurátora. Uviedlo to tlačové oddelenie Ministerstva spravodlivosti v reakcii na výročnú správu Eurokomisie o právnom štáte.

„Ministerka súhlasí s konštatovaním Európskej komisie z predchádzajúceho roka, že je potrebné, aby sa Slovenská republika zaoberala legislatívnymi zmenami, ktoré by obmedzili právomoc generálneho prokurátora, aj so závermi tohtoročnej správy, že k zmene v tomto ohľade nedošlo,“ uviedol rezort.

Európska komisia zverejnila minulý týždeň štvrtú výročnú správu o právnom štáte, v ktorej mapuje stav v tejto oblasti v každej členskej krajine Európskej únie. Pre Slovensko vydala sedem odporúčaní. Až na posledné nadväzujú na jej vlaňajšie odporúčania, ktoré Slovenko realizovala buď len čiastočne, alebo vôbec. Okrem iného sa v nej odporúča obmedzenie právomoci generálneho prokurátora rušiť rozhodnutia podriadených prokurátorov.

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v reakcii na správu uviedol, že nepodľahne žiadnemu tlaku či spochybňovaniu, a to ani zo strany Eurokomisie. Pripomenul, že cieľom jeho právomoci rušiť právoplatné rozhodnutia prokurátora alebo policajta, ak došlo k porušeniu zákona, je ochrana zákonnosti v prípravnom konaní. Zdôraznil, že trestné stíhanie možno viesť len v súlade so zákonom.

Koniec citácie.

Včera som uverejnila článok, kde som dala na konci odkaz na celé video, kde hovorí bývalý policajný prezident a viceprezident Jaroslav Spišiak. Vypočula som si ho celé video a pán Spišiak tam spomína, že sam zažil v polícii dobu, kedy sa určovalo, kto a čo sa bude vyšetrovať a čo nebude.

Ide o tento článok a kto nevidel celé video, tak nech si ho najprv pozrie a nech až potom tento článok komentuje.

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/09/14/video-spisiak-najvacsia-hrozba-pre-slovensko-su-politici-ktori-nie-su-pod-vplyvom-oligarchov/

Najviac ma nepríjemne v tom rozhovore prekvapila novinárka Monika Todová. Pretože sa snažila ukončovať diskutujúcich slovami: nechajme to na vyšetrovateľov. Na ktorých vyšetrovateľov? Na tých, ktorí roky nedodržujú zákony a jej ako novinárke to nevadí? Nie sú novinári od toho, aby upozorňovali verejne na nedodržiavanie zákonov políciou?

Nepište mi prosím do diskusie, že „predsa to všetci viete“. A odkedy to viete? A prečo ste s tým nič nerobili? Ja som doslova si dopisovala s politikmi, novinármi, nech mi pomožu. Nepomohol nikto a mne to zničilo život. Od roku 2000 mám obrovské problémy a od tej doby prosím novinárov, politikov, prokurátorov, aby mi pomohli.
Takže je načase kontrolovať prokuratúru, políciu a sudcov, nech dodržiavajú platné zákony a nenaťahujú čas.

A ako vyplýva z tohto rozhovoru, ktorý som uverejnila včera, tak generálneho prokurátora nemože v dnešnej dobe nikto kontrolovať. Áno, nikto. Hovorí to tam bývala ministerka spravodlivosti Kolíková.

Ja plne chápem Čaputovú, že sa snažila vyžiadať od Maroša Žilinku, aby jej dal jeho rozhodnutia s paragrafom 363. Ale ja som ju na Maroša Žilinku upozornila už v decembri 2020. Už vtedy bolo v médiach, že na podnet poslanca Šeligu váhala, či ho má vymenovať. Na to som ju upozornila mailom i ja. Poslala som to viacerým pracovníkom jej kancelárie. Všetci ma ignorovali.

https://popelka.blog.pravda.sk/2020/12/10/prezidentka-zuzana-caputova-a-generalny-prokurator-maros-zilinka/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/09/21/maros-zilinka-stefan-hamran-roman-mikulec-a-daniel-lipsic-prosim-vas-zacnite-pracovat-v-prospech-obcana/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/10/22/daniel-lipsic-preco-ste-mi-nepomohol-ako-specialny-prokurator/

A čo sa týka tej paniky okolo Žilinku: ja som dala sťažnosť na Europský súd pre ľudské práva na Českú republiku. Uviedla som tam, že moje problémy začali v roku 2000 už na Slovensku ohľadom nevyšetrovania kauzy VSŽ Košice. Krátko po tom bol odvolaný minister vnútra Ivan Šimko, pretože od slovenských policajtov chcel, aby dodržiavali zákony. Jaroslav Spišiak tiež v tom videu uverejnenom na mojom blogu hovorí, že niektoré kauzy nevyšetrovali.

Tak funguje polícia a prokuratúra na Slovensku podľa platných zákonov alebo nefunguje?
Kto ich vobec kontroluje? Nikto? Je zvláštne, že Fica, Kaliňáka, Hrušovského, Bugára, Palka som na to upozorňovala už pred rokmi a nikomu to nevadilo. Prečo? Lebo ich strany sponzorovali Rezešovci, preto nebolo v ich záujme túto korupciu vyšetrovať? Alebo aký mali iný dovod ma ignorovať?

Prečo sa prezidentka Čaputová začala o prácu generálneho prokurátora zaujímať až teraz? Veď ja osobne som ju na to niekoľkokrát upozorňovala mailom, poštou, vkladala na jej FB.

Viete, čo je najväčšia ironia? Že včera mi prišla odpoveď z Europského soudu pre ľudské práva a odpoveď mi poslal ukrajinský sudca. Zdovodnenie žiadne, len krátke vyjadrenie, že som nevyužila všetky opravné prostriedky v ČR. Nenapísal aké, ktoré. Ja som využila v ČR všetko, čo som mohla.
Ja som podávala žalobu na ČR (nie na Slovensko, ale uviedla som, že to začalo kauzou VSŽ Košice )a mal priložené dve odmietavé stanoviska Ústavného súdu ČR.

Takže Ukrajina má sama problém s korupciou a ukrajinský sudca rieši korupciu v Českej republike a všetko sa mu zdá v poriadku?
Pritom o sťažnostiach má rozhodovať trojčlenná komisia, podľa wikipedie o EU súde pre ľudské práva. Ďalšie dve mená mi nenapísal, takže asi rozhodoval len sám.
Vyjadrenie Českej republiky mi neposlal, takže možno si ho nevyžiadal.
A na Europskom súde pre ľudské práva je len od júna 2022. Takže krátko.

Okrem toho: on pozná tak dobre české zákony, že by mohol rozhodnúť sám, bez zdovodnenia a bez možnosti odvolania? To na Ukrajine už korupcia zmizla, že ukrajinský sudca dokáže posúdiť doslova nefunkčný systém českej justície? Okrem toho, VSŽ mala svoje záujmy i na Ukrajine, stavala tam „niečo“, pretože i MUDr. Alexander Fircák bol v čase mojej liečby na Ukrajine. Pracovne.
Takže oficiálne polícia mala vyšetrovať, či peniaze Rezešovci neodkláňali i cez túto stavbu a cez Ukrajinu. mali vyšetrovať všetky možnosti, všade, kde mali VSŽ pobočky, firmy…..A v tom prípade by tento sudca bol podjatý, lebo šlo o Ukrajinu.

Tu je odkaz na článok, kde sa o tom píše

https://www.sme.sk/c/2116545/do-prevadzky-koncom-tohto-roku-pripravy-na-dokoncenie-kombinatu-v-krivom-rogu.html

Ide o tohoto sudcu:

https://www.echr.coe.int/w/mykola-gnatovskyy

Tu sú odkazy na články o českej justícii:

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/05/31/ustavni-soudci-dopis-ceskym-senatorum/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/05/30/desatrocne-obdobie-ustavnych-sudcov-v-cr-bez-kontroly/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/05/16/proc-v-ceske-justici-nejde-pracovat-spravedlive-a-co-nejdrive/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/05/19/ako-by-justicia-fungovat-nemala/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/03/28/absolutna-plna-moc-advokatov-bez-akychkolvek-prav-klienta/

Karel Kryl by mal 80 rokov

15.04.2024

Pred 80 rokmi sa narodil Karel Kryl. Myslím si, že si tento človek zaslúži spomienku. Bol to nadčasový spevák a nikdy sa nikomu nezapredal. Narodil sa 12.4.1944. Prvýkrát som jeho meno počula v 80 rokoch na letnej brigáde. Boli sme na Morave so spolužiakmi a náhodou som večer prišla k spolužiakom na izbu. Magneťák mali veľmi potichu a hrala tam nejaká pre mňa neznáma [...]

Pelle = dieťa šťasteny

09.04.2024

Lebo to, ako sa on prepracoval až na post prezidenta, sa inak nazvať nedá. Nenápadne sa po Ficovom chrbte posúval vyššie a vyššie, až zakotvil vo funkcii najvyššej, prezidentskej. Jediné, čo k tomu potreboval, bolo poslúchať, pritakávať, klamať, pri nepríjemných otázkach odpovedať vyhýbavo, vykrúcať sa, používať prázdne frázy, hovoriť kvetnato a pritom všetkom sa [...]

Sú novinári na strane dobra a spravodlivosti ?

21.03.2024

Jaro vždy chcel, aby Korzár písal odvážne a kriticky, stál na strane spravodlivosti, práva a dobra. Chcel, aby boli jeho redaktori féroví a korektní, kontrolovali tých pri moci a zastávali sa bežných ľudí. Citujem z nižšie pripojeného článku: https://korzar.sme.sk/c/23299172/zomrel-sefredaktor-dennika-korzar-jaroslav-vrabel-novinam-venoval-cely-zivot.html?ref=njctse Verím, [...]

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

pellegrini, vila na slavíne

Prezidentské bývanie sa hľadá desaťročia, Pellegrini dedí veľký hriech svojich predchodcov. Čo hovorí úrad a analytik?

29.04.2024 06:00

Bezpečnostný analytik aj Úrad na ochranu ústavných činiteľov uviedli, že vlastné bývanie je potrebné aj kvôli incidentom. Je otázne, či sa budúci prezident Peter Pellegrini bude touto dilemou zaoberať.

Ukrajina, Bohdana

Expert z Ukrajiny: Rozhodujeme sa, či zachránime mestá alebo vojakov

29.04.2024 06:00

Myšlienka predčasných rokovaní o mieri na Ukrajine nie je veľmi populárna, hoci stále viac ľudí v politickom vedení štátu aj vo verejnosti nad ňou uvažuje.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 196
Celková čítanosť: 2967373x
Priemerná čítanosť článkov: 15140x

Autor blogu

Kategórie