Založ si blog

Eurokomisárka Jourová a rozvrat právneho štátu na Slovensku

Eurokomisárka Věra Jourová nesúhlasí s tým, že je na Slovensku rozvrat právneho štátu.

Dovolať sa spravodlivosti je skoro nemožné v Českej republike, nielen na Slovensku, dlhé roky. Ale to si asi pani Jourová ako eurokomisárka nevšimla.

Věra Jourová tvrdí v rozhovore pre pravda.sk, že na individuálne kauzy nemože reagovať, ale na systémové problémy v justici vydávajú správu o právnom štáte vrátane konkrétných doporučení. Tak za toto berie plat eurokomisarky? Nemala by riešiť konkrétne problémy a trvať na tom, aby boli vyriešené?

Věra Jourová nesúhlasí s tvrdením šéfa SMERu a expremiéra Roberta Fica, že na Slovensku je rozvrat právneho štátu a najhoršia situácia v Európe.

Pani Jourová si asi z nás robí srandu. Berie dosť vysoký plat na to, aby v EU vydávali „len“ nejaké správy o justícii. Dobre si pamätám, keď Poliaci chceli zmenu, čo sa týka súdnictva, ako veľmi EU bola proti tomu. Až to bolo divné, čo sa do toho miešajú, ako veľmi im v EU na tom záleží, keď to je záležitosť Poľska. Odkazy na články na túto tému dám na koniec tohoto článku.

Podľa Věry Jourové vraj sa Slovensko vymyká dezinformačnou kampaňou, vychádzam z rozhovoru, ktorý uverejnila pravda.sk a je tam aj zvuková nahrávka rozhovoru s Věrou Jourovou.

https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/646788-eurokomisarka-jourova-zo-slovenska-mam-dnes-zmiesane-pocity-rozvrat-pravneho-statu-tu-ale-nie-je-odkazuje-ficovi/

Citujem z článku:

Naša krajina sa oproti zvyšku EÚ vymyká mierou akou sa v spoločnosti uplatnili dezinformácie. „Práve teraz je tá situácia z hľadiska ruskej vojnovej propagandy na Slovensku najvážnejšia. Intenzitou tých kampaní sa ani nedá porovnávať, napríklad s Francúzskom,“ tvrdí Věra Jourová. Podpredsedníčka Komisie nesúhlasí s tvrdením šéfa Smeru, expremiéra Roberta Fica, že je u nás rozvrat právneho štátu a najhoršia situácia v tejto oblasti v Európe.

Čo mu ešte odkázala? Prečo je na mieste byť pri sledovaní ďalšieho vývoja u nás aj v Európe ostražitý? Čo Slovákom bráni byť otvorenejší pokroku v zrovnoprávnení párov z LGBTI+ menšiny? Je podľa nej ohrozené čerpanie európskych peňazí z plánu obnovy, kvôli posunu v reforme justície?

Koniec citácie.

Věra Jourová najprv na začiatku tvrdí, že EU na konkrétne kauzy nereaguje. Ale zároveň okolo 4. minuty hovorí, že prišla vyjadriť sústrasť obetiam a rodinám tej príšernej vraždy a vyjadriť jasné odsúdenie násilia zposobené nenávisťou. To už nie je konkrétna kauza? Taktiež keď všetci v EU riešili kauzu Kuciak, tiež to bola konkrétna kauza.

Ja si Roberta Fica nezastávam, lebo o kauze VSŽ Košice odo mňa vedel a neriešil ju. Nie som ani jeho fanúšik a myslím si, že mnoho vecí mohol riešiť a neriešil, keď bol predseda vlády. Ale v tom, že Slovensko nie je právny štát má pravdu a je to i jeho „zásluha“. V článku ide o Věru Jourovú a jej neochotu riešiť v rámci jej právomocí eurokomisárky právne problémy SR. Ona to totiž neriešila ani v ČR. Takisto ako to neriešil Fico v SR, keď bol u moci.

Je mi jasné, že teraz to rieši len kvoli sebe a nie kvoli Slovensku. Keď som sa mu sťažovala ja, tak ho zaujímalo iba to, či vyhrá voľby a vymenili Richarda Šmídu a dali miesto neho Pavla Pašku (regionálna pobočka strany SMER Košice). To som ich oslovila už v roku 2000 a nepomohli mi, okrem Richarda Šmídu, ktorý mi aspoň povedal nejaké informácie. Jemu to bohužiaľ uškodilo.

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/25/robert-fico-neurobil-nic-proti-korupcii-ignoroval-ju-i-ked-o-nej-vedel/

Pani Jourová, prázdne frázy nič nevyriešia. A ako eurokomisárka je zodpovedná a platená za riešenie problémov a nie za to, aby nám kázala o pozitívnom myslení a o tom, aby chodila len na návštevy. Mne to tak totiž pripadá: že prišla na návštevu Slovenska, ale chce počuť len to pekné a keď bude zlo ignorovať, tak ono v podstate neexistuje a samo sa stratí.
Možno som to zle pochopila….

Ja som ANO2011 a Věru Jourovú oslovila už predtým a nepomohla mi. Naivne som si myslela, že keď sama zažila nespravodlivosť v ČR, tak do politiky ide skutočne pracovať v prospech občanov. Hlboko som sa mýlila, ona tam nešla pracovať, ale viesť prázdne slniečkarske reči.

Kedy jej už konečne „zapne“, že nielen na Slovensku, ale i v ČR je v justícií neskutočný bordél a riešiť by to mali tí, ktorí sú za to platení? Teda riešiť by to mala aj ona a vydávanie nejakých správ a doporučení nič nezmení.

Tí, ktorí ten bordél robia v justícii nemajú čo hľadať a nemajú za to brať plat. Alebo ona si azda naivne myslí, že stačí vydať správu a zlí ľudia v justícii sa zázračne zmenia na dobrých?

Nie, nezmenia. Je potrebné riešiť konkrétne prípady a trestať konkrétnych ľudí, ktorí to sposobili.

Doplním to jedným trefným komentárom z diskusie k článku na pravda.sk s Věrou Jourovou:

Je desivé sledovať ľudí vychovaných v luxuse demokracie, snívať o čare diktatúry ako spravodlivej spoločnosti.

Věru Jourovú som oslovila v roku 2013 a nepomohla mi. Už vtedy ju konkrétne prípady nezaujímali.
Nestála som jej ani za odpoveď. Pritom situáciu v ČR v justícii dobre pozná, lebo sama bola stíhaná a potom oslobodená ako nespravodlivo stíhaná. Takže dobre situáciu pozná, ale nebola ochotná to riešiť. Tak na čo šla do politiky a za čo berie celé tie roky plat?

A je to odpoveď ANO2011 na tento dopis, ktorý som posielala hlavne českým novinárom, preto je v češtine:

Prikladám celé znenie listu, ktorý som v novembri 2011 posielala českým novinárom. A až teraz som si znovu uvedomila, že z Europrintu som musela odísť krátko po tom, čo som napísala list v roku 2007 Robertovi Ficovi a vyšetrovateľovi Ing. Jánovi Priatkovi, ktorý „vyšetroval“ tunelovanie VSŽ Košice. Mohla to byť náhoda, ale ktovie….Teraz som si spomenula, že celý týždeň som mala dovolenku a v čase tej dovolenky som posielala listy týmto dvom pánom na Slovensko.

V pondelok ďalší týždeň som prišla do práce a na konci dňa som dostala vnútenú dohodu o skončení pracovného pomeru. Bolo to tak rýchle, že keď som prišla s dohodou naspäť k počítači, tak už som sa nedokázala dostať k svojmu pracovnému účtu na počítači.

Mala som vo firme kolegu z Tešína, tak som mu to šla osobne povedať, že som okamžite skončila a ten bol v šoku. Osobne mi povedal, že štvrtok minulý týždeň sa o mne bavil s výrobným riaditeľom Tomášom Šragou a ten mu tvrdil, že si moju prácu váži. A že nedokáže pochopiť, že ten istý človek mi pop pár dňoch v pondelok dá okamžitú dohodu s tým, že mi už nikto neverí. Neskor sme sa zase s tým kolegom a ešte ďalšími kolegami stretli a ešte aj vtedy mi zopakoval, že tento zvrat nedokáže pochopiť.

Pražskú tiskárnu Europrint vlastnil vtedy miliardár František Savov, teraz je v Londýně a ČR sa snaží o jeho vydanie naspäť do ČR. Tu tiskárnu mu dovolili predať, čo bolo pre mňa divné, keďže je podozrivý za daňové delikty… a tá tiskárna i keď mala už iného majiteľa, už skončila činnosť. V médiach sa o tom mlčí, rovnako ako málo sa informuje o Savovových kauzách.

A keby som sa mala osobne možnosť baviť s miliardarom Savovom mladším, pretože chodil tam občas v nedeľu i jeho otec, tak by som sa ho spýtala, či je pravda, že starý Savov a Lubomír Štrougal boli švagrovia. Tu informáciu som čítala v jednej diskusii.

A nedivte sa, že sa o Františkovi Savovovi málo píše: asi má dobrého mediálneho poradcu, ktorý sa o to „stará“. Sama som zažila, že bol jeden podrobný článok o Savovových firmách uverejnený v dvoch médiach: blesk a parlamentní listy (české). Chcela som sa pozrieť neskor na diskusiu, v rovnaký deň a články zmizli, neboli už vobec.

To, že František Savov mladší nie je len tak bezvýznamný český miliardár, o tom svedčí i to, že v Londýne sa s ním stretol Václav Klaus a Petr Nečas.

https://eurozpravy.cz/domaci/spolecnost/124169-klaus-nebyl-jediny-na-radu-prisel-necas

Podnikatele Františka Savova, který je stíhaný za krácení daní a legalizaci výnosů z trestné činnosti, nenavštívil podle serveru Neovlivní pouze Václav Klaus. Údajně se u něj objevil i bývalý premiér Petr Nečas.

Podle serveru podnikatele Savova v londýnském hotelu koncem května navštívil exprezident Václav Klaus. Tím to ale neskončilo. Do Londýna se měl také vypravit i bývalý premiér Petr Nečas.

„Jedna z cest se například uskutečnila 18. září loňského roku. Savovův tým měl po někdejším šéfovi vlády chtít pomoc se zmapováním Babišových bezpečnostních spojek. Tedy doložit, jaký vliv má Babiš díky svým konexím na české bezpečnostní složky,“ uvádí server.

Petra Nečase měl stejně jako Václava Klause doprovázet do Londýna Savovův mediální manažer. „Měl jsem za úkol je doprovodit, o obsah rozhovorů v Londýně jsem se nezajímal,“ řekl pod podmínkou anonymity manažer.

Nečas cesty do Londýna nechtěl komentovat. „Nemůžete se mě na nic zeptat,“ odmítl jakékoli otázky při pokusu o osobní rozhovor. Následně podle serveru nereagoval ani na zaslané sms.

„O svých osobních ani pracovních schůzkách mne pan Savov neinformuje. Navíc určitě nechce ohrozit bezpečnost svých přátel nebo obchodních kontaktů – postupy pana Babiše jsou dobře známé,“ uvedl mediální poradce Savova Jan Hrubeš.

Server také pátral po tom, jestli se se Savovem nesešel Jiří Paroubek. Expremiér to uvedl v prohlášení, které má server EuroZprávy.cz k dispozici. Podle Paroubka se ale jeho program při nedávném rodinném výletu do Londýna odvíjel zcela podle přání dcery Margaritky.

„Pan Savov mě prý potkal a pozdravil v ZOO, ale protože mě v Londýně na různých místech pozdravily asi dvě desítky Čechů, nevěnoval jsem tomu příliš pozornosti.

Tu je celý list, ktorý som posielala českým novinárom, i týmu ANO2011 (Babiš) v novembri 2011. Nepomohol mi nikto.

Dobrý den,

dovoluji si obrátit se na Vás s prosbou o pomoc.

Jsem Slovenka, je mi 43 let, momentálně žiji v České republice a jsem žijícím svědkem tunelování VSŽ Košice. Já vím, že mi řeknete, ať si to řeší Slováci. Ale tam jsem pomoc nenašla. Prosím Vás, pomozte mi to medializovat. Sama jsem na začátku netušila, na kolik špíny, lhostejnosti a nezájmu narazím. Odpovědi od kompetentních lidí i úřadů mám schované jako důkazy.

Momentální situace:

Vyhrála jsem 5. 9. 2011 soud v České republice, s českým zaměstnavatelem. Ten mi 4 měsíce po vyhraném soudě odmítá rozvázat pracovní poměr ani mi nechtěl dát práci ve své firmě. Nemám zápočtový list a tím pádem se nemůžu nikde zaměstnat. Ani brát podporu v nezaměstnanosti, která by mně finančně pomohla na určitou dobu, protože bez aktuálního zápočtového listu mi ji nedají. A zaměstnatel se mi snaží vnutit starý zápočtový list, i dohodu ke dni, kdy mě vyhodil, tzn. k 16. 11. 2010. Nechce mi totiž platit nic z toho, na co mám nárok.

Soudkyni to vůbec nezajímá (JUDr. Lucie Bičáková), že můj bývalý zaměstnatel ignoruje soudní rozhodnutí. Vyměnila jsem už druhého právníka, protože oba hráli spíše za protistranu. Ten druhý právník, bývalý policista, mě podrazil přímo na soudě. Bránila jsem se sama a pomohly mi i pozitivní písemné reference od zákazníků.Takže díky tomu skončím na ulici. Nemám na nájem, nemám práci. V bytě v Praze jsem bydlela bez smlouvy, na dobré slovo. Na písemné smlouvě ihned ke dni nastěhování jsem netrvala, protože jsem řešila vážnější problémy plus majitelé bytu byli na dovolené.

A když mi ji dodatečně, téměř po 2 měsícich, chtěli napsat, tak spolubydlící řekl, že on odchází a celý 3 pokojový byt měl na mě napsaný ve smlouvě – to byla podmínka pro mé setrvání v bytě. To jsem odmítla, protože je to pro mě finančně rizikové – momentálně nemám stálý příjem. Až v listopadu mi dodatečně poslal majitel smlouvu, ale tím pádem nemám nárok na výpovědní lhůtu podle zákona 3 měsíce. Protože mi ji dali na dobu určitou do konce listopadu.

Podstata je v tom, že toto tunelování nikdo neměl zájem vyšetřit. Slovenská policie, prokuratura, ministr vnitra, politici (Fico, Bugár, ministr Palko, Dzurinda…) Tehdejší šéf vyšetřovatelů pan Jaroslav Ivor ode mě dostal konkrétní informace. Nedělal s tím nic, místo toho policie začala život znepříjemňovat mně. Až když jsem se s jednou policistkou telefonicky pohádala, že mně nahánějí, jako kdybych ty železárny vytunelovala já, začali být ke mně slušnější.

Originály listů: z prokuratury, ministerstva vnitra, ministr Palko, pan Bugár (byl v tom čase podpředseda Národní rady SR), kancelář tehdejšího předsedy vlády Mikuláše Dzurindy, kancelář prezidenta, ombudsman … ty všechny listy mám jako důkaz, že nikdo se tím zabývat nechtěl. I potvrzení z mailů, že mnozí asistenti tehdejších poslanců můj mail vyhodili bez přečtení.
Konečné stanovisko Generální prokuratury SR je, že tento případ už otevírat nebudou, i kdybych se znova ozvala.

Prosím, Vás pomozte mi tento případ medializovat!!

Mně se to dosud nepodařilo a bojuji za to 12 let. Dosud žádný novinář, kterého jsem oslovila, ať už osobně, emailem nebo dopisem, mi nepomohl. Ani na Slovensku, ani v Čechách (JOJ TV, Markíza TV, Slovenská televízia, Deník SME, Deník PRAVDA; Nova, Prima, ČT, MF Dnes, Lidovky…). Mnohé listy jsem posílala doporučeně, takže mám i dost podacích lístků jako důkaz.

Potřebuji, aby se tento případ stal veřejně známým, protože mi někdo v pozadí ničí život: přišla jsem o byt v Košicích, 6 let jsem byla nezaměstnaná.

Myla jsem na černo nádobí v restauraci, chodila na brigády do pekáren a podobně. Pak jsem byla nucená 7 x změnit práci. Teď jsem bez práce a bydlení v Praze mám jenom do konce listopadu. Finanční rezervy nemám, protože jsem již rok bez trvalé práce; brigády jsou jen nouzovým řešením. Přitom jsem pracant a moje práce mně baví. Nemám s tím problém dělat i fyzicky.

Pevně věřím tomu, že když se tyto informace stanou veřejně známými, moje situace se ve všem výrazně zlepší. Abych si mohla najít normální a slušnou práci, vydělala si na sebe. A aby informace o mně nebyly u pohovorů dříve, než se na pohovoru ukážu já… Možná si řeknete, že to až také špatné není. Ale je, v Čechách mám ještě horší zkušenosti. Dělala jsem šéfovou úseku v jedné velké tiskárně tady v Praze.

Měla jsem pod sebou asi 60 lidí a dalších asi 100 Ukrajinců. Mým úkolem bylo udělat pořádek mezi ukrajinskými brigádníky, kteří si před mým příchodem dělali, co chtěli – málo dělali a chodili si do práce, jak se jim zachtělo (občas si zapsali i 24h směnu – což nelze, je to těžká fyzická práce). Podle slov generálního ředitele jsem jim za 1 měsíc ušetřila 800 000 Kč na brigádnících.

Napsala jsem doporučený list p. Robertu Ficovi a vyšetřovateli p. Janu Priatkovi, že tunelování VSŽ ututlali. Dostaly to i politické strany, ale ne doporučeně. Měla jsem dovolenou, list mohli dostat ve čtvrtek. Další pondělí jsem dostala okamžitou výpověď. Kolega byl z mé výpovědi v šoku ještě po 2 týdnech. Protože v ten čtvrtek se bavil s výrobním ředitelem a ten mu řekl, že si mé práce velmi váží. Prostě to nechápal. Náhody se kolem mně už dávno nedějí.

Následně jsem se v Praze zaměstnala v další práci. Už po 2 týdnech jsem dělala sama, dařilo se mi. Majitelova dcera se mně snažila psychicky deptat, ale já šikanu rozeznám na dálku, takže jsem se snažila nedat se vyprovokovat. Dělala jsem si svou práci a byla ticho. Po 4 měsících jsem dostala zakázku za 250 000 Kč, o kterou jsem musela dost bojovat. V ten den za mnou došli dva společníci firmy s výpovědi dohodou. Že musím okamžitě odejít, protože !! deptám majitelovou dceru.

Firma byla v Rychnově, v Praze jsme byli jenom my dvě s majitelovou dcerou. Nikdy mi společníci nic nevyčetli, v práci se mi dařilo, z firmy mi platili angličtinu. Tvrdili mi, že mé místo se ruší a můžu odejít do Rychnova, ale dělala bych i svou práci, i práci za kolegyni, kterou vyhodili. Nabídli mi odměnu 10 000 Kč, když hned odejdu.

Jinou možnost mi nedali. Pak mi později lidé na Slovensku (!!! čtete dobře) řekli, že jsem měla nárok na odstupné. Protože v pracovní smlouvě jsem měla napsanou Prahu, takže mi lhali a měla jsem se poradit s právníkem a nepodepisovat dohodu. Dokonce mě upozornil jeden zákazník, když si mně pozval na oběd, jestli vím, že jsem musela odejít jenom proto, že jsem zkušenější v polygrafii než majitelova dcera. Mám roky praxe v polygrafii: jako technolog, mistr, kalkulant, dispečer, vedoucí knihárny, dělala jsem na zakázkovém oddělení. Kromě toho mě práce v polygrafii baví.

Na Slovensku jsem si vyslechla i to, že majitelova dcera na mě žárlila proto, jak jednám s lidmi. Jak to, že to věděli lidé na Slovensku nebo ten zákazník, který k nám osobně nechodil, vše vybavoval emailem, telefonicky?

Měla jsem ještě jednou nabídku v Praze. Ten majitel mně oslovil asi dva týdny po tom, co jsem se zaměstnala v rychnovské firmě. V tom čase jsem se mu ozvala, hned mi nabídl práci. Taky mně upozornil na to, že jsem měla nárok na odstupné v bývalé firmě, i mi to zdůvodnil. Bylo mi divné, že toho o mně tolik ví. Já jinak tuším celá léta, že normální práci si najdu, až když ty svinstva vyjdou najevo. Intuice mně nezklamala.

Zkušební doba v další firmě v Praze proběhla přijatelně. Po zkušební době nastalo ponižování v milém stylu. Často jsem nechápala, oč tomu člověku jde, proč to vše dělá. Majitel spolu se svou zástupkyni se mnou jednali jakou s blbcem, mentálně retardovaným dítětem. Kvůli financím jsem to vydržela 2 roky.

Poslední půlrok se mi začalo slušně dařit, tím pádem se ke mně začal chovat ještě hůř. Po pracovní stránce je mně těžké zničit, takže se to snažili po lidské. Dopadlo to tak, že jsem se jednoho dne naštvala, že já mu vydělám 1 milión Kč a na mou odměnu se peníze nenajdou.

Ale na to, abychom všichni platili zmatky dobře placeného tiskaře, na to se peníze najdou. S tím tiskařem jsem měla špatné pracovní zkušenosti – jenom si stěžoval, co všechno nelze udělat, i když to v jiných firmách šlo udělat. Nakonec to šlo udělat i u nás. Majitel mu vše toleroval. Tiskaře měl za neomylného, za boha. Z toho důvodu jsem se jednoho dne ohradila a vypukla hádka mezi mnou a majitelem.

Výsledkem této hádky bylo, že mi na další den dal okamžitou výpověď pro ztrátu důvěry. Divil se, odkud vím, že pan tiskař je dobře placený. Věděla jsem to přímo od něho, tj. od majitele, i to, že mu dával odměny za určitou práci. Výpověď jsem nepodepsala a chtěla jsem jít za právníkem.

Až když se majitel dověděl, že jsem dala právníkovi plnou moc, tak se lekl a nabídl mi dohodu. S tou jsem nesouhlasila (protože jsem byla vyhozena de facto pro své úspěchy v práci) a chtěla jsem se soudit. Tato výpověď je pro mě poškození dobrého jména, dlouhá léta poctivě budovaného. První právník napsal do listu majiteli něco jiného, než jsme se dohodli. Tak jsem mu plnou moc zrušila.

Na poslední chvíli před vypršením lhůty pro podání žaloby ohledně neplatnosti výpovědi jsem si našla dalšího právníka. Oba právníci, když si vyslechli mé informace, se vyjádřili, že nebyl důvod na výpověď. Byla to jenom záminka.

Já si to taky myslím. Našla jsem si brigádu, protože účty platit musím. Když se mi na brigádě začalo dařit a pochválil mě někdo z pracovníků, hned mně přehodili v brigádnickém centru jinam. Už se mi to stalo vícekrát, takže na náhody nevěřím.

Já vím, že jsem to napsala dlouhé, ale chtěla jsem napsat to podstatné a že to už není sranda. Je to fakt špatné, jak jsou síly v pozadí schopné zničit život někomu, kdo viděl rozkrádání VSŽ Košice.

Někdo v pozadí se mně snaží umlčet i proto, že jsem měla rakovinu, poslední stádium. Ze všeho jsem se dostala obyčejnou vegetariánskou stravou, BEZ LÉKů. První 3 roky byly těžké. Ale žiju 13 let, je mi fajn, žádné léky jsem za ty léta nebrala, ani nepotřebuji. Radikálně jsem změnila nastálo stravu.

Jsem laktovegetarián. Už má léčba rakoviny byla divná, to jsem dělala ještě ve Východoslovenských Železárnách. Více o léčbě mé rakoviny je v příloze, ale z té už jsem se vyléčila a prioritou je nyní zveřejnění info o nevyšetřování tunelování ve Východoslovenských Železárnách v Košicích.

Někdo v pozadí se mi snažil zničit i vztahy v rodině: otec a sestry. Docházelo už i k tomu, že mně doma mlátili fyzicky – chtěli, abych se vzdala dědického podílu v rodném domě ještě před úmrtím mé matky. Trvalé bydliště mi otec nedovolil přihlásit do rodného domu. Navrhovala jsem již dávno, že prodám byt v Košicích, trvalé bydliště si nahlásím u otce v Trebišovském okrese a půjdu dělat mimo východní Slovensko.

Bydlet jsem v rodném domě nechtěla, protože na východním Slovensku jsem měla problém najít si práci. Vysmál se mi, otočil se a odešel. Takže se nemám kam vrátit.
Proto se obracím na Vás. Prosím Vás, nedopusťte, aby se tento případ ututlal. Ať se tyto dlouho utajované info dostanou do médií. Věřte mi prosím, nemám důvod Vám lhát.

S pozdravem

Magdaléna Nadzamová

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/05/09/cesky-miliardar-frantisek-savov-a-jeho-firmy/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/04/28/rusko-a-spojitost-s-ceskom-a-slovenskom/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/05/20/preco-sa-daju-kupit-na-slovensku-anonymizovane-informacie-z-ceskych-rozsudkov-od-sukromnej-firmy/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/11/08/justicia-policia-a-novinari-mlcat-nestaci/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/29/vladimir-palko-byvaly-minister-vnutra-a-kauza-vsz-kosice-jeho-odpoved/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/24/bela-bugar-a-rozkradnute-miliardy-z-vsz/

Odkazy na články o poľskej justícii:

https://euractiv.cz/section/vnitro-a-spravedlnost/news/spor-eu-a-polska-ohledne-reformy-justice-se-vyostruje-soudni-dvur-rozhodl-o-dalsim-poruseni-unijniho-prava/

https://www.ceska-justice.cz/2022/08/evropsti-soudci-zpochybnuji-schvaleni-polskeho-planu-obnovy-evropskou-unii/

https://www.ceska-justice.cz/2022/08/evropsti-soudci-zpochybnuji-schvaleni-polskeho-planu-obnovy-evropskou-unii/

https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/594564-polsky-ustavny-sud-odmietol-predbezne-opatrenie-europskeho-sudneho-dvora/

https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/583044-eurokomisia-zaluje-polsko-pre-zasahy-do-sudnictva/

Karel Kryl by mal 80 rokov

15.04.2024

Pred 80 rokmi sa narodil Karel Kryl. Myslím si, že si tento človek zaslúži spomienku. Bol to nadčasový spevák a nikdy sa nikomu nezapredal. Narodil sa 12.4.1944. Prvýkrát som jeho meno počula v 80 rokoch na letnej brigáde. Boli sme na Morave so spolužiakmi a náhodou som večer prišla k spolužiakom na izbu. Magneťák mali veľmi potichu a hrala tam nejaká pre mňa neznáma [...]

Pelle = dieťa šťasteny

09.04.2024

Lebo to, ako sa on prepracoval až na post prezidenta, sa inak nazvať nedá. Nenápadne sa po Ficovom chrbte posúval vyššie a vyššie, až zakotvil vo funkcii najvyššej, prezidentskej. Jediné, čo k tomu potreboval, bolo poslúchať, pritakávať, klamať, pri nepríjemných otázkach odpovedať vyhýbavo, vykrúcať sa, používať prázdne frázy, hovoriť kvetnato a pritom všetkom sa [...]

Sú novinári na strane dobra a spravodlivosti ?

21.03.2024

Jaro vždy chcel, aby Korzár písal odvážne a kriticky, stál na strane spravodlivosti, práva a dobra. Chcel, aby boli jeho redaktori féroví a korektní, kontrolovali tých pri moci a zastávali sa bežných ľudí. Citujem z nižšie pripojeného článku: https://korzar.sme.sk/c/23299172/zomrel-sefredaktor-dennika-korzar-jaroslav-vrabel-novinam-venoval-cely-zivot.html?ref=njctse Verím, [...]

Britain Clinton

Brusel chce uľahčiť život v Británii aj mladým Slovákom. Použije na nich Londýn dvojaký meter?

23.04.2024 14:00

Európska komisia by rada zmäkčila nepríjemné dopady brexitu na občanov členských štátov EÚ vo veku do 30 rokov. Aký postoj zaujali politici v Londýne?

Reedukačné centrum Bystričany

PS vyzýva na zatvorenie reedukačného centra v Bystričanoch. Dochádzalo tam údajne k sexuálnemu násiliu

23.04.2024 13:36, aktualizované: 14:15

Predstavitelia Progresívneho Slovenska realizovali vlastný prieskum zariadenia, v ktorom podľa ich slov dochádza k porušovaniu pravidiel.

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 196
Celková čítanosť: 2965014x
Priemerná čítanosť článkov: 15128x

Autor blogu

Kategórie