Založ si blog

Prezidentka Čaputová a jej demokracia v praxi

Zuzanu Čaputovú som poprosila o pomoc tesne pred vymenovaním Maroša Žilinku za generálneho prokurátora už v decembri 2020. Mailom a poslala som to i pracovníkom jej kancelárie. Všetci ma ignorovali. Nedostala som žiadnu odpoveď.

Potom som ju prosila o pomoc v septembri 2022. A aby to bolo účinejšie a mala som istotu, že sa to k nej aj dostane, tak som do diskusie na jej FB vložila odkazy na moje články.

Dokazy prikladám. Miesto pomoci mi už nedovolili vkladať príspevky do diskusie vobec.

To je ta jej demokracia v praxi.

Pritom v Europskom parlamente hovorila podľa mňa o niečom inom, vychádzam z tohto článku:

https://www.omediach.com/strucne/23675-prezidentka-caputova-ak-demokraciu-nezacneme-branit-tak-prestane-existovat

Vyzvala na ochranu demokracie a europskych hodnot. Ktorej demokracie, keď na Slovensku žiadna nie je? A aké sú európske hodnoty podľa nej?

Vyzvala na solidaritu EU v krízach, pričom ona v sebe nemá žiadnu solidaritu. Mne solidárne nepomohla, miesto toho ma zablokovala.

Pritom som upozornila na rozkrádanie jednej z najväčších firiem na Slovensku, stratili sa tam miliardy, polícia to odmietala vyšetriť, prokuratúra to ututlala, média mlčia a prezidentka ma zablokuje na sociálnych sieťach a na maily neodpovedá.

Tak keď má čas klásť vence, chodiť na pochody, objímať sa s majiteľom baru, lebo ju fotia média, tak nech si nájde čas riešiť prácu ministra vnútra Mikulca a generálneho prokurátora Maroša Žilinku, keď ich vymenovala. Keď sa jej to nechce robiť, tak nech odstúpi a vráti výplatu. Už ma to jej nič nerobenie nebaví: kladenie vencov, sľubovanie vyšších platov zdravotníkom, presúvanie problému na Ústavný súd, objímanie a vystupovanie na pochode, to práca aktivistky a nie práca kráľovsky platenej prezidentky. A jej vyplakávanie v médiach o demokracii, o slobode a nenávisti ma nebaví a tolerovať ho nebudem. Za to platená nie je.

Prezidentka Čaputová pripomenula, že činy z nenávisti nie sú len útokom na konkrétnu komunitu, ale „na rovnosť, toleranciu a rešpekt k ľudským právam“.
Toto nie je čin z nenávisti k bezdomovcom, keď ma zablokovali na jej fb? O akej rovnosti, tolerancii a rešpekte k ľudským právam rozpráva, keď práve ona toto nedodržiava?

Ďalej citujem z článku:

Prezidentka Čaputová pripomenula, že je nevyhnutné rešpektovať spoločné hodnoty EÚ ako právny štát, nezávislosť súdnictva, sloboda médií či ochrana menšín: „Každá jedna krajina, ktorá do Európskej únie vstúpila, a každá jedna krajina, ktorá sa o to usiluje, musí byť a zostať liberálnou demokraciou“.
Zdôraznila, že demokracia nesmie zahynúť „na naivitu demokratov“ a že práva a slobody môžu byť „zneužívané“. „Ak demokraciu nebudeme chrániť, môže sa nám stať, že budeme poslednou generáciou, ktorá ju zažije,“ povedala. Chrániť demokraciu je nevyhnutné najmä na sociálnych sieťach, ktorých biznis model profituje z nenávisti, agresivity a dezinformácií.

Koniec citácie.

Právny štát na Slovensku nie je podľa mojich skúsenosti minimálne od roku 2000. Nezávislé súdnictvo Slováci nikdy nemali a sloboda médií to je veľký otáznik, keďže 22 rokov mi nikto nechce z médií pomocť uverejniť kauzu VSŽ Košice. O liečbe rakoviny stravou, to už ani nespomínam….

Demokracia podľa nej nesmie zahynúť na naivitu demokratov a práva a slobody možu byť zneužívané. Uvedomila si vobec, čo povedala? Prečo sa jej ani jeden z novinárov nespýtal, ako tieto absurdné slová myslela? Lebo demokracia na Slovensku nie je, právo a sloboda tiež nie je. Keby bola, tak žijem na Slovensku a nie v zahraničí.

Ďalej citujem z jej slov:
Ak demokraciu nebudeme chrániť, môže sa nám stať, že budeme poslednou generáciou, ktorá ju zažije,“ povedala. Chrániť demokraciu je nevyhnutné najmä na sociálnych sieťach, ktorých biznis model profituje z nenávisti, agresivity a dezinformácií.
Koniec citácie.

Ona demokraciu chráni tak, že na sociálnych sieťach zavedie cenzúru a zakáže slobodu slova? To nikdy ani nepremýšľala nad tým, čo je dezinformácia? Pretože toto, čo ona nazýva dezinformáciou može byť pravda, ako sa neskor ukáže. Kto má právo určovať, čo je pravda a čo je dezinformácia? Nikto, lebo nikto nemá patent na rozum. Začínajú mi jej slová pripadať ako reči komunistických papalášov pred rokom 1989……

A práve ona žije v sladkej naivite, že keď bola zvolená tak si može robiť, čo chce a všetci ju musia obdivovať. A hlavne, skutočnými problémami ju nikto, ani ja, nemá otravovať, lebo od toho tam nie je. Ale je: može si zavolať predsedu vlády, ministra vnútra, ministra spravodlivosti, nech to riešia a vystúpiť s tým v médiach, že toto nie je možné, aby sa stala takáto nespravodlivosť. Ani jedno neurobila, miesto toho ma „demokraticky zablokovala“. Už možem byť len predný fanúšik Zuzany Čaputovej, ako mi to včera navrhli a pozerať sa a nesmiem nekomentovať.

Slováci, preboha, čo ste si to zvolili za prezidentku? Rozpráva o demokracii, ale ona sama demokraciu vrcholne porušuje. Skutočné hodnoty jej nič nehovoria a o slobode slova možte len snívať, lebo tu by najradšej zakázala, hlavne na sociálnych sieťach….

Novinári sú na to, aby sa jej spýtali na viditeľné rozdiely jej v činoch a slovách, ale to nerobia.
To už nehovorím o tom, čo všetko je schopná sľúbiť: zvyšené platy zdravotníkom, vyššie dochodky, zastropovanie cien energii….len by mohla povedať konkrétne ako to urobí, z čoho to zaplatí. Ale keď ma niečo riešiť a vyhlásiť referendum, tak to posunie na Ústavný súd, nech to posúdi.

Tak kto v skutočnosti rozdeľuje spoločnosť? Nie náhodou prezidentka a vláda? Nechápem, prečo sa jej novinári boja dávať skutočné otázky….

Presne to vystihol na FB Ľubomír Galko:

Zuzana Čaputová vyhlásila, že vláda by mala čo najskôr prezentovať opatrenia na zmiernenie dosahov inflácie a na znižovanie rizika chudoby, lebo ľudia na Slovensku dnes žijú vo veľkej neistote. Nevedia, čo príde zajtra, čo ich čaká v súvislosti s rastúcimi cenami energií, či a aká bude forma pomoci pre podniky či domácnosti. Mnohí sa obávajú prepúšťania, zamestnanci s nízkymi mzdami sa už prepadajú do pásma chudoby. Zároveň podotkla, že práve v ťažkých časoch musí byť štát schopný zabezpečiť dôstojný život ľuďom, najmä tým najzraniteľnejším.

Veľmi ma teší, že pani prezidentka vie v každý moment, ČO treba urobiť a vždy nám to oznámi. Vie, že lekárom treba dať ešte a ešte a ešte viac a ešte im aj všetko zlepšiť. Vie, že dôchodky sú malé a treba ich ešte a ešte zvýšiť. Vie, že nemocnice sú v zúfalom stave a zdravotníctvo treba veľa a veľa a veľa a poriadne zlepšiť. Vie, že aj učiteľom a vôbec všetkým pracovníkom v školstve treba dať viac a viac. A všetko im zlepšiť. Aj umelcom, hercom – aj cez pandémiu. Vie, že generálny prokurátor robí čudné kroky a dlho ich už robí a (aj tiež dlho – predlho) už dokonca zvažuje, že dá naňho návrh na disciplinárne stíhanie. Raz ho možno dá, keď už budeme mať sivú bradu. Dá ho, uvidíte. Vie, že zmrazenie minimálnych dôchodkov treba prehodnotiť (rozumej zvýšiť alebo zrušiť), lebo nie je dobré, málo to je. Vie, že pri riešení situácie seniorov, ktorí sa nedostali k odmene za očkovanie proti covidu-19 mal byť ústretovejší spôsob. A ešte veľa ďalších vecí vie a vždy ich povie.

Netrpezlivo čakám na chvíľu, keď raz konkrétne povie aj to, AKO všetky tie dané veci urobiť, KDE na to vziať peniaze a podobné drobnosti. Vtedy už to bude dokonalé.

Tu sú odkazy na články, kde upozorňujem Zuzanu Čaputovú na tieto kauzy,ktoré sa týkajú mojej osoby, väčšina ste ich asi čítali:

https://popelka.blog.pravda.sk/2020/12/10/prezidentka-zuzana-caputova-a-generalny-prokurator-maros-zilinka/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/09/02/zuzana-caputova-a-ustava-slovenskej-republiky/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/09/21/maros-zilinka-stefan-hamran-roman-mikulec-a-daniel-lipsic-prosim-vas-zacnite-pracovat-v-prospech-obcana/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/10/12/caputova-hamran-a-spravodlivost-po-slovensky/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/10/21/prezidentka-caputova-a-komentar-matusa-kostolneho/

Sú novinári na strane dobra a spravodlivosti ?

21.03.2024

Jaro vždy chcel, aby Korzár písal odvážne a kriticky, stál na strane spravodlivosti, práva a dobra. Chcel, aby boli jeho redaktori féroví a korektní, kontrolovali tých pri moci a zastávali sa bežných ľudí. Citujem z nižšie pripojeného článku: https://korzar.sme.sk/c/23299172/zomrel-sefredaktor-dennika-korzar-jaroslav-vrabel-novinam-venoval-cely-zivot.html?ref=njctse Verím, [...]

Otvorený dopis Slovenskej televízii o prokuratúre

15.03.2024

Vyštudovaná novinárka Zuzana Vicelová, ktorá pracuje v Slovenskej televízii je moja spolužiačka z priemyslovky. Preto som si ju dovolila osloviť s kauzou, ktorú som uverejnila na tomto blogu. Okrem toho: Slovenská televízia je verejnoprávna a mala by sa venovať všetkým témam vo verejnom záujme. Mail som i poslala včera. Vzhľadom k tomu, že ten článok na blogu, na ktorý som [...]

Kauza špeciálna prokuratúra, Nemocnica Nové Zámky a spojitosť s OĽANO – doplnenie

14.03.2024

Phdr. Mária Beňová, ktorá je za OĽANO mi v diskusii písala, že Roland Száz, ktorý bol vo vedení nemocnice v Nových Zámkoch, nikdy nebol člen OĽANO. Ale kandidoval za nich. Ja som ho na ich kandidátku nedala, takže nechápem, prečo to Mária Beňová za OĽANO píše mne. Nech si to vyriešia vo svojom hnutí, či politickej strane. Je to na dlhšie, preto to dávam i do článku, [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 194
Celková čítanosť: 2952764x
Priemerná čítanosť článkov: 15220x

Autor blogu

Kategórie