Založ si blog

Novinár Marek Vagovič spôsob medializácie kauzy vníma ako „cielený útok mafie“

Citujem z Vašeho článku: Keď tu nebude fungovať spravodlivosť, nebude tu fungovať nič. K tejto „diagnóze“ ťažko niečo dodať. Povedal to kandidát na generálneho prokurátora Ján Hrivnák. Tým je povedané všetko.

Je to z Vášho článku:
https://www.aktuality.sk/clanok/842569/udalost-tyzdna-mareka-vagovica-grilovanie-prokuratorov-bolo-nedostojnym-divadlom/

Tak prečo média o niektorých kauzách mlčia? Napríklad 22 rokov mlčia o kauze VSŽ Košice?

Minulý týždeň bol na Plus 7 dní uverejnený článok o požičanom aute od polície, ja som odkazy na neho uviedla v tomto článku na blogu:

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/09/23/je-znamy-novinar-marek-vagovic-objektivny-ohladom-prace-policie-ked-ziskal-policajne-auto-na-sukromne-ucely-a-odmieta-to-vysvetlit/

Niektoré média sa tejto kauze venovali (Pravda, Hlavné správy, Hlavný deník….), , ale niektoré nie (napríklad Deník N, Sme).

Včera som našla tento článok, kde je uvedené, citujem:

https://refresher.cz/122129-Novinar-Marek-Vagovic-vysvetluje-kauzu-s-pozicanym-autom-NAKA-v-ktorom-brali-Kalinaka-Policiu-som-poziadal-oficialnou-cestou

Vagovič síce dostal priestor na vyjadrenie, ale nevyužil ho s dodatkom, že ide o jeho súkromné aktivity, ktoré nemusia nikoho zaujímať.
Kauza od minulého týždňa nabrala na obrátkach, informáciu totiž prebrali aj ďalšie médiá. Vagovič si priznal chybu a za emotívne správanie sa ospravedlnil. „Touto cestou sa chcem ospravedlniť všetkým, ktorým sa moje doterajšie reakcie javili ako arogantné alebo nedostatočné. Aj ja som len človek, občas reagujem emotívne. V tomto prípade sa mi to vypomstilo,“ napísal v statuse s tým, že niektoré jeho reakcie na novinárske otázky sa do článkov ani nedostali.
Dodáva, že nemal zlé úmysly, len nesprávne vyhodnotil situáciu.

Po vydaní knihy bude niektorým horúco

Marek Vagovič tvrdí, že o spoluprácu s Policajným zborom SR požiadal štandardnou cestou, na základe oficiálnej písomnej žiadosti. „Polícia mi vyhovela podobne ako v iných prípadoch, keď boli jej ľudia, respektíve technika využité pri nakrúcaní celovečerných filmov alebo seriálov. Konkrétne napríklad Čiara alebo Amnestie,“ povedal novinár.
Zároveň dodal, že spôsob medializácie kauzy vníma ako „cielený útok mafie“. V knihe podľa svojich slov opisuje fungovanie mafiánskeho štátu na základe rozhovorov s ľuďmi z vnútra systému vrátane orgánov činných v trestnom konaní. „Pri koncipovaní knihy som hovoril aj s vyšetrovateľmi, prokurátormi a sudcami. Strach má veľké oči, zatemňuje myseľ a často vedie k skratovým reakciám. Mnohí cítia, že po vydaní knihy im bude ešte poriadne horúco.“

Koniec citácie.

Ako ste nesprávne vyhodnotil situáciu? Keď ste mal písomnú žiadosť, stačilo novinárke povedať, že ju máte.
Sposob medializácie kauzy vnímate ako cielený útok mafie? Lenže medializovali to Vaše kolegyne novinárky, takže si myslíte, že toto ich jednanie má niečo spoločné s mafiou?
V knihe opisujete fungovanie mafianského štátu. Tak prečo ste mne ako novinár, či už v Aktualitách alebo Postoji nepomohol? Lebo to podľa Vás nie je veľká kauza VSŽ Košice? Ktoré kauzy uverejnite a ktoré nie? Podľa čoho sa rozhodujete?

Hovoril ste s vyšetrovateľmi, prokurátormi a sudcami. Ale keby oni poctivo pracovali, tak na Slovensku mafia žiadna nie je. Alebo sa mýlim?
Prečo spravodlivosť funguje na Slovensku len pre niektorých?

Tu je ten článok, ktorý bol uverejnený včera (printscreeny, kde je presné znenie textu):

Ako fungujú média som uviedla v tomto článku….

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/09/13/list-kuciakovym-rodicom-ohladne-prace-novinarov/

Miroslavu Kernovú, z webu o mediach som s kauzou VSŽ Košice a „prácou“ polície a prokuratúry oslovila už v roku 2012 a nič neuverejnila. Tu je jej odpoveď.

A čo sa týka Mareka Vagoviča a Miroslavy Kernovej, k povodnému článku Kernová doplnila vyjadrenie a komunikáciu a Marekom Vagovičom.

Aktualizácia 26. 9.: Takmer týždeň od momentu, keď sa novinári začali zaujímať o policajtov v komerčnom klipe na beletristickú knihu Padreho klan, zverejnil Marek Vagovič cez facebookový status stanovisko. V ňom píše, že „o spoluprácu s Policajným zborom pri nakrúcaní traileru ku knihe Padreho klan som požiadal štandardnou cestou, na základe oficiálnej písomnej žiadosti.“ V reakcii, v ktorom ďalej nekonkretizuje spoluprácu s políciou, sa skôr sťažuje na médiá, ktoré o kauze písali. V statuse sa sťažuje aj na komunikáciu s autorkou tohto článku toto: „Zo spôsobu ich koncipovania bolo navyše zrejmé, že redaktorka sa chce len zviezť na vlne, pričom jej ide rovnako ako pluske o lacnú senzáciu. Keďže som nereagoval hneď, zverejnila ešte v ten večer článok, v ktorom bez znalosti veci filozofuje o úlohách polície, pričom ma označila za papaláša, ktorý sa spreneveril práci nezávislého investigatívneho novinára. Hoci som sa kvôli covidu cítil mizerne, napísal som jej správu, že už ani nebudem reagovať, keďže si názor vytvorila sama. Upozornil som ju, v čom sa mýli a odporučil jej, aby si lepšie naštudovala problematiku.Redaktorku to popudilo, bola oprsklá a predpojatá, pričom mi poslala ďalšiu batériu sugestívnych a nekompetentných otázok. Okrem iného ju zaujímalo, či za mnou prišla polícia vo veci traileru sama…Moju reakciu, samozrejme, nezverejnila. Článok akurát doplnila o vetu, že som jej vraj poslal niekoľko osobných invektív. A dodala, že som stále neodpovedal na jej otázky. Profesionalita par excellence.“

Keďže komunikácia neprebiehala tak, ako ju Vagovič popísal vo svojom statuse, zverejňujem celú diskusiu – mňa (Miroslavy Kernovej) ako autorky článku – s Marekom Vagovičom. Otázky som mu poslala v piatok na mailovú adresu do Postoja a zároveň aj cez messenger o 17:43, s reakciou sa ozval 23:19 – cez messenger. Nebola to nová téma, minimálne 4 dni pred tým ho v tejto veci oslovil aj týždenník Plus 7 dní, napriek tomu na jednoduché otázky, či spolupracoval s políciou, nebol schopný odpovedať.

Tu je odkaz na jej článok:

https://www.omediach.com/blog/23546-poskytla-policia-marekovi-vagovicovi-do-reklamneho-klipu-k-mirovi-nogovi-auto-zbrane-ci-dokonca-aj-kuklacov

O tom, koho som oslovila s touto kauzou VSŽ Košice som písala v tomto článku:

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/03/05/politicinovinari/

A čo sa týka služieb polície a novinárov, tak aj vtedajšia novinárka Plus 7 dní Naďa Šindlerová chcela prísť ku mne s kukláčmi v ich voľnom čase, keď mi bytové družstvo posielalo falošné oznámenia o výmene vodomerov. A aj s ich fotografkou (z časopisu Plus 7 dní) . Odmietla som a článok nebola ochotná uverejniť. Tiež sa mi chválila, že ma s nimi (políciou) dobré vzťahy.
O nej som písala v tomto článku (pre tých, ktorí ho nečítali) :

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/25/robert-fico-neurobil-nic-proti-korupcii-ignoroval-ju-i-ked-o-nej-vedel/

Otvorený dopis Slovenskej televízii o prokuratúre

15.03.2024

Vyštudovaná novinárka Zuzana Vicelová, ktorá pracuje v Slovenskej televízii je moja spolužiačka z priemyslovky. Preto som si ju dovolila osloviť s kauzou, ktorú som uverejnila na tomto blogu. Okrem toho: Slovenská televízia je verejnoprávna a mala by sa venovať všetkým témam vo verejnom záujme. Mail som i poslala včera. Vzhľadom k tomu, že ten článok na blogu, na ktorý som [...]

Kauza špeciálna prokuratúra, Nemocnica Nové Zámky a spojitosť s OĽANO – doplnenie

14.03.2024

Phdr. Mária Beňová, ktorá je za OĽANO mi v diskusii písala, že Roland Száz, ktorý bol vo vedení nemocnice v Nových Zámkoch, nikdy nebol člen OĽANO. Ale kandidoval za nich. Ja som ho na ich kandidátku nedala, takže nechápem, prečo to Mária Beňová za OĽANO píše mne. Nech si to vyriešia vo svojom hnutí, či politickej strane. Je to na dlhšie, preto to dávam i do článku, [...]

Čo sa v médiach nedozviete. . . .

10.03.2024

Tento článok píšem kvoli tomu, že bohužiaľ vidím vo svojom okolí, že ľudia nie sú ochotní venovať energiu tomu, aby si overovali informácie z viacerých zdrojov a porovnali rozne informácie, použili zdravý rozum a kritické myslenie. Posledné roky som videla mnoho hlavne dochodcov, ale i mladších ľudí, ktorí sú schopní uveriť čomukoľvek, čo uverejnia v televízii. [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 193
Celková čítanosť: 2947369x
Priemerná čítanosť článkov: 15271x

Autor blogu

Kategórie