Založ si blog

Tibor Gašpar o pomeroch v polícii a prokuratúre

Je to výborný rozhovor o pomeroch v polícii a prokuratúre. Pripomínam, že nie som fanúšik SMERu, Fica, ani Kaliňáka. Nemám s nimi dobré skúsenosti, takže uznávať ich nebudem.

Ale musím uznať fakt, že ten rozhovor je fakt dobrý, len sa divím, že prečo si to pán Gašpar nevšimol ako policajný prezident, keď sa nespravodlivo pristupovalo k iným. Alebo za neho fungovalo všetko spravodlivo?
No je lepšie sa ozvať neskoro, ako nikdy…..

Redaktorka bola výborná, nechala ho rozprávať, neskála mu do reči.
Nie som ani fanúšik pána Gašpara, lebo o jeho prípadoch nič neviem. Len, to, čo bolo v médiach.

Tento rozhovor je o pomeroch v polícii a prokuratúre, preto si ho stojí za to vypočuť. Hovorí aj o médiach. Takže si dovolím Vám poradiť, aby ste odhodili predsudky a najprv si Tibora Gašpara vypočuli, počúvali o čom hovorí a až potom hodnotili, či má pravdu alebo nie.

Tibor Gašpar: Nechcem sa nechať odviezť na popravu ako dobytok

Rozhovor s bývalým policajným prezidentom Tiborom Gašparom:

Ako vnímal svoje obvinenie v kauze Očistec?

Ako zvládal väzbu a jej podmienky?

Aké obštrukcie mu robil prokurátor Repa?

Ako sa podľa neho manipulovalo vyšetrovanie?

Ako hodnotí prístup vyšetrovateľa?

Prečo má zlé spomienky na Vivaldiho?

Ako reagoval na prepustenie?

Čo si myslí o reforme polície?

Akú skúsenosť má so Štefanom Hamranom ako s podriadeným zamestnancom?

Ako hodnotí úlohu médií v jeho kauze?

Čo si myslí o „rozviazaných rukách polície“?

Prečo si myslí že existuje dvojitý meter vo výkone spravodlivosti?

Prečo si myslí že podmienky vo väzbe na Slovensku sú podobné Guantanámu?

Čítala som aj článok na Plus7dní, kde písali o tom, čo si pán Gašpar odnášal z väzby….takže nemám ilúzie a nehodnotím čo urobil, či neurobil ako policajný prezident…hodnotím len jeho odvahu hovoriť o tom, ako nespravodlivo funguje polícia a prokuratúra. Škoda, že o tom začal hovoriť až vtedy, keď to zažil na vlastnej koži.

To sú tie naše nezávislé orgány, aj nezávislé súdy, však pani novinárka Monika Tódová? I šéfredaktor Bárdy hovoril v jednom rozhovore, že verí polícii…Takže keď niekto podľa novinárov neverí polícii, prokuratúre a súdom klame, i keby mal sám zlé skúsenosti?

Lebo tak to doteraz vyzeralo, podľa novinárov, lebo oni mali problém na to prísť a uverejniť, čo v skutočnosti v týchto orgánoch funguje. V roku 2012 keď som zase oslovovala média, tak mi napríklad Jan Čulík z blisty.cz nechcel veriť, že toto nie je možné (myslím tým kauzu VSŽ Košice, ktorú som spomínala v predchádzajúcom článku). Keď som mu napísala, že mu pošlem dokazy, tak mi len napísal, že by sa na to mala pozrieť Liga lidských práv a preposlal im to. Oni (LLP) ma ignorovali. Novinári sa ma ani nepýtali na nič. Asi žili v ilúzii, že v polícii a prokuratúre všetko super funguje. Nie nefunguje a ja som na to upozorňovala od roku 2000 a nikto mi neveril. Preto som rada za tento rozhovor, za túto jeho konkrétnu kritiku a rozbor, čo sa okolo neho dialo a nesúdim momentálne Tibora Gašpara za jeho činy

Začal s tým v rozhovoroch pre média, ako „funguje“ polícia Jaroslav Málik, potom Ján Kaľavský, teraz Tibor Gašpar…všetko vysokopostavení bývalí policajti.

Pomery v polícii predtým už kritizoval bývalý policajný viceprezident Jaroslav Málik v týchto článkoch:

http://zilina.aktualitky.sk/2020/02/25/elitny-policajt-zo-ziliny-prehovoril-pred-volbami-je-dolezite-poznat-pravdu-toto-je-prava-tvar-policie/

http://zilina.aktualitky.sk/2020/10/04/video-elitny-policajt-a-byvaly-viceprezident-prehovoril-o-mafii-drogach-zbraniach-agentoch-a-pomeroch-v-policii/

Chcem týmito článkami a videom pukázať na to, že konečne verejne priznávajú práve bývalí policajti, že pomery sú tam veľmi zlé.

Takže, že mal odvahu pán Tibor Gašpar verejne hovoriť o zlých pomeroch v týchto inštitúciach na Slovensku, za to dávam plus. Hovorím ešte raz: v ČR to ani nepripustia, nikto.

Bola som na besedách v ČR s Robertom Šlachtom a ten ani omylom nepriznal, žeby niečo v českej polícii, prokuratúre, justicii niečo nefungovalo tak ako malo, žeby sudcovia nedodržiavali zákony a ani nechcel meniť v tejto oblasti zákony, keby sa dostal do parlamentu ako poslanec.
Až si ma zastal jeden diskutujúci ktorý sa ozval po mne a na rovinu povedal, že má osobné skúsenosti s týmito inštitúciami a že sudcovia, prokuratori porušujú veľmi často platné zákony.
Pán Šlachta bol ticho, nekomentoval to, ani nepripustil, žeby mal pravdu a ani ich poradca v politickej strane na justíciu nič nekomentoval.Predtým mal ten poradca také marketingové rečičky typu, že čo všetko majú pripravené ačomu všetkému sa budú venovať, bol právnik.

Keď som Robertovi Šlachtovi spomínala tému českej justície, tak sa len vyhováral, že konkrétne prípady by neprešli v médiach …to média určujú, čo budú politici riešiť?

Spomenul aj slovenskú justíciu a čo sa deje na Slovensku.

To, že na slovenskom serveri je možné si kúpiť za peniaze informácie z českých rozsudkov (filtruje to a vyhľadáva podľa slov), i keď oficialne to v ČR nie je voľné prístupné, to nekomentoval. Ano, prístup k rozsudku máte, ak si ho vyžiadate, čo s atýka verejných kauz.

To sa netýkalo len mňa v diskusii s Robertom Šlachtom. Všimla som si, že podobne odpovedal i iným ľudom na ich otázky. Alibizmus, pan Šlachta podľa mňa nič nezmení čo sa týka českej justície.. Veď to mohol urobiť, keď bol vysokopostavený policista.

Marketing a reklamu má skutočne dobrú, keby som bola mladšia a naivnejšia, aj by som tomu uverila.

Je to citácia z tohto článku:
https://popelka.blog.pravda.sk/2021/10/07/eske-volby-a-poslanec-lubomir-volny-vit-rakusan-a-byvaly-policista-robert-slachta/

Druhé doplnenie:
vyššie som spomínala, že na slovenskom serveri je možné si kúpiť za peniaze informácie z českých rozsudkov. Písala som o tom podrobnejšie v tomto článku(pre tých, ktorí ho nečítali):
https://popelka.blog.pravda.sk/2022/05/20/preco-sa-daju-kupit-na-slovensku-anonymizovane-informacie-z-ceskych-rozsudkov-od-sukromnej-firmy/

Otvorený dopis Slovenskej televízii o prokuratúre

15.03.2024

Vyštudovaná novinárka Zuzana Vicelová, ktorá pracuje v Slovenskej televízii je moja spolužiačka z priemyslovky. Preto som si ju dovolila osloviť s kauzou, ktorú som uverejnila na tomto blogu. Okrem toho: Slovenská televízia je verejnoprávna a mala by sa venovať všetkým témam vo verejnom záujme. Mail som i poslala včera. Vzhľadom k tomu, že ten článok na blogu, na ktorý som [...]

Kauza špeciálna prokuratúra, Nemocnica Nové Zámky a spojitosť s OĽANO – doplnenie

14.03.2024

Phdr. Mária Beňová, ktorá je za OĽANO mi v diskusii písala, že Roland Száz, ktorý bol vo vedení nemocnice v Nových Zámkoch, nikdy nebol člen OĽANO. Ale kandidoval za nich. Ja som ho na ich kandidátku nedala, takže nechápem, prečo to Mária Beňová za OĽANO píše mne. Nech si to vyriešia vo svojom hnutí, či politickej strane. Je to na dlhšie, preto to dávam i do článku, [...]

Čo sa v médiach nedozviete. . . .

10.03.2024

Tento článok píšem kvoli tomu, že bohužiaľ vidím vo svojom okolí, že ľudia nie sú ochotní venovať energiu tomu, aby si overovali informácie z viacerých zdrojov a porovnali rozne informácie, použili zdravý rozum a kritické myslenie. Posledné roky som videla mnoho hlavne dochodcov, ale i mladších ľudí, ktorí sú schopní uveriť čomukoľvek, čo uverejnia v televízii. [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 193
Celková čítanosť: 2947399x
Priemerná čítanosť článkov: 15271x

Autor blogu

Kategórie