Založ si blog

Pracovná „morálka“ ministra vnútra Šutaj-Eštoka

Keďže pán Matúš Šutaj-Eštok na moju kauzu nemá čas, na listy neodpovedá a mlčí, tak som si prešla jeho pracovné aktivity podľa jeho FB. Chcela som zistiť, či je skutočne tak veľmi vyťažený prácou ministra vnútra.

Zaujal ma jeho FB status z 24.7.2024, kde píše:

PRIORITOU HLASU JE RIEŠIŤ SKUTOČNÉ PROBLÉMY ĽUDÍ, NIE VYMYSLENÉ PSEUDOTÉMY.
Preto už od budúceho týždňa vyrazia ministri, poslanci a ďalší členovia strany HLAS – sociálna demokracia medzi Vás do regiónov, aby sme spoločne nastavili riešenia skutočných tém, ktoré trápia ľudí po celom Slovensku. Za necelý rok sme toho už veľa stihli, ale veľa práce je stále pred nami…

Moj komentár k tomu vyjadreniu:
Na základe tohoto vyjadrenia ministra vnútra predpokladám, že skutočné zneužívanie právomoci verejného činiteľa a nevyšetrovanie z jednej najväčších kauz na Slovensku by malo byť i pre neho skutočným problémom. Alebo bezdomovci už pre neho nie sú ľudia?

Včera ma zaujal článok, kde si Michal Šimečka a Matúš Šutaj-Eštok vymieňali názory:

https://www.cas.sk/clanok/2956191/progresivne-slovensko-vyzyva-hlas-sd-aby-ziadal-rekonstrukciu-vlady-takato-je-odpoved-sutaja-estoka/

Citujem z článku:

„Stále máte možnosť zapísať sa do dejín inak, než len ako slepé črevo strany Smer-SD. Stále môžete ukázať, že vaša existencia v tejto koalícii má zmysel. Myslím, že aj vaši voliči očakávali od strany Hlas-SD v tejto koalícii, že bude hlasom zdravého rozumu. Že bude brzdiť a tlmiť tie najhoršie impulzy napríklad z dielne Slovenskej národnej strany,“ apeloval na koaličných politikov Šimečka.

Opozičným politikom, ktorí burcujú spoločnosť nenávisťou, želáme rozum a zodpovednosť. Hlas sa bude naďalej venovať práci pre ľudí, aby sa na Slovensku žilo lepšie,“ reagoval minister vnútra a predseda Hlasu-SD Matúš Šutaj Eštok na sociálnej sieti.

Koniec citácie z článku.

Predpokladám, že článok bol napísaný na základe FB, viď toto vyjadrenie ministra vnútra:

V ďalšom videu, tentoraz z 14.8.2024 hovorí, že počas týždňa sa bol pozrieť na tom mieste v Handlovej, kde takmer vyhasol život premiéra Roberta Fica. On si azda myslí, že tým, že sa tam pojde pozrieť, po viac ako 2 mesiacoch, nájde tam nové dokazy? Alebo si len chcel urobiť výlet miesto toho, aby sa venoval skutočným problémom ministerstva vnútra SR?

Moj komentár:
Je to z Vašej strany nezodpovedným manipulovaním emociami ľudí. To používam slová ministra, i keď on ich použil v inom kontexte. Politika sa robí v parlamente a nie na ulici.

Priznám sa, že keby som nevidela konkrétne činy Vás, pán Šutaj-Eštok, tak by som Vám i verila. Len Vám asi nedochádza, že ste teraz hlavne minister vnútra a nie hlavne predseda strany. Za prácu ministra vnútra ste platený z daní občanov. No Vy podľa Vašeho FB robíte v pracovnej dobe hlavne marketingovú kampaň pre stranu Hlas. Prajem Vám to, čo Vy prajete opozičným politikom v tom videu: rozum a zodpovednosť.

https://www.facebook.com/SutajEstokM/videos/1906808513164338

Len tak mimochodom: Keď minister vnútra hovorí o hecovaní ľudí opozíciou: tak toto bolo čo? Mierumilovná debata? Je to článok z 3.5.2022 z českého média aktualne.cz

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nejhlubsi-dno-fico-s-kolegy-hecoval-dav-k-vulgarnim-nadavkam/r~743db74acade11ec94760cc47ab5f122/

Príspevok FB z 11.8.2024 je o dobrovoľných hasičoch.

Minister bol na návšteve v Moravskom Lieskovom, je tam i s tými hasičmi odfotený. A rád ich podporil ako minister vnútra i ako predseda strany Hlas. Takže na to má čas v pracovnej dobe, ale riadeniu ministerstva vnútra sa nevenuje. A to auto pre hasičov a zrekonštruovaná zbrojnica je z daní občanov alebo to bola zbierka od dobrovoľníkov? Keď ja mu napíšem, že potrebujem pomoc, tak mne nepomože ničím, i keď za ten rezort zodpovedá ako najvyšší šéf? To pohrdanie bezdomovcami mi vadí….I ja som platila dane a povinne a nič z toho som nedostala späť. I keď som slovenské úrady, políciu, prokuratúru prosila o pomoc a neraz.

10.8.2024 minister Šutaj-Eštok bol v Handlovej uctiť si pamiatku baníkov a položiť veniec.

Je to tragédia, čo sa stalo pred rokmi, ale skor by ma zaujímalo, či kompetentní zmenili niečo, aby k takýmto nešťastiam nedochádzalo. Predpokladám, že to nie je pracovná náplň ministra vnútra, ale skor Inšpektorátu práce a konkrétnych baní, kde by k nešťastiam mohlo dojsť.

A tí baníci nerobili tu prácu zadarmo, dostávali za ňu plat a samy sa pre ňu rozhodli. Každá práca je doležitá, keď sa robí poctivo. I práca upratovačky, Preto nemám rada, keď sa vyzdvihuje ktorékoľvek povolanie, že je viac jako iné. Je mi veľmi ľúto, čo sa tým baníkom stalo, ale ja som to nesposobila. Ani pre mňa nerobili nič zadarmo. A tie prázdne ministrové reči o tom, že nasadzujú životy, aby ich drina priniesla úžitok celej spoločnosti: je to ich práca a dostávali za ňu dobre zaplatené.

A nikomu z obyčajných ľudí uhlie nedávali zadarmo. Je to riziková práca, rovnako ako je riziková práca v železiarňach, napríklad na oceliarni na žeriave. Bratranec mi tam robil a viem, že to robil kvoli dobrému zárobku. Bol vyučený čašník. Na moju poznámku, že to je riziková práca pred dávnymi rokmi povedal, že keď idem po ulici, tiež ma može zraziť auto.
A o rizikách vo VSŽ niečo viem, keď mi konkrétne príhody rozprával hasič z VSŽ Košice.

A minister vnútra miesto kladenia vencov by mal robiť prácu, za ktorú je platený z daní občanov. A zabezpečiť, aby polícia si robila svoju prácu poriadne a spravodlivosť fungovala pre všetkých rovnako.

10.8.2024 sa minister zúčastnil Rajeckého maratónu.
Bola sice sobota, takže si mohol robiť, čo chce. Ale dozvedať by sa mala verejnosť hlavne o jeho práci na ministerstve vnútra.

9.8.2024 FB ministra vnútra:
Cez NOVÉ MESTO do SVINNEJ – opäť sme na ceste ZA LEPŠÍM SLOVENSKOM
Moja letná kampaň pokračuje v Trenčianskom kraji. Na stretnutí so starostami v Novom Meste nad Váhom ma zaujímalo, aké problémy najčastejšie riešia.
Priznám sa, že po predošlých zápasoch v Prešovskom kraji, som sa už futbalu vo Svinnej nevedel dočkať. No ešte väčšiu radosť som mal z rozhovorov, kde sme sa otvorene rozprávali o témach, ktoré Vás vo Vašom regióne najviac trápia.
To miesto práce robí volebnú kampaň? 9.8.2024 bol piatok, mal byť v práci.

9.8.2024 sa minister rozhovoril o NAKA.
Prečo v tom príspevku nehovoril o tom, že polícia takto nefungovala už v roku 2000? Alebo on listy súvisiace s prácou ministra vnútra na ministerstve vnútra ani nečíta?

Citujem presne z jeho FB:

NAKA KONČÍ – A S ŇOU AJ JEJ ZNEUŽÍVANIE POLITIKMI
Od roku 2020 slúžila NAKA primárne ako nástroj politickej pomsty pre Lipšica, Matoviča, Hegera a Ódora. Nová reorganizácia, ktorú o pár dní predstaví policajný prezident, prinesie efektivitu do boja proti trestnej činnosti, a to bez rozdielu, či je páchateľ bežný človek, papaláš alebo politik z radov koalície či opozície.

Koniec citácie.

Ja na tu efektivitu polície čakám už 24 rokov a už neverím, keď minister ma ignoruje a vedie len teoretické rečičky. Čo z toho, keď to povie pekne, ale „skutek utek“?

7.8.2024 bol minister na TA3 v Téme dňa a hovoril o ministerke Šimkovičovej.

DEBATA O KROKOCH MINISTERKY ŠIMKOVIČOVEJ PATRÍ NA KOALIČNÚ RADU A NIE DO ODKAZOV V MÉDIÁCH.
V HLASe nekomentujeme kroky ministerky Šimkovičovej ani iného ministra z koalície prostredníctvom médií. Strana HLAS – sociálna demokracia išla do vlády, aby riešila problémy ľudí a nie, aby ich zaťažovala vnútrokoaličnými debatami, ako sme to videli u Sulíka a Matoviča.

7.8.2024 minister Šutaj Eštok poďakoval športovcom z Paríža.

A mne verejne nepoďakuje, že som jemu ako ministrovi vnútra pomohla odhaliť neskutočný bordél v slovenskej polícii a prokuratúre? Nie, nepoďakuje, lebo jemu a jeho kolegom politikom tento bordél vyhovuje, Keby nevyhovoval, tak dávno ho zmenia a verejne si ma zastanú.
Okrem toho, minister vnútra je platený z daní občanov za vedenie ministerstva vnútra a nie za to, aby chválil športovcov. Súkromne si može robiť, čo chce. Ale mňa zaujíma jeho práca ministra vnútra a tu viditeľne nestíha a nekoná. Lepšie povedané: minister si robí len to, čo chce. Rovnako ako slovenská polícia.

Ako to fungovalo v slovenskej polícii, o tom hovoril i bývalý vyšetrovateľ Marcel Burkert, ale i bývalý policajný viceprezident Jaroslav Málik.

https://popelka.blog.pravda.sk/2024/02/26/byvaly-vysetrovatel-marcel-burkert-funkcionari-policie-zametali-niektore-kauzy-pod-koberec/

https://popelka.blog.pravda.sk/2024/05/02/milan-lucansky-bol-cestny-policajt-alebo-kryl-niektore-kauzy/

https://popelka.blog.pravda.sk/2024/05/03/generalny-prokurator-maros-zilinka-uctu-si-musite-zasluzit/

7.8.2024 minister Šutaj-Eštok uviedol:

ODPRACOVAŤ 50 ROKOV JE SAMO O SEBE ÚŽASNÉ
Ale odpracovať 50 rokov na jednom mieste je úcty a obdivu hodný výkon, ktorý si zaslúži nielen ocenenie ľudskej trpezlivosti, vytrvalosti a lojálnosti, ale aj veľkú poklonu. Takú si zaslúži pán Ján Šišolák, ktorý na Ministerstve vnútra SR odpracoval ako automechanik celého pol storočia.
Takže klobúk dole, pán Šišolák – a moja veľká vďaka!

Moj komentár:
Ten pán celé roky za svoju prácu bral mzdu, nerobil to zadarmo. Okrem toho pracovať 50 rokov na jednom mieste je plus: nemusí sa učiť nové veci odznova, pozná kolegov a ako dlhoročný pracovník si može dovoliť viac ako mladý nezaučený človek. Nie je ľahké začínať na novom pracovisku a pre toho pána bolo plus, že neprišiel o prácu, nikto ho nevyštval, a nikdy nebol nezamestnaný. Takže ja nevidím dovod, za čo ho obdivovať. Urobil niečo naviac? Zmenil bordél v polícií, zlepšil to? Postavil sa niekomu, kto páchal zlo a nekonal?

Minister Šutaj-Eštok tam skutočne nie je platený za to ako minister, aby viedol prázdne reči. Už nežijeme v socializme. Ministerstvo vnútra mu nefunguje, ja ho upozorním na bordél: mňa ignoruje, i keď mi jeho kolegovia zničili 24 rokov života a nepomože mi.
A obdivuje pána, ktorý 50 rokov mal istú prácu, bral za to plat a nič pre Slovákov naviac neurobil. Robil si len svoju prácu, za ktorú bral plat. Prečo by odchádzal inde, keď v štátnej sfére to mal isté: i miesto, i plat? Mimochodom v socializme bežne ľudia pracovali v jednej firme celý život. Bolo to pre nich často výhodné.

5.8.2024 minister Šutaj-Eštok navštívil Gerlachov

GERLACHOV – ďakujem Prešovskému kraju, v ktorom sme spoločne odštartovali našu cestu ZA LEPŠÍM SLOVENSKOM
Futbalovým zápasom sme zavŕšili náš predĺžený víkend v Prešovskom kraji. S mnohymi z Vás som mal možnosť sa osobne porozprávať a prebrať Váš názor na aktuálnu situáciu na Slovensku. V našej ceste za lepším Slovenskom pokračujeme aj ďalej a najbližšie sa uvidíme v Trenčianskom kraji.

Len by ma zaujímalo, ako spoločne odštartovali cestu za lepším Slovenskom? Zase sú to len prázdne marketingové reči? Lebo keď nefunguje spravodlivosť, tak nefunguje nič. Ako ministra vnútra by ho ta spravodlivosť mala zaujímať. Ako vidím sama v praxi, nezaujíma ho.

A na situáciu na Slovensku za posledných 24 rokov som ho upozornila ja. Nezaujímalo ho to, ignoroval ma. Rovnako ako jeho bývalý stranícky kolega Peter Pellegrini, rovnako ako Erik Tomáš, či ostatní poslanci, či politici.

4.8.2024 podľa FB ministra Šutaja-Eštoka:
BARDEJOV a HAŽLÍN – pokračujeme na ceste ZA LEPŠÍM SLOVENSKOM
Priatelia, ďakujem Vám za spoločné rozhovory a skvele strávenú nedeľu na východnom Slovensku.

3.8.2024 podľa FB ministra Šutaja-Eštoka:

SEČOVSKÁ POLIANKA – DRUHÁ ZASTÁVKA ZA LEPŠÍM SLOVENSKOM
Ďakujem Vám za všetky podnetné rozhovory. Za pochvalné slová rovnako, ako za kritiku, lebo bez nej by sme nemohli robiť Slovensko lepším. A my chceme lepšie Slovensko.

Moj komentár:
No keď minister tvrdí, že ďakuje aj za kritiku, prečo odo mňa kritiku neprijal a nezlepšil nič? A ako chce robiť Slovensko lepším, keď nepomože a nezastane si svedka jednej z najväčších kauz na Slovensku?

3.8.2024 podľa FB ministra Šutaja-Eštoka:

JASNÝ SIGNÁL PRE PAŠERÁKOV A NÁZORNÁ UKÁŽKA BÝVALÉMU VEDENIU REZORTU
Včera sme už po druhý raz v priebehu 10 mesiacov zorganizovali akciu na zníženie nelegálneho migračného tlaku na vonkajšej hranici, tentokrát na východe Slovenska.
Na migrantov, ktorí k nám prichádzajú nelegálnou cestou, si nebudeme zvykať, ako nám odporučili Mikulec, Hamran a Ódor. V tejto téme musíme rázne zakročiť, nie sa s ňou zmieriť.
Akciu vo Vyšnom Nemeckom sme zorganizovali, aby sme zadržali a odradili prevádzačov, bojovali proti pašeráctvu tovaru ako sú cigarety, drogy, zbrane, ale aj munícia a tiež aby sme zabránili nelegálnemu vstupu rizikových osôb na naše územie.

Michalovský novinár Marek Boka o tom hovorí podstatne viac…tak prečo o tom pán minister mlčí, aký je to rozsiahly problém a dlhoročný?

Tu je jeden z rozhovorov s Marekom Bokom, doporučujem si ho vypočuť:

Mafia na východe…Pašeráci,drogy a polícia
„Kde bolo tam bolo, bol raz jeden Zemplín… Bol to každým zabudnutý kraj plný zbojníkov, prevádzačov, pašerákov, úplatných politikov a policajtov. Zločin bol súčasťou života. Ráno ste sa zobudili a Vaše pole úplatní ľudia prepísali na zbojníkov a ak ste sa ozvali ešte Vás aj zažalovali. Najväčší darebáci mali na hlavách kráľovské čiapky…“ úryvok textu Mareka Boka

Len tak mimochodom: minister pochádza z Budkoviec, ktoré sú v okrese Michalovce a tak predpokladám, že by mal vedieť, čo sa deje na východnej hranici. A ten tunel: slovenské „metro“ už zlikvidovali? O tom „tuneli“ hovorí Marek Boka v tom videu a cez ktoré sa pašovalo všetko: cigarety vraj boli najmenej…
Alebo minister vnútra o tom nevie?

2.8.2024 podľa FB ministra Šutaja-Eštoka:
STROPKOV – PRVÁ ZASTÁVKA ZA LEPŠÍM SLOVENSKOM
Moju prvú letnú kampaň ako predsedu strany HLAS – sociálna demokracia sme spustili na východnom Slovensku v Stropkove, a to s jasným cieľom – Chceme lepšie Slovensko.
Počas najbližších víkendov sa stretneme vo Vašich mestách a obciach a budem rád, ak si nájdete čas a poviete mi Váš názor, čo sa Vám na Slovensku páči alebo čo by ste chceli zmeniť.

Ja som mu to viackrát napísala, čo sa mi nepáči a nezaujímalo ho to. Ani jeho spolustraníkov a koaličných partnerov. Dokonca Peter Pelegrini moj mail vyhodil v roku 2009 bez prečítania.

https://popelka.blog.pravda.sk/2024/08/14/pan-minister-sutaj-estok-tomu-hovorite-padni-komu-padni/

2.8.2024 podľa FB ministra Šutaja-Eštoka:
Tlačová konferencia na hraniciach s Ukrajinou k zastaveniu nelegálnej migrácie
Akcia vo Vyšnom Nemeckom je zameraná na zadržanie a odradenie prevádzačov, boj proti pašeráctvu tovaru a proti vstupu nelegálnych migrantov na Slovensko.

Tlačová konferencia to nezmení, keď sa to podľa Mareka Boku deje dlhé roky….viď rozhovor vyššie.

1.8.2024 podľa FB ministra Šutaja-Eštoka:

MÉDIÁ SÚ PREKVAPENÉ, ŽE VLÁDA PRACUJE AJ V LETE
Príde mi, že mnohé médiá sú prekvapené, že vláda pracuje a jej predstavitelia sa stretávajú aj počas letného dovolenkového obdobia. Neviem si inak vysvetliť ich domnelé predstavy a hľadanie senzácie, ktoré mali vzniknúť z môjho stretnutia s premiérom.

Aj keď sa premiér momentálne rehabilituje po teroristickom útoku, stretli sme sa ako predsedovia dvoch koaličných strán HLAS – sociálna demokracia a SMER – SSD, aby sme prediskutovali dôležité témy v oblasti sociálnej politiky a rodiny, migrácie, zdravotníctva, podpory regiónov a hlavne energetickej bezpečnosti najmä v súvislosti s obmedzením dodávok ropy z Ukrajiny.
Oceňujem, že si médiá všimli, že predstavitelia strany HLAS – sociálna demokracia a súčasná vláda sú aktívni aj v období, keď by mnohí očakávali, že nebudú pracovať – koniec koncov na „letné prestávky“ si zrejme zvykli u vlád v rokoch 2020 až 2023…

Ja som si všimla, že na Slovensku štátne úrady hľadajú dovod, prečo to nejde urobiť, alebo občana ignorujú. Prípadne je pre nich len otravný hmyz a dajú mu to poriadne pocítiť. Štátne orgány, ani vláda mi nikdy nepomohli. I keď mali konať, lebo sú za to platení. Rovnako ako poslanci, tí tiež nepomáhajú.

Takže o akej práci minister hovorí? O prázdnych marketingových rečiach? Mimochodom, vy vo vláde nie ste pre média, ale pre ľudí.

31.7.2024 podľa FB ministra Šutaja-Eštoka:

DOBA ZASTRAŠOVANIA POCTIVÝCH VYŠETROVATEĽOV INŠPEKCIE SA SKONČILA!
Odmietam politický nátlak a štvavú kampaň opozície a liberálnych médií namierenú proti vyšetrovateľovi Úradu inšpekčnej služby kpt. Mgr. Kevinovi Dlabajovi len preto, že si včera dovolil obviniť doteraz nedotknuteľné osoby.

Prečo si takto nezastal verejne mňa, keď som ho o to prosila viackrát a je za to platený, ako minister vnútra, aby riešil problémy tohoto ministerstva?

31.7.2024 FB ministra vnútra

Blahoželanie ďalšej športovkyni.

30.7.2024 FB ministra vnútra

PADNI, KOMU PADNI” PLATÍ AJ PRE OBVINENÝCH LIPŠICOVÝCH SPOLUPRACOVNÍKOV
Inšpekcia obvinila Lipšicovho prokurátora Michala Šúreka a dvoch vyšetrovateľov zo skupiny čurillovcov spolu s ex-šéfom NAKA.
Nebudem komentovať obvinenia a vynášať predčasné závery, ako to robili moji politickí predchodcovia, a už vôbec nie skladať nejaké pochybné pexeso na štýl Veroniky Remišovej, pretože orgány činné v trestnom konaní musia konať nezávisle bez akéhokoľvek politického tlaku.
Čo ma ale zaujalo je, že bývalý špeciálny prokurátor a strojca politickej pomsty Igora Matoviča – Daniel Lipšic už teraz píše na Facebooku, že sú nevinní a kritizuje obvinenie, pričom práve on v minulosti vyhlasoval, že o obvinených má rozhodovať až súd.
Pre mňa osobne je prioritou rešpektovanie zákonov a práv a ako minister vnútra a predseda Hlasu garantujem, že doba politických procesov a pomsty sa skončila a na Slovensku konečne opäť začalo platiť „padni, komu padni“, ale nie na základe falošných obvinenií, ale na základe dôkazov a faktov.

Tak platí to pre všetkých alebo neplatí? Lebo mňa ignoruje a nemá na mňa čas. Chápem, musí chodiť po Slovensku a robiť politickú kampaň. Ale ja som si myslela, že je platený ako minister vnútra. A keďže jeho podriadení mi nepomohli, tak som sa obrátila na najvyššieho šéfa. Tak sa to totiž robí, keď nepracujú tí pod ním, teda jeho podriadení.

29.7.2024 FB ministra vnútra

Ďalšie poďakovanie za reprezentáciu Slovenska športovcom.

Ale ja si myslím, že minister vnútra SR by mal hlavne sám prispievať k dobrej reprezentácii Slovenska.

Pokiaľ si nedokáže ukľudniť a ochrániť ani premiéra SR a ten robí svojim vystupovaním hanbu i v ČR, tak neviem za čo berie plat.
A kto tu potom rozsieva nenávisť?

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-fico-citove-vydira-opozici-strasenim-dalsim-atentatem-40484137#utm_content=ribbonnews&utm_term=ivan%20vil%C4%8Dek&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-to-je-cesta-do-pekel-komentuje-slovensky-web-ficova-slova-o-dalsim-atentatu-40484190#utm_content=ribbonnews&utm_term=ivan%20vil%C4%8Dek&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-zastavte-to-apeluje-slovenska-opozice-na-vladni-hlas-40484375#utm_content=ribbonnews&utm_term=ivan%20vil%C4%8Dek&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

https://popelka.blog.pravda.sk/2024/08/15/robert-fico-citovo-vydiera-opoziciu-a-strasi-dalsim-atentatom/

Chápem, nemá čas riešiť doležité pracovné veci, keď robí kampaň a fotí sa so športovcami.

29.7.2024 FB ministra vnútra

Zase poďakovanie športovcom.

28.7.2024 FB ministra vnútra

Citujem priamo z FB ministra vnútra:

Olympijské hry majú byť v prvom rade oslavou športu, odhodlania a reprezentácie krajiny.
So slovenským znakom na hrudi nestretnete v Paríži len našich športovcov, ale aj policajtov a policajtky, ktorí na žiadosť Francúzska pomáhajú zabezpečovať poriadok. Ako minister vnútra som sa im bol osobne poďakovať a zaželať im veľa zdaru pri plnení ich úloh. Verím, že svojou profesionalitou a oddanosťou prispejú k hladkému priebehu olympijských hier v Paríži.

26.7.2024 FB ministra vnútra

Tu riešil dodávku ropy…Chápem, ale on je platený ako minister vnútra a tieto problémy by mali riešiť tí, ktorí sú za to platení. On má všetky problémy na ministerstve vnútra vyriešené?

26.7.2024 FB ministra vnútra

Citujem z FB ministra vnútra:
PRÍSLUŠNÍKOM POLICAJNÉHO ZBORU ZLEPŠÍME PODMIENKY
Okrem nových finančných odmien pre našich policajtov pracujeme aj na zlepšení technického a materiálneho vybavenia, či už pri administratívnych úkonoch alebo zásahoch v teréne. Nezabúdame pritom ani na hasičov a záchranárov, o ktorých odmeňovaní tiež v týchto dňoch prebiehajú rokovania.

A ja sa pýtam, kedy pán minister zlepší prácu polície? Alebo to ho nezaujíma a je presvedčený, že pracujú všetci policajti kvalitne?
Z čoho pán minister chce zaplatiť 5 000 Eur pre každého nového policajta? A prečo?
Z čoho pán minister chce zaplatiť 5 000 Eur pre každého policajta, ktorý odpracoval 20 rokov? A prečo?
Z čoho chce zaplatiť zvýšenie príspevku na bývanie pre každého policajta v priemere o 200 Eur? A prečo by to mali mať zaplatené z daní občanov? Veď dostávajú výplatu, tiež z daní občanov.

25.7.2024 FB ministra vnútra

Citujem priamo slová ministra vnútra z jeho FB:

KEĎ MALA EURÓPSKA KOMISIA NAOZAJ DVÍHAŤ PRST, VTEDY MLČALA
Výhrady Európskej komisie voči právnemu štátu na Slovensku meškajú presne 4 roky. Za Matoviča a Hegera tu právny štát naozaj nebol.

Lenže pán minister, ja som Vás viackrát upozornila, že právny štát nie je na Slovensku podľa mojich skúsenosti minimálne od roku 2000, poslala som Vám dokazy a Vy nič.

Mlčíte, ignorujete ma a robíte si politickú kampaň miesto práce ministra vnútra. A ešte drzo chcete zvýšiť príspevky policajtom. Z čoho a za čo? Za tú nekvalitnú prácu?

Mimochodom, nevidím dovod, že by mali vobec mať príspevky na bývanie. Ja keď som sa vyšetrovateľom sťažovala, že nemám z čoho žiť, z čoho zaplatiť nájom, že som dostala výpoveď z nájmu bytu, tak raz mi povedal vyšetrovateľ Ing. Jan Priatka, že o tom sa baviť nebudeme a jeho šéf z Banskej Bystrice bol ticho. Ani ten si ma nezastal vo svojom drahom obleku.

Keď som im to povedala druhýkrát, že prečo majú pre mňa platiť zákony a pre Rezešovcov nie, tak len sklonili hlavy a nepovedali nič. Bol to Ing. Ján Priatka (vyšetrovateľ) a pani Geciková (prísediaca). Sú to bezcitní ľudia, ktorí zneužívajú právomoc verejného činiteľa vo veľkých kauzách a nie skutoční policajti. A vy im za to zvýšite platy a ešte dávate výsluhy? Plus dávate príspevky pri nástupe a po odpracovaní 20 rokov, príspevky na bývanie? To snáď nemyslíte vážne?

Pán minister vnútra odsúdite toto jednanie policajtov verejne? Ak neodsúdite a nepomožete mi, tak ste rovnako zlý a lenivý človek ako oni. Oni mali v pracovnej dobe vyšetrovať a miesto toho hľadali výhovorky, prečo to nejde a neurobili nič, ani kontrolu v rezešovských firmách. Brali za to výplatu z daní občanov a nekonali.

24.7.2024 FB ministra vnútra

Citujem priamo slová ministra vnútra z jeho FB:

UKRAJINA SA VYBRALA CESTOU VYDIERANIA SLOVENSKA A MAĎARSKA!
Rozhodnutie Ukrajiny odstaviť dodávky ropy od spoločnosti Lukoil pre Slovensko a Maďarsko považujem za neprijateľné. Odmietam, aby Slovensko a slovenskí ľudia slúžili ako nástroj pomsty medzi Ukrajinou a Ruskom.

25.7.2024 FB ministra vnútra

Tlačová konferencia na tému: Zlepšenie podmienok pre ozbrojené zbory

Prečo tam bol minister vnútra, minister obrany a minister spravodlivosti? To nemáte čo v pracovnej dobe robiť, máte poriadok vo svojich rezortoch, všetko urobené? Na čo máte tlačové oddelenie, ktoré tiež platia občania? Alebo si robíte politickú kampaň, že niečo vy dávate? Nič nedávate, platia to občania a ešte sa musia nedobrovoľne zadlžiť.
Podľa mňa vobec k tomu nebola potrebná tlačovka, bolo to len vaše politické PR (reklama).

Za druhé pri zadlženom štáte z čoho to chcete vyplácať?

Za tretie: prečo by mali títo príslušníci mať výhody, keď nerobia ani to, čo majú a keď na to štát nemá. Veď majú plat a určite nie nízky.

23.7.2024 FB ministra vnútra

V Hlase si vážime každý jeden váš hlas. Podľa posledného prieskumu volebných preferencií nám patrí tretie miesto. S vaším hlasom sme silní. A môžeme byť ešte silnejší. Ďakujeme za váš hlas pre silné a sebavedomé Slovensko doma i v zahraničí. Buďte si istí, že náš Hlas bude počuť.

Aha, ja som si myslela, že toto nie je pracovná náplň ministra vnútra.

22.7.2024 FB ministra vnútra

Citujem priamo slová ministra vnútra z jeho FB:

NEBUDEME TRESTAŤ MAĎARSKO LEN PRETO, ŽE CHCE MIER!
Slovensko sa nepridá k bojkotu maďarského predsedníctva v Rade Európskej únie. Podporujeme snahu o mier a spoluprácu medzi národmi a veríme, že len dialóg je kľúčom k zastaveniu vojny a k stabilite v Európe.

https://www.facebook.com/SutajEstokM/videos/814044833812214

21.7.2024 FB ministra vnútra
AC⚡️DC

https://www.facebook.com/photo/?fbid=923643926236745&set=a.296104945657316

Matúš Šutaj Eštok
Priatelia, ak máte fotky a videá z koncertu, pošlite ich do komentárov🤘

18.7.2024 FB ministra vnútra

PRE MOJE DETI SOM OTEC, NIE MINISTER
Toto sú chvíle, kedy si uvedomujem, aké dôležité je byť s rodinou a aký krásny dokáže byť svet detí.
Priatelia, užívajte si chvíle oddychu a jedinečné momenty s Vašimi najbližšími. Tú úprimnú radosť a bezstarostný smiech, aké nájdete len u detí.
Pekné leto, priatelia!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=921801459754325&set=a.296104945657316

17.7.2024 FB ministra vnútra

AJ FĽAŠA VODY V TÝCHTO HORÚČAVÁCH MÔŽE ZACHRÁNIŤ ŽIVOT
Priatelia, tieto horúce dni sú pre nás všetkých náročné, takže nezabúdajte, prosím, na pitný režim. Dbajte o zdravie seba aj svojich blízkych. Piť dostatok vody je teraz dôležitejšie než inokedy. Naše záchranné zložky sú pripravené pomôcť vždy a všade, ale najlepšie je nešťastiam predchádzať.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=921270126474125&set=a.296104945657316

17.7.2024 FB ministra vnútra

ZVRCHOVANÉ A SUVERÉNNE SLOVENSKO NIE JE SAMOZREJMOSŤ
Dnes si pripomíname 32 rokov od prijatia Deklarácie o zvrchovanosti, ktorá zohrala významnú úlohu v čase, keď sa Slovensko malo postaviť na vlastné nohy.
Hoci v radoch opozície vidíme snahy našu zvrchovanosť pokriviť, v strane HLAS – sociálna demokracia si ju ctíme a vždy budeme tvoriť obraz suverénneho štátu a usilovať sa o jednotné napredovanie Slovenska.

16.7.2024 FB ministra vnútra

OBŽALOBA NA ČURILLOVCOV PODANÁ!
Dnes prokurátor Krajskej prokuratúry podal obžalobu na sedem osôb, známych ako Čurillovci, za zneužitie právomocí verejného činiteľa. Takzvaní elitní vyšetrovatelia NAKA sa podľa legálne získaných nahrávok napríklad dohadovali na podpálení auta Diany Santusovej. Týmto sa prípad Čurillovcov posúva o krok bližšie k tomu, aby sa konečne postavili pred súd.

Ale obžalobu podáva prokurátor a prečo o tom hovorí minister vnútra a verejne? Mal by o tom vobec vedieť? Má byť informovaný živých kauzách?

Takže poctivo som si prešla FB pána ministra vnútra, ale nepochopila som, prečo robí ministra vnútra a berie za to plat. Podľa jeho FB to vyzerá, že sa venuje všetkému možnému, sľubom voličom a fotografovaniu s nimi, športu, politike, zvyšovaniu platov policajtom, diskusiám a tlačovkám…ale nevenuje sa tomu, aby mu rezort vnútra fungoval pre bežných občanov.

Pán minister vnútra, spravodlivosť Vám nič nehovorí?

Odkaz diskutérovi cacok:

Ja neberiem plat ministra a nikdy som nerobila v štátnej správe.
Nevypisujem v pracovnej dobe, necestujem za štátne na politickú kampaň, ani nekašlem na vedenie ministerstva vnútra.
Ak Vám to vyhovuje, tak mu plat ministra vnútra plaťte Vy, osobne zo svojich súkromných peňazí.
Takže urobte si pán dochodca poriadok na Slovensku.

Do diskusie prosím písať fakty, v čom sa mýlim.
Nie aby ste ma pochválili, že som si dala námahu napísať to poctivo, čo stihol „urobiť“, tak ma kritizujete. Asi budete jeden z nich, alebo ste zvyknutý sa flákať v pracovnej dobe.

Český psychológ Radek Ptáček a nemorálna zbierka na jeho rodinu

10.09.2024

Priznám sa, že prvý rozhovor s ním som si vypočula až po jeho smrti. A najviac ma nezaujal ten, ktorý spomínali v médiach, ale iný. To znamená tento rozhovor: „Pečujme o naše mezilidské vztahy, je to to nejdůležitější, co máme.“ – prof. Radek Ptáček Na to, že tento rozhovor robil pre mňa neznámy moderátor, dával mu fakt dobré otázky. O psychologiu sa [...]

Nezávislý český novinár Martin Veselovský a jeho profesionalita v dvtv. cz

09.09.2024

České DVTV sledujem už málokedy. To ma musí zaujať meno hosťa, aby som si to vobec pustila v skrátenej verzii na youtube.cz. Po dlhej dobe som si pustila tento nižšie uvedený úryvok rozhovoru. Moderoval to Martin Veselovský a z mojho pohľadu tak zlý rozhovor z jeho strany som už dávno nevidela. V podstate nenechal hosťa dohovoriť. Miesto kladenia doležitých otázok [...]

„Neznámy“ Alain Delon

18.08.2024

Titulok článku som si „požičala“ z dokumentu o Alainovi Delonovi, ktorý natočili vo Francúzsku v roku 2015. Skrátenú verziu uviedla ČT v roku 2017. https://www.ceskatelevize.cz/porady/11323276062-neznamy-alain-delon/ Dokumentární portrét je určen nejen obdivovatelkám podmanivé krásy Alaina Delona, ale i zájemcům o filmové umění. A může se stát, že každá z těchto [...]

Rakúsky kancelár Karl Nehammer

Záplavy odplavili aj morálku? Rakúsky kancelár vyzval pre povodne na pauzu v kampani, ale sám v nej pokračoval

16.09.2024 21:21

Nehammer argumentoval, že treba všetku energiu a pozornosť sústrediť na zvládnutie prírodnej katastrofy a pomoc tým, ktorých zasiahla.

most, Čadca

Nebezpečná voda sa valila aj Čadcou. Živel tam ohrozoval mosty, firmy aj rodinné domy

16.09.2024 21:00

Podobné povodne boli v metropole Kysúc zaznamenané v roku 1997, no viacerí miestni tvrdia, že ani vtedy živel nespôsobil také škody, ako teraz.

Devínska Nová Ves, Povodeň, Bratislava

Zničené budovy, cesty aj polia. Koľko budú stáť opravy? Slovensko čaká, kým odznie povodňová vlna

16.09.2024 20:00

Najhoršie sú na tom okresy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK), ktorý bude zatiaľ potrebovať na opravy takmer tri milióny eur. Trnavský kraj odhaduje škody na niekoľko desiatok tisíc eur.

Europarlament / Europoslanci /

Leyenová predstaví zloženie eurokomisie. V europarlamente si pripomenuli vyčíňanie povodní

16.09.2024 19:57

Europoslanci sa spolu s predstaviteľmi eurokomisie zúčastnia na kľúčovej rozprave o pripravenosti EÚ konať v prípade prírodných katastrof.