Založ si blog

Ukrajinská vicepremiérka varuje, že bez západnej pomoci nebude na dochodky a platy štátnych zamestnancov

„Podpora ze strany našich partnerů je kriticky důležitá (…) Potřebujeme peníze co nejrychleji.“ Tak se podle listu Financial Times vyjádřila ukrajinská vicepremiérka Julija Svyrydenková, která též zastává post ministryně hospodářství, na margo kondice ukrajinské ekonomiky.

Novinky 27.12.2023 uverejnili tento nižšie uvedený článok, kde je vyššie uvedené vyjadrenie ukrajinskej vicepremiérky:

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-bez-zapadni-pomoci-nebude-na-duchody-a-platy-statnich-zamestnancu-varuje-ukrajinska-vicepremierka-40455493

Citujem z článku:

Bez západní pomoci nebude na důchody a platy státních zaměstnanců, varuje ukrajinská vicepremiérka

dnes 15:37 (27.12.2023) – Kyjev
Vít Štěpánek

Zpoždění západní pomoci Ukrajině by zotavující se ekonomiku napadené země poslalo zpět do „módu přežití“, varuje vicepremiérka Julija Svyrydenková. Miliardy eur evropské pomoci se zřejmě i přes nesouhlas Maďarska poslat na Ukrajinu podaří, větší otazník je ale nad mnohem výraznějším objemem peněz, o který se vede spor v Kongresu USA.
„Podpora ze strany našich partnerů je kriticky důležitá (…) Potřebujeme peníze co nejrychleji.“ Tak se podle listu Financial Times vyjádřila ukrajinská vicepremiérka Julija Svyrydenková, která též zastává post ministryně hospodářství, na margo kondice ukrajinské ekonomiky.

Podle vicepremiérky by Ukrajina v případě, že by finance od západních partnerů nedorazily do března, musela zpozdit výplatu důchodů a zřejmě i platy některých státních zaměstnanců. Celkem by se to týkalo nejméně 12 milionů lidí.
Za končící rok 2023 přitom Mezinárodní měnový fond očekává v meziročním srovnání růst ukrajinské ekonomiky o 4,5 procenta. To je víc než ve velké většině evropských zemí.

Maďary lze obejít, hlavní problém je v USA

V současnosti se jedná o dvou velkých tranších peněz od západních partnerů pro Ukrajinu, a to od Evropské unie a Spojených států. Podle původních předpokladů už peníze měly být na cestě, v obou případech však dochází ke komplikacím.
Proti schválení finanční pomoci pro Ukrajinu ze strany EU ve výši 50 miliard eur (asi 1,23 bilionu korun) rozprostřených do následujících čtyř let se na prosincovém summitu EU postavil maďarský premiér Viktor Orbán. Maďarské veto lze ovšem částečně obejít – ostatní evropští lídři teď dojednávají plán, jak Ukrajině poslat alespoň 20 miliard eur (asi 490 miliard korun) tak, aby se transfer technicky obešel bez maďarského souhlasu.

Téměř trojnásobně vyšší částka, 60 miliard dolarů (asi 1,35 bilionu korun), ale leží „zaparkovaná“ v americkém Kongresu a tam to na rychlé řešení nevypadá. Republikáni totiž podmiňují souhlas s návrhem Bidenovy administrativy na peníze pro Ukrajinu mj. příslibem více financí na ochranu jižní hranice USA proti ilegální migraci. „Zkusíme s tím něco udělat, až se znovu sejdeme v lednu,“ řekl na toto téma podle Financial Times rezignovaně Chuck Schumer, vůdce demokratické frakce v Senátu.

Kyjev podle vicepremiérky Svyrydenkové udělal řadu reforem s cílem zvýšit přísun peněz do státní kasy, vláda například uvalila 50procentní tzv. windfall tax na banky či přesměrovala ke státu část peněz od municipalit. To ale zdaleka nestačí.

Nejde ale jen o ohromné výdaje nutné na obranu proti ruské agresi. „Potřebujeme stabilizovat ekonomiku tak, aby se poměry v zemi staly atraktivní pro ukrajinské uprchlíky žijící v cizině a ti se vrátili domů,“ poodhalila dlouhodobější plán Svyrydenková s tím, že v některých sektorech ekonomiky je teď na Ukrajině kritický nedostatek pracovních sil.

Koniec citácie z článku.

https://www.ft.com/content/925d2d15-57bf-4a1b-b010-4e009be85f5a

Ukraine warns of pension and salary delays without western aid

Preklad titulku:
Ukrajina varuje před zpožděním důchodů a platů bez západní pomoci

Povodný článok z Financial Times je zamknutý, ale článok na novinky.cz odkazuje v texte na tento článok, ktorý som uviedla vyššie.

K tomuto článku je „výživná“ diskusia českých čitateľov, citujem to tak, ako to bolo vložené do diskusie k tomuto článku. Z diskusie je vidieť, že sa to mnohým toto zneužívanie pomoci už nepáči:

Otřesné, připadá mi to jako by to měla být pro EU a USA čest ,cpát Ukrajině biliony.

Jako ona se pěkně vede válka kterou musí financovat někdo jiný

Evropo, my nemáme co do huby, tak je vaší morální povinností nám posílat prachy na výplaty. Něco dáme mezi lid, něco odkloníme. To, že živí Evropa asi několik milionů ekonomických, „válečných“ uprchlíků, ta to je pouhý pakatel. Když nám nic nedáte, tak na vás uděláme bu bu bu Ruskem.

Pokud platí to, co řekla ta paní, tak jedinou starostí dnešní Ukrajinské vlády je dostat peníze ze západu na výplaty státních úředníků a důchody ukrajinských důchodců. Dnes jsem četla, že Ukrajina chce naverbovat dalších 500 000 ukrajinských vojáků. To znamená, že bude potřebovat další miliardy na jejich žold a vojenské vybavení. Skoro bych řekla, že se jim ta situace začíná líbit a začíná jim z dlouhodobého hlediska vyhovovat. Evropa ve spolupráci s USA se jim stará o 15 mil uprchlíků (žen a dětí), platí jim jejich státní úředníky, navíc jim platí jejich důchodce, platí jim celou jejich válečnou mašinerii, platí jim žoldy pro jejich vojáky, kupuje od nich obilí a maso plné pesticidů, pozývá je do EU a poskytuje jim další neskutečné výhody. Pokud je to všechno pravda, pak je v EU je potřeba alespoň 20 Orbánů, aby toto neskutečné rouhazování skončilo.

Ten konflikt mezi RF a UA je dlouhodobý. To víme, že? A taky víme, že byla na jaře 2022 dohoda téměř na spadnutí. Ale Johnson…
Zelensky si začal tanečky s USA, UK a ty nedopadají dobře. Situace moje slova, bohužel pro UA jen potvrzuje.

Není to naše válka, nevidím důvod proč financovat ukrajinské důchodce a úředníky, oni zasílají daně z Ukrajiny do České Republiky ?Na českou správu soc. zabezpečení?

ukrajina stejně jako rusáci jsou naši okupanti a 22 let jsme je tady živili

Tak si je nastěhujte domů,chudinky.

Ukrajina není členem NATO a nepřispívá na zbrojení. Chcete říct, že kdyby malé Česko nebylo členem NATO a bylo napadeno agresorem, že celý svět by se kvůli nám obětoval, posílal by nám miliardy dolarů, veškerou vojenskou techniku, systémy, rakety, zbraně, munici, ničil by si kvůli nám ekonomiku a rád by strpěl i inflaci? Myslíte, že Ukrajina by ubytovala naše běžence před válkou a finančně se o ně dlouhodobě starala?

12 miliónov ľudí – veď to je polovica zostávajúcej ukrajinskej populácie, to je strašne veľa…. tomu sa nedá veriť

Nikdo by nám nepomohl. Vše /jako většinou/ vyprovokovaly USA, které chtěly mít na Krymu vojenskou základnu a nerespektovaly /bohužel jen ústní/ dohody s Gorbačovem.

Proč?
Ukrajina vede válku proti komu?

Ukrajina válku nevede je jen zprodtredkovatelem války USAy proti Rusku.

Neměli jste si všechno rozkrást už jste se toho nadostávali až až.

To si snad dělá srandu, ne ? A naše nebo evropská ekonomika se nepotřebuje zotavit ?

Co je nám po jejich důchodech a platech?Pokud vím tak výroba jede i poslancům se žije skvěle,tak my nejsme povinni jim cokoli platit!Jejich utečenci vydělávají u nás,tak můžou danit doma!

Co mi je po platech Ukrajinských státních zaměstnanců a po jejich důchodech ?

Jsme příliš malá země, abychom nejméně desetinásobné zemi pomáhali a přesto se naše vláda cítí být větší než Afrika, alespoň podle snahy posílat a posílat, to tak je.

Jednoduchá pomoc, přestat rozkrádat pomoc, co se UA dostává.

„Bez západní pomoci nebude na důchody a platy státních zaměstnanců, varuje ukrajinská vicepremiérka“
0) rozumím tomu dobře, že nějaká Země chce, aby jiné země, platila státní úředníky, té nějaké Země?
1) tedy kromě celé Afriky, bude Evropa platit korupční úředníky Ukrajiny ?
2) skutečně neuvěřitelné.
s pozdravem Svoboda Zdeněk (112)

Proč lžete. Evropa se stará o miliony UA co opustili domov. Na UA jdou prachy v miliardách a ještě jim budeme cpát na důchody a státn í zaměstnance. Nechtějí už toho moc.

U nás sice taky za chvíli nebude na duchody,ale to je našim politikum jedno, my vám na ty duchody pošleme.
mně se z toho chce zvracet, na co všechno budeme posílat peníze? Našim současným důchodcům se důchody krátí, další na důchody nebudou mít a budou pracovat do nekonečna a na Ukrajině si budou chodit do důchodu jako mi za socializmu a bude se jim přispívat. Od té dámy to považuji za troufalost.

Aha, takže našim důchodcům se sebere, aby bylo na UA důchody. Je jedno z jakého balíčku se to zaplatí, stále jsou to naše daně.

Pane Kořínku, nejspíš čtete jenom co se vám hodí. Českým důchodcům sebral Jurečka 1000 Kč měsíčně a dodnes to řeší Ústavní soud. Nevyřeší a počká do dalšího volebního období, kdy to a další nasekané dluhy za ně zaplatí někdo jiný – nová vláda. Kam ty peníze jdou je podle tohoto článku nabíledni. Ironií je, že český důchodce jde do důchodu v 64 letech, ukrajinský v 60-ti. Ti se maj, a my jim to platíme.

Ale to je něco jiného, jejich bohaté korporace vydělávají v Česku nemalé peníze a celkově z toho mají profit.
Naše země má nejdražší potraviny, lékařskou péči, energie…a proč? Z našich peněz je dáváno a Ukrajinu. Takže jak to je?

My přispíváme na UA, tím nemáme peníze na kdeco vč. důchodů a tak nám přispívá EU? No to si děláte srandu!

My taky nemáme na svoje důchody,ale vám určitě přispějeme.

Ta ženská si snad dělá legraci nebo jde o předčasný silvestrovský vtip .

Bere jako samozřejmost, že budeme financovat ukrajinské důchodce a státní zaměstnance.

Vypadá to, že Maďarsko je jediná rozumná země v EU. Také mě těší stanovisko Senátu USA, je vidět, že tam jsou myslící lidé.
Všechno a hlavně UA drzost!!!

a můžete mi říci, proč se neobrátí na své oligarchy?

A to ještě není všechno, ještě pan Fiala sliboval obnovu rozbořené Ukrajiny…

Třeba to, že není nutné rozkličovat každé euro, které jde na podporu Ukrajiny. Jde mimo jiné i o to, aby se nezhroutila státní infrastruktura.

Ať se klidně zhroutí. Co je nás po tom.

Nejvíc by pomohlo vrátit všechny ukraince zpět na ukrainu a pomáhat jim tam ať se jejich ekonomika točí a budou mít i motivaci bojovat

No a co,jejich boj…

Potřebujeme stabilizovat ekonomiku znamená chceme i nadále udržovat při životě nejzkorumpovanější stát na evropském kontinentu a rozkrádat ho…

tak UA zbankrotuje….no…

Jen aby kvůli nim Fiala nezbankrotoval ČR.

Oni nežebrají, oni varují a oni nařizují.

Korupce tam byla již dávno před válkou, v té zemi se nikdy nevyřeší, a odvolávání se na válku je jen klam. Co už se tam naposilalo peněz a vše je rozkradené a tak to nebude jinak ani po válce.

Já si nevšiml,že by se snažili urovnat spor mírovou cestou ,aby mohly konečně začít splácet dluhy,spíš mi přijde,že jim ten současný stav vyhovuje.

A co má jako být? Chcete si válčit? Válčete si za svoje a financujte si za svoje. Většina světa má vás už plné zuby. A pokud zkrachujete? Je mi to úplně jedno

Nemůžou zkrachovat. Půlku UA již vlastní američtí podnikatelé a těm musíme pomoct.

Chcete válčit, valčete ale za svoje!

A co nám je do toho? Tady taky není na důchody.

A nechtělo by to tam tedy přinejmenším důchodovou reformu? Prodloužit věk odchodu do důchodu, vždyť na Ukrajině chodí dřív než u nás.

Tak vraťe to co jste si nakradli z mezinárodní pomoci a že to bylo miliard.

Bez západní pomoci nebude na důchody a platy státních zaměstnanců, varuje ukrajinská vicepremiérka .USA plánují poslat Ukrajině 250 milionů dolarů——-/// Takže prašule budou i pro oligarchy

Ukončete nesmyslnou válku začněte pracovat a vraťte to se nakradlo z pěněz co se posílalo.

Takže-usilovat o mír,“umravnit“oligarchy,omezit korupci,sestěhovat si zpět své lidi,kteří utekli za hranice a zapojit je do obnovy země..U nás také nejsou peníze na důchody-bo posíláme pomoc UA…Pomožte si už sami….jen somrujete..nic více neumíte…

To je váš problém. Důchod nesouvisí s ozbrojeným konfliktem. Důchod společnost nebo stát vyplácí z daní, sociálního pojištění atd. Udělejte si pořádek ve výběru daní. Přece není možné,aby vás dotovaly státy na důchody. To je úplně žinantní.

Měli jste na to 30 let dát si zemi do pořádku. Za 30 let jste se nikam neposunuli, jen rozkradli stát a moc dali do rukou oligarchům. Zadlužený a v krizi jste už od roku 1991. Váš problém a my to za vás platit nebudeme.

I kdyby válka skončila tak peníze budem posílat stále, protěže Ukrajina je před bankrotem.

Právě dnes zveřejnili, že západ na UA v r. 2023 poslal 969 miliard korun. Bezedná díra, je v podstatě jedno, kolik se pošle… výsledek 0.

Dejte už pokoj s těmi prosbami, žádostmi a skučením. Udělejte si pořádek doma, zlikvidujte korupci a bude mit peněz dostatek. To co se vám již poslalo nemůžete nikdy vrátit !!!

oni ani nemají v úmyslu něco vracet….taky ani nečekají že Ukrajina něco vrátí, hlavně ublížit Rusku, je jim jedno že tam umírají, mrzačí se lidé

Tak k nim pošleme Fialovu vládu ona jim udělá úsporný balíček jako u nás a mají po starostech.

Tak je super , že EU a USA financuje chod státního aparátu včetně státních výdajů jako jsou důchody 路 Proč ne EU je asi na tom tak dobře že jim může poslat 50 miliard eur. A USA uteklo státnímu bankrotu z lopaty a defakto na dluh jim chce poslat 1,3 blion Kč . Já si teda na pomoc nikomu cizímu nepůjčím , ale očividně to někdo udělá za mě že

Zajímalo by mě a myslím nejen mě, jestli důchodkyním z Ukrajiny jsou také zasílány důchody do Česka. Je možné, že si pro důchody jezdí na Ukrajinu a tady berou sociální dávky. Vždyť vlastně vláda neví, kolik těch Ukrajinců tady je.

A on je takový problém vytisknout mambilión hřiven. Vždyť ti dárci, kteří to tam posílají z ECB a FEDu dělají totéž.

No to je výborné, minimálně před rokem jsem tu psal, že podpora UA je neúměrná našim možnostem a že jim nakonec budeme vyplácet , aspoň těm, co se tady zašili, důchody z našich daní, z našeho eráru. A už je to tady. Často se tu objevuje věta : Po Novém roce to teprve bude fičák. A je to tady.

Vraťte prachy co jste rozkradli, pak bude peněz dost.

Nebude na důchody a platy státních zaměstnanců? Požádejte vaše bohaté oligarchy včetně pana Zelenského. Od rozpadu SSSR jste svoji zemi dovedli až k válce. Luhansko a Doněcko se chtělo osamostatnit, ale Kyjev to tak neviděl a tam to začalo.

Přesně!! Ti naopak na tom všem vydělávají dál.

Souhlasím . Co pořád žebraji. Ať se postará UA o své lidi sama.

Začněte u svých oligarchů v jejich peřiňácích a všude kam si peníze a zlato ukrývají. Pořád nataženou ruku nemůžete mít. Vždyť jste zemí žebráků a ten váš malej zelenej mužík už taky nic nedostane. Sedněte ke stolu jednejte o ukončení konfiktu a místo na munici bude te mít na živobytí . Jo a redaktoři nacházejte už jiná támata, tyhle jsou už jen k nas..ní

Nemají lidi na práci, nemají peníze na důchody, na státní zaměstnance. Tady je řešení, Jurečka poradí, pošlete důchodce do práce až do smrti, jako u nás a já radím státní zaměstnance do výroby! Jinak nebude na důchody ani u nás ani nikde jinde. Megatunel UA!

A obávám se, že přetrvávat bude i po přijetí do EU. A to nebude-nebude dobré

A co jako,to vás má živit celý svět?!

Ano, dokud Ukrajina nevyhraje. Putin počítal s tím že padne, ale to má smůlu

Vy si živte koho chcete. Koho chci živit já, nechte, prosím, na mém uvážení. Moje finance (ne Vaše), já si o nich chci rozhodovat (snad mohu). Dám je radši našim těžce nemocným dětem. Vy si je dejte komu chcete (pouze Vaše) , ale nerozhodujte o cizích financích. Pochopil jste? Vy Vaše, ty cizí (ne Vaše) nechte na jejich vlastnícich.

Země která nemá na svůj provoz vlastně už země není. To čeká i ČR pod vedením Fialy. Tak potěš koště.

Je škoda,že paní vicepremiérka nedodala společně s tou prosbou o pomoc informaci o stavu pozastaveného zákona o přiznání majetku státních úředníků.

Eu a její státy se zadlužují aby se Ukrajina nemusela, tenhle model nemá budoucnost, řešení je najití kompromis s Ruskem, nic jiného, Ukrajina bude potřebovat dotovat i po skončení války, je to v současné podobě nesoběstačný stát.

Premierko nebojte evropa Vam to vse zasponzoruje. Staci vic skemrat a penizky se budou kutalet. Ukrajina nejdriv parazitovala na Rusku a ten na zapadu a my jak blbci porad platit

„Zpoždění západní pomoci Ukrajině by zotavující se ekonomiku napadené země poslalo zpět do „módu přežití““
Ona se ekonomika Ukrajiny zotavuje? A od kdy?

Od tá doby, co tam tečou biliony ze západu….

Váš problém ne náš. Naši lidi sami nemají..

Starejte se sami o sebe, je to jen váš binec, co si tam pěstujete x let. Korupce, že se bez obálky nehnete z místa, oligarchové na každém rohu, chudí budou chudí vždy, tak co. Ani Kačku do té černé díry…

Musí se uskromnit jako my a naši důchodci!

Je to zajímavý,jejich ekonomika funguje líp než naše a pořád natahujou ruce.Naše ekonomika jde kvůli nim do kopru a to je v pořádku,holt musíme si jim pomáhat.Něco je špatně.

Co to jako má byt za větu a myšlenku? Dostali toho malo? Ostatní je budou živit a ještě se zadluzovat, že jo Fialo, jen, aby oni měli? Co je tohle za, svět? Prostě nechápu. Fakt na tohle se snad může říct jen “ Cože?“

Když chce Ukrajina do EU, může začít plnit první kroky. Momentálně se jde na Ukrajině do důchodu – muži v 60 a ženy v 55letech.

Neskutečné,potřebují atraktivní podmínky pro Ukrajince.Svet se zbláznil.

Oni válčit nechtějí, ale musí. Válčit chce jen rusko

Nikoli. Rusko chtělo na UA neutralitu. Tak jednoduché to je. Ale zájmy USA ….

Rusko nechce USA za sousedy ….

A víte, že je nám to jedno – u nás na tyto platy také není – a s žádnou pomocí počítat nemůžeme a nepočítáme a nežebráme – vyjma vlády, ta nám pomohla – oddálila odchody do důchodu, aby se ušetřilo, bohužel!

A co takhle,, paní vicepremiérko, posunout věk odchodu do důchodu?

Tak pokud jde jakýkoliv stát obejít , jaký má EU demokratický smysl ?

Žádný. Je to stejné, jako výběrové řízení, do 1 mil. bez řízení, 1 mil. + 1 výběrové řízení. Prostě obejdou něco, na co si jednotlivé státy půjčí (a zaplatí to). EU používá pouze peníze jednotlivých zemí, platit budou ty země.

Tak že ještě dotovat státní zaměstnance a důchodce to už je fakt na přes dršťku co si oni myslí?

Oni si myslet muzou, na tom nic spatneho neni, ale horsi je, ze ti zlodeji z EU jim ty penize daji. Nase penize! A jeste to udelaji zapadni demokracii, aby obesli clena EU, ktery s tim nesouhlasi. Tak si vezmou pujcku a za tu budou rucit zeme EU!? Tohle je nehoraznost nejvyssi.

V současné době chodí muži na Ukrajině do penze ve věku šedesáti let. Ženy do důchodu odcházejí dříve, ve věku 55 let. Pro udržení tohoto komfortu jsou zapotřebí peníze a tak Češi plaťte a neremcejte. Pokud nebudete mít na placení, stačí když si u Vás posunete věk odchodu do důchodu na dobu úmrtí. Vaše ….

Hlavně by se měla paní vicepremiérka zaměřit na udělání pořádku. Nejen v důchodech, ale korupci, dezerci atd..
No další výzva pro prezidenta Pavla musíme dát UK vše co potřebuje tak může sáhnou na svůj účet a posílat stát totiž nemá jedeme na dluh a drahotu a jestli to nevíte sejdete do podhradí mezi obyčejný lidi

Bez západní pomoci nebude na důchody a platy státních zaměstnanců, varuje ukrajinská vicepremiérka. Takže my podporujeme důchodce a státní zaměstnance na Ukrajině.

To myslí vážně, že jim má západ přispívat na důchody nebo si dělá srandu?

No samozřejmě, EU na to posíla peníze a bude to dělat tak dlouho, jak bude potřeba

JO jak dlouho to bude třeba? To by mohlo být navěky…EU ať si posílá co chce…ale za své…

Ona to posílá „za své“, z toho, ji pošlou její členové. Pokud nechcete být občanem EU, tak doporučuji se přesunout více má východ

Novinky, mohli by jste napsat článek, kolik ČR poskytla Ukrajině mld. korun v půjčkách a jak jsou tyto půjčky úročeny a zajištěny? Zajímalo by mne také, kolik mld. Kč tvoří dary a za kolik mld. ČR Ukrajině ručí u dalších věřitelů.

Všichni tady jsou proti tomu, dál posílat peníze na Ukrajinu a jiných státech EU to určitě není jinak, jen pár úředníčků, kteří jsou za vodou díky svým platům, které si sami určili, protože to nejde z jejich, tak se dělají hezký a dál lezou Zelenskýmu a spol. do riti….

Cože? My platíme důchody a platy ukrajincům? No to snad ne?

Už dávno , jen chtějí stále více.

Strašení a vydírání zkorumpovaným státem, který se cpe mermomocí do EU.

Kdyby peníze na ukrajině nerozkradli, tak by už dávno měli dost. To jsou ale zákony, když lze Orbána obejít…hnus EU..
Ukrajina se dává dohromady už od pádu sovětského svazu.

Tak ať rozbijí prasátka oligarchové a podpoří ty, kteří umírají za jejich koryta.

Jo,sypat do černé díry zvaná UA,samé dejte dejte a co z to mají ty státy za užitek?樂 Dyť tj pořád ta samá UA co předtím,minimum změn

Zotavující ekonomika Ukrajiny je demagogie.

Povodné články, ktoré som na blogu uverejnila na tému Ukrajina:

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/05/05/ukrajinske-obilie-a-vyvoz-do-chudobnych-zemi-v-afrike/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/10/21/na-ukrajine-sa-v-tomto-roku-rozkradla-tretina-humanitarnej-pomoci/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/09/18/vdacnost-po-ukrajinsky-ukrajina-zazaluje-slovensko-polsko-a-madarsko-kvoli-obiliu/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/09/19/zrusenie-zakazu-dovozu-ukrajinskeho-obilia-povazuje-budapest-za-nehoraznost/

https://popelka.blog.pravda.sk/2023/12/30/najskorumpovanejsia-krajina-europy-je-ukrajina-clanok-z-roku-2018/

Karel Kryl by mal 80 rokov

15.04.2024

Pred 80 rokmi sa narodil Karel Kryl. Myslím si, že si tento človek zaslúži spomienku. Bol to nadčasový spevák a nikdy sa nikomu nezapredal. Narodil sa 12.4.1944. Prvýkrát som jeho meno počula v 80 rokoch na letnej brigáde. Boli sme na Morave so spolužiakmi a náhodou som večer prišla k spolužiakom na izbu. Magneťák mali veľmi potichu a hrala tam nejaká pre mňa neznáma [...]

Pelle = dieťa šťasteny

09.04.2024

Lebo to, ako sa on prepracoval až na post prezidenta, sa inak nazvať nedá. Nenápadne sa po Ficovom chrbte posúval vyššie a vyššie, až zakotvil vo funkcii najvyššej, prezidentskej. Jediné, čo k tomu potreboval, bolo poslúchať, pritakávať, klamať, pri nepríjemných otázkach odpovedať vyhýbavo, vykrúcať sa, používať prázdne frázy, hovoriť kvetnato a pritom všetkom sa [...]

Sú novinári na strane dobra a spravodlivosti ?

21.03.2024

Jaro vždy chcel, aby Korzár písal odvážne a kriticky, stál na strane spravodlivosti, práva a dobra. Chcel, aby boli jeho redaktori féroví a korektní, kontrolovali tých pri moci a zastávali sa bežných ľudí. Citujem z nižšie pripojeného článku: https://korzar.sme.sk/c/23299172/zomrel-sefredaktor-dennika-korzar-jaroslav-vrabel-novinam-venoval-cely-zivot.html?ref=njctse Verím, [...]

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Polícia odstránila propalestínske tábory na troch amerických univerzitách

28.04.2024 10:58

Polícia v sobotu zadržala takmer 200 ľudí na troch amerických univerzitách, kde sa konali protesty proti vojenskej operácii Izraela v Pásme Gazy.

Joe Biden, kampaň 2024

Biden vtipkoval na Trumpov účet, exprezident mu adresoval štipľavú poznámku

28.04.2024 09:57

Americký prezident Joe Biden na sobotňajšej večeri organizovanej združením spravodajcov v Bielom dome vtipkoval na adresu Donalda Trumpa.

Vzácny desaťdukát, zbierka Václava Brunu

Zbierka mincí českého zubára vyniesla milióny. Kôň doktora Brunu vyhral trikrát Veľkú Pardubickú

28.04.2024 08:30

Draží sa zbierka mincí českého zubára, významného zberateľa aj chovateľa koní Václava Brunu. Už počas prvého dňa vyniesla milióny eur.

mrož, ryba

Poľský turista dostal vysokú pokutu za to, že sa na Špicbergoch príliš priblížil k mrožovi

28.04.2024 07:24

Turista z Poľska pri návšteve nórskeho arktického súostrovia Špicberky dostal pokutu za to, že sa až veľmi priblížil k mrožovi.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 196
Celková čítanosť: 2967056x
Priemerná čítanosť článkov: 15138x

Autor blogu

Kategórie