Založ si blog

Arpád Soltész, ako nechcel písať o VSŽ Košice a Ladislavovi Drábikovi, s ktorým si tykal

Arpád Soltész mi na osobnom stretnutí povedal, že o pánovi Drábikovi sa nesmie písať, pretože „pomohol predať vláde železiarne U. S. Steelu“. Toto mi vyhlásil na začiatku osobného stretnutia a materiály o VSŽ si ani nepozrel, nezaujímali ho. Oslovila som ho ohľadne kauzy tunelovania VSŽ Košice v rokoch 2000-2002. V tom čase bol redaktorom týždenníka Moment v Košiciach. Ladislav Drábik bol bývalým viceprezidentom VSŽ Košice a prelieval z VSŽ peniaze za fiktívne zákazky, ktoré sa nikdy nerealizovali, do rezešovských firiem….takže i do jeho firiem.

Podrobnejšie som o tom písala v liste Jaroslavovi Ivorovi, ktorý som uverejnila v tomto článku, ktorý ste väčšina asi čítali:

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/01/21/prokuratura-policia-politici-palko-fico-poslanci/

Mimochodom, ako mi neskor povedala vtedajšia redaktorka Plus 7 dní Naďa Šindlerová, citujem ju: „Arpi si myslí, že može všetko, keď si tyká s Lacim.“ V podstate mi prezradila, že Arpád Soltész si tykal už v tom čase Ladislavom Drábikom a preto o ňom nechcel písať.
Asi mi to nechcel povedať otvorene, tak mi povedal nezmysel, že sa o pánovi Drábikovi nesmie písať….jeho „dovody“ som uviedla vyššie.

Preto som sa divila, keď bol šéfom Investigatívneho centra Jana Kuciaka….Keď sám kryl tunelovanie VSŽ Košice a doslova lajdácku prácu polície a prokuratúry v tomto prípade.

O tom, ktorých novinárov a politikov som oslovila s prosbou o pomoc, o tom som písala v článku už v marci 2012:

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/03/05/politicinovinari/

Tu sú ďalšie články, kde som spomínala novinárku Zuzanu Petkovú a Naďu Šindlerovú.

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/24/bela-bugar-a-rozkradnute-miliardy-z-vsz/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/25/robert-fico-neurobil-nic-proti-korupcii-ignoroval-ju-i-ked-o-nej-vedel/

Vo vyššie uvedenom článku som písala o vtedajšej novinárke Naďi Šindlerovej. Vtedy robila novinárku v týždenníku Plus 7 dní. Tiež sa len vyhovárala, bez preštudovania materiálov. Ani ich nemala záujem vidieť.

Citujem z toho článku vyššie:

Takže keď šlo o jej osobu, tak sa snažila. Ale keď šlo o miliardy z VSŽ a moju osobu, tak si ani nič nezistila, nič neoverila a hneď mi tvrdila, že to nemožu uverejniť, pretože by ich žalovali. Veď tie materiály ani nečítala a ani nedala na posúdenie právnikovi v redakcii. I keď viem, že i právnici sa dokážu vyhovárať a nakecať nezmysly.

Vedela hneď na začiatku, že to uverejniť nemožu, to Plus 7 dní ešte nepatrila Pente. (oháňala sa ich vysokým nákladom, že „toto“ si nemožu dovoliť uverejniť, vtedy ešte ľudia čítali tlačené časopisy)
Prečo to nemohli uverejniť? Lebo by vyšlo verejne najavo, že polícia tunelovanie VSŽ Košice nikdy nevyšetrovala? Kryla trestnú činnosť. Ona sa ani nepýtala polície, ona hneď vedela, že to neuverejní.
Tak ako sa človek má dovolať pravdy, keď samotní novinári kryjú trestnú činnosť polície a prokuratúry. Je to trestný čin podvodu, zneužívanie právomoci verejného činiteľa…..a ešte tí ľudia za to berú plat z peňazí daňových poplatníkov.

Keď novinári hystericky jačali po vražde Kuciaka, že sa boja, tak som vedela, že klamú. Pretože väčšina z nich je tak zbabelá, že veľké kauzy neuverejní a nič im nehrozí. Alebo rovno maily vyhodia do koša bez prečítania. Alebo tu kauzu „uverejnia“ tak, že doležité argumenty ignorujú.

Dušana Karolyiho si pamätám i preto, že som osobne bola v kanceláriach televízie Markíza a vtedy tam bol Ivan Janda. Hovorila som s ním osobne a dlhší čas, nechal si dokumenty. Ale nič neuverejnili a len mi dokumenty nechal u Dušana Karolyiho, nech si ich vyzdvihnem osobne.

Obaja novinári sa po mne dívali divne: ako keby som tie železiarne vytunelovala ja. Vobec neboli nadšení, že som ich prosila o pomoc.
Naďa Šindlerová sa dlhé roky venovala otázkam organizovaného zločinu. To na základe čoho sa rozhodovala, čo uverejní a čo nie?
Lebo sa osobne poznala s Kaliňákom, tak tuto kauzu nechcela uverejniť, aby mu neškodila?

Hovorca ministra vnútra Erik Tomáš informácie o ministrovom záujme o prípad a aj o telefonáte s novinárkou potvrdil. Dohodli sa, že sa počas vyšetrovania može na neho kedykoľvek obrátiť, dodal.
Takže v tomto štáte existujú nadľudia, ktorí majú výhody a keď sa na políciu obráti bežný človek ako svedok veľkej kauzy, tak miesto pomoci ho zničia? A ešte novinári to kryjú, aby si neznepriatelili políciu? Alebo ako to mám chápať?

Na tuto kauzu som písomne upozornila Dobroslava Trnku, ktorý bol vtedy generálnym prokurátorom. Neriešil to.

Tak kto v tej štátnej správe vobec pracuje? Nech potom rozpustia políciu a prokuratúru, keď veľké kauzy neriešia a nech verejne vyhlásia, čo je vlastne trestným činom. Je absurdné, že stíhajú dedka za pár bobuľ hrozna alebo za krádež rohlíkov, ale keď sa stratia miliardy, tak to nie je trestný čin a nikto to nevyšetrí?

Posielala som list aj Kuciakovým rodičom, ignrovali ma.

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/09/13/list-kuciakovym-rodicom-ohladne-prace-novinarov/

Citujem z tohoto listu a článku:

Vážení Kuciakovci, chcem Vám oznámiť, že Váš syn Jano bol asi jeden z mála poctivých novinárov, ktorí nekryli lajdácku prácu polície, prokuratúry, súdov a zdravotníkov.

Od roku 2000 som na tieto zlé skutočnosti upozorňovala jeho kolegov novinárov, vrátane šéfredaktora Aktualít Petra Bárdyho, Mareka Vagoviča, Moniky Todovej, Matúša Kostolného, Arpáda Soltésza, Zlatici Puškárovej, Zuzany Kovačičovej, Beaty Balogovej, Henricha Krejču, Michala Kovačiča, Anety Pariškovej, Michala Farkašovského, Ivana Jandu…..no tých novinárov bolo strašne veľa.

Nikto mi nebol ochotný pomocť a uverejniť to. Neboli ochotní túto tému otvoriť ani politici a prokurátori: Robert Fico, Robert Kaliňák, Daniel Lipšic, Vladimír Palko, Zuzana Čaputová, Maroš Žilinka, Bela Bugar, Rudolf Schuster, Jan Figeľ, ani jeden poslanec….nikto

Neverte prosím všetkému, čo Vám nakecajú bývalí kolegovia Vašeho syna. A prosím Vás, ozvite sa Vy verejne ohľadom mojho prípadu. Veď Lipšic Vás zastupoval, určite Vás počúvať bude, keď mne nie je ochotný pomocť.

Vám pomáhalo celé Slovensko, teraz Vás prosím, aby ste mi pomohly Vy. Verejne, sposob si určite nájdete. Oslovte bývalých Janových kolegov. Uvidíte ako zareagujú, či to uverejnia. Tak sa Vám ukáže pravda, či sú skutočne statoční.

Koniec úryvku z tohoto listu:

Neozvali sa vobec. Ani verejne, ani súkromne. Asi verili Lipšicovi a Soltészovi a mne nie. Asi si ani nevšimli, že Arpád Soltész bol šéfom Investigatívneho centra Jana Kuciaka a spomínam ho v tom liste.
I naivita má svoje hranice.

Čo všetko vlastnili Rezešovci, je v tomto článku, uvedenom nižšie. Žeby práve preto Arpád Soltész nechcel o tomto prípade písať? O bohatých sa predsa nesmie písať, ani ich vyšetrovať….alebo to chápem nesprávne?

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/07/30/rezesovci-tunelovat-se-vyplaci/

Neviem, aký mal skutočný dovod Arpád Soltész odísť zo Slovenska. Ale faktom je, že bordél na Slovensku mu v rokoch 2000- 2001 – 2002 nevadil. Lebo bordél je na Slovensku dlhé roky. A on ako novinár mohol o tom písať a odmietol to v mojom prípade. Alebo teraz už má dosť peňazí, aby si mohol kúpiť bývanie v zahraničí?

A ešte zaujímavosť nakoniec: Arpád Soltész ma upozornil, že svedok sa nemusí ani súdu dožiť a že si o mne zistia všetko, i spolužiakov….Takže na osobné stretnutie prišiel už s informáciami, vedel, kto som.

Milan Lučanský bol čestný policajt alebo kryl niektoré kauzy?

02.05.2024

Mnohí si z Milana Lučanského urobili modlu čestného policajta. Ja si to nemyslím. V poslednom článku som uviedla odkazy na rozhovory s bývalým policajným viceprezidentom Jaroslavom Málikom. Hovoril v nich vo februári 2020 o zlej situácii v polícii. Hovoril tam o tom, ako niektoré kauzy nevyšetrovali, ale nedostali písomné príkazy že to nesmú, ale hľadali sa dovody, prečo [...]

Zuzana Čaputová, čo ste urobila dobré pre Slovensko ako prezidentka?

30.04.2024

Zuzana Čaputová v rozhovore s českými novinármi spomína, že neľutuje svojho vstupu do politiky, ani rozhodnutia neobhajovať prezidentský post. Vychádzala som z písaného textu k nižšie pripojenému článku: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-dobrovsky-sidlo-nevidim-svou-budoucnost-v-politice-rika-koncici-slovenska-prezidentka-250727 Moj komentár k tomu jej [...]

Karel Kryl by mal 80 rokov

15.04.2024

Pred 80 rokmi sa narodil Karel Kryl. Myslím si, že si tento človek zaslúži spomienku. Bol to nadčasový spevák a nikdy sa nikomu nezapredal. Narodil sa 12.4.1944. Prvýkrát som jeho meno počula v 80 rokoch na letnej brigáde. Boli sme na Morave so spolužiakmi a náhodou som večer prišla k spolužiakom na izbu. Magneťák mali veľmi potichu a hrala tam nejaká pre mňa neznáma [...]

Robert Kaliňák

Krúpa má podozrenie, že Kaliňák koná v záujme cudzích zbrojárskych spoločností

02.05.2024 16:19

Krúpa avizoval, že téma sa možno bude riešiť aj na budúcotýždňovom výbore.

Belgium EU Summit

Všetci nacionalisti sú 'skrytí brexiteri', ničia každú krajinu. Zobuďte sa Európania, odkázal Macron

02.05.2024 16:11

Prieskumy volebných preferencií vo Francúzsku nateraz vedie krajne pravicové Národné združenie.

Nożykova synagóga

V Poľsku zadržali 16-ročného chlapca v súvislosti s podpaľačským útokom na synagógu

02.05.2024 15:34

Motív útoku na jedinú synagógu vo Varšave, ktorá prežila druhú svetovú vojnu, je nejasný. Podozrivý totiž odmietol vypovedať.

vašečka, záborská

Vašečka a Záborská opäť idú proti transrodovým ľuďom. Život im chcú skomplikovať novým zákonom o rodnom čísle

02.05.2024 15:25

Ak zmeny prejdú v navrhovanej podobe, transrodoví ľudia nebudú môcť po absolvovaní tranzície zmeniť svoje rodné číslo tak, aby zodpovedalo ich novému pohlaviu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 198
Celková čítanosť: 2972727x
Priemerná čítanosť článkov: 15014x

Autor blogu

Kategórie