Založ si blog

Farmaceutický priemysel a rakovina, 7. časť

Jednou z doležitých súčastí pri liečbe rakoviny je aj psychika. Preto na začiatok dávam odkaz na veľmi zaujímavú prednášku od pána Petra Velechovského s názvom Jak nás ovlivňuje naše mysl. Stojí za to si ju vypočuť.

Ďalšia zaujímavá prednáška, pre inšpiráciu:

Mudr. Ivan Rusnák, je to slovenský lekár, prednáška Zákon lásky

Veľmi zaujímavý a poučný dokument je Co my jen víme, hovoria tam múdri a vzdelaní ľudia:

http://ulozto.cz/xgJsLXX/co-my-jen-vime-what-the-do-we-k-now-2004-cz-1-avi

Stručný popis  o čom je dokument, v češtině:

Proč děláme pořád dokola stejné chyby? Proč máme pořád stejné vztahy? Proč si pořád znovu nacházíme stejná zaměstnání? Jak je možné, že si v tomto nekonečném moři možností, které nás obklopuje, vytváříme stále stejné reality? Je možné, že jsme ve svém každodenním životě nějak naprogramováni? Naprogramováni ve způsobu, jak vytváříme svůj život? A máme nad svým životem nějakou kontrolu? Nový vědecký model, který odhaluje film Co my jen víme?!, říká, že ano. Všechno, co se nám děje, je výsledkem našeho vědomí – jsme absolutní strůjci svého života a dokonce i života mimo nás samé. Jaké jsou důsledky tohoto zjištění, jaké objevy k němu vedly a co může jeho uvedení do praxe způsobit, vysvětlují vědci, lékaři, filosofové či učitelé životního růstu.

Zaujímavé dokumenty nájdete aj na stránke www.ac24.cz, v sekcii videodokumenty, ako napríklad:

http://www.ac24.cz/videodokumenty/zahady-a-mysteria/1242-nosso-lar-nas-domov

Skvelý dokument Miluj svůj život  s Louise L. Hay asi mnohí poznáte, dá sa stiahnúť aj ulozto.cz

Ďalší skvelý dokument Tajomstvo – The Secret, tiež sa dá stiahnúť aj ulozto.cz

http://www.youtube.com/watch?v=N4pnNT5KEyY

Stránka, kde sú tiež zaujímavé dokumenty. Nie všetky odkazy sú funkčné, no možte si tieto dokumenty dať stiahnuť aj ulozto.cz

http://dokumentarni.tv/

Zaujímavý dokument o medicíne SICKO, veľmi doporučujem si to pozrieť. Ktovie, či nás toto nečaká…

http://ulozto.cz/xZWZmQh/sicko-dokument-usa-2007-pomery-v-usa-systemu-zdravot-poistenia-sk-dabing-avi

http://ulozto.cz/xpSnzGc/sicko-avi ( s českými titulkami)

A ak by niekto chcel ešte niečo viac na motiváciu, tak mňa osobne zaujali niektoré prednášky o Silvovej metóde. Upozorňujem na to, že na tom kurze som nikdy nebola. Len náhodou som na ulozto.cz našla niektoré prednášky a zaujali ma. Stačí si na ulozto.cz dať vyhľadať: Silvova metóda.

Čo sa týka psychiky, už som spomínala v predchádzajúcom článku, že mne pomohla kniha od amerického lekára menom Brian L. Weiss Mnoho životov, mnoho majstrov. Vyšla v slovenčine. Neskor v češtine vyšli od neho štyri knihy, spomínala som to v článku
http://popelka.blog.pravda.sk/2012/05/20/existuju-veci-medzi-nebom-a-zemou/

Tu je článok, ktorý písala novinárka, ktorá bola osobne na jeho workshope v Londýne.

http://ona.idnes.cz/minule-zivoty-0fs-/styl.aspx?c=A120716_143738_styl_jup

Ak chce niekto skutočne pochopiť, čo je zmyslom života, tak mu doporučujem prečítať si všetky štyri knihy od tohto lekára. Nič lepšie som v živote nečítala.

Ďalším povzbudzujúcim prvkom pre mňa osobne bola relaxačná hudba. V tej dobe som si púšťala kazety (šum lesa, šum mora…). Tých možností je teraz viac. Kto má internet, tak aj na www.youtube.com má možnosť si vybrať akúkoľvek hudbu, ktorá mu navodí pokojnú atmosféru. Samozrejme, hudba nie je povinná, a už vobec nie je nutná relaxačná. Ja napríklad v terajšej dobe mám rada aj ticho. Každý nech si vyberie, čo uzná za vhodné. Doležité je, aby to pomohlo jemu k vnútornej pohode. V tej sa treba v čase liečby viac venovať, lebo to veľmi pomáha.

Doležité je si v svojej mysli uvedomiť, že vyliečenie je možné, odpovedať si na otázku: „Čo pre to možem urobiť ja“… a  najdoležitejšie začať na tom makať. Len teoretizovanie prečo to nejde nepomože. Ja vám totiž možem ukázať cestu, ale kráčať po nej musíte sami a sami si musíte aj prevziať zodpovednosť za vlastný život.

Medziľudské vzťahy sú veľmi háklivá oblasť. No s tým vám asi nepomožem. Možno niektorí máte okolo seba kvalitných ľudí, no často to tak nie je. Moj názor je, ak je to možné, obmedziť s tými, ktorí vás oberajú o energiu, kontakty. Možnosti musíte hľadať vy, ja nemám tu moc to za vás vyriešiť. A ani nechcem, je to vaša úloha a váš život. Len si uvedomte, že vám ide o život a zdravie a nesnažte sa vychádzať so všetkými… či s ľuďmi, ktorí radi manipulujú druhými. V prvom rade ide o vás a každému aj tak nevyhoviete. V čase, keď som bola zdravá som sa prisposobovala takmer každému,. Ale keď mi šlo o život, tak som si povedala: DOSŤ. Tak toto už nie ! S niektorými ľuďmi som kontakty celkom prerušila. Možno sa vám to zdá banalita.

Ale ja mám skúsenosť, že zlých ľudí, ktorí okoliu vo všetkom radia, je všade dosť. Pritom sami nič nedokázali a nie sú hlavne vo vašej situácii. Niektoré životné situácie je nutné zažiť, aby to človek pochopil a precítil. Niektoré skúsenosti sú neprenosné a kecy o tom: „Viem, ako sa cítiš“, sú skutočne len prázdne reči. Nikto nevie, ako sa cítite, pretože nie je vo vašej situácii. A hlavne i tú podobnú situáciu rozni ľudia prežívajú rozne. Možem vysloviť jedine názor: Naučte sa používať vlastnú intuíciu a verte si. Ak sa cítite v spoločnosti niekoho bez energie, tak sa snažte mu vyhýbať. Možno mi niektorí napíšete, že to nejde. Uvedomte si, že je to váš život a nečakajte, že to za vás vyriešim po maili. Nevyriešim, ja tu moc nemám. Uvedomte si, že choroba sa ohlási vtedy, keď je nutné v živote zmeniť okrem stravy, chémie aj myslenie a vzťahy.

Ja som mala šťastie, že som v tom čase bývala sama a nemala som záujem zbytočne komunikovať s ľuďmi. Mne to veľmi pomohlo, myslím tá samota. Nikomu som nič nevysvetľovala ohľadne toho, ako sa liečim, ako sa cítim  a sústredila som sa len na uzdravenie. Hlavne som prestala premýšľať o práci. U mňa totiž, najväčší stres sposobovala práca vo VSŽ OTA, presnejšie povedané pracovné vzťahy s mojou nadriadenou a pár kolegami, ktorí ju „poslúchali“ a robili zákernosti.  Viete, v tej firme nebolo doležité poctivo si vykonávať prácu, ale vedieť vysvetliť zákazníkovi, prečo sa niečo urobiť nedalo. A hlavne vysvetliť, aké je to „ťažké a zložité“.

Až po rokoch som na jednom školení o obchode v Prahe pochopila, že toto je bežná metóda, ako v obchode zvýšiť cenu: presvedčiť zákazníka, že je to ťažšie a zložitejšie, ako je to v skutočnosti. (Mám pocit, že sa to používa aj v medicíne, hlavne pacienta vystrašiť a ten sa už prisposobí liečbe). Ja som sa veľmi ťažko prisposobovala tejto filozofii „doležitosti“. Mňa tá práca bavila, mnohé veci som tam nechápala a trápila sa kvoli tomu. Nikdy nezabudnem na to, keď mi jedna grafička hovorila o nejakej svojej fuške a ja som sa divne na ňu pozrela. Na to len odvetila: No, čo by som nerobila fušky, keď sa naši šéfovia postavili k práci štýlom: „Nahrabeme, pokiaľ sme pri moci.“ (Často mám pocit, že takto rozmýšľajú aj mnohí politici).

Takže doporučujem  každému si uvedomiť, čo mu sposobuje najväčší stres a v rámci možností sa ho snažiť zmierniť. Nikto totiž nežije bez stresu, to si plne uvedomujem. No nemám možnosť vám  to zmeniť po maili. Musíte si hľadať riešenie sami a mnohokrát si to ľudia ani nechcú pripustiť, že niečo nefunguje. V čase choroby musíte byť sami k sebe úprimní. Uzdravíte sa len vtedy, ak urobíte veľkú zmenu vo svojom doterajšom živote. Ak budete robiť všetko po starom, tak choroba bude pokračovať a nádor sa objaví inde.

Niekedy mám taký pocit, že rakovinu dostávajú ľudia, ktorí sú veľmi prisposobiví a snažia sa každému vyhovieť. Je to  moj subjektívny pocit. Samozrejme, okrem psychiky významnú úlohu hrá strava a chémia vo všetkom, nielen v potravinách, ale aj kozmetike, pohyb na čerstvom vzduchu…  No spúšťač je podľa mňa vnútorný stres a ten neodstránia žiadne lieky,  len zmena myslenia a upratanie si vo vzťahoch.

Vybudovať si  kvalitné vzťahy je bohužiaľ práca na celý život. Vždy a všade sa totiž nájdu aj blbci. Ja napríklad potrebujem aj samotu na dobitie bateriek. Vynikajúco som dokázala dobiť baterky od práce (pred chorobou)  aj vtedy, keď som sa starala v rodine o deti. Dávalo mi to viac ako spoločnosť dospelých. Lebo mnohé deti sú múdre a bez predsudkov. Je s nimi aj sranda, možno viac ako s dospelými.

Päť mesiacov kľudu a samoty  ma zmenilo smerom k lepšiemu tak, že mi jedna kolegyňa po návrate do práce povedala: „Vrátil sa iný človek.“ Ten pocit som mala zo seba aj ja. To zmení každého, keď je prinútený rozmýšľať o živote a smrti,  o zmysle života…o tom, čo vlastne chce. Ja som si svoju psychiku naprogramovala na to, že urobím maximum preto, aby som sa uzdravila. I keď som tomu prvé mesiace neverila. Myslím si, že každý má aj chvíle pochybností a neverí, že to možné vobec je. No povedala som si po dvoch mesiacoch, že keby to aj nevyšlo, tak aspoň budem vedieť, že som pre to urobila maximum.

Aj ja som mala chuť sa na zdravé stravovanie vykašlať, aj mne sa zdalo niekedy, že sa zbytočne zmenou stravy týram  a že aj tak zomriem na rakovinu. Týmto „ďakujem“ tým, čo šíria panickú správu, že rakovina znamená koniec. Znamená, ale len v prípade, že je liečená farmaceutickými liekmi, chemoterapiu, radioterapiou.  Vtedy sa uzdraví málokto. Ja osobne nepoznám  nikoho, kto by sa liečbou modernou medicínou z rakoviny uzdravil. Všetci po nejakom čase zomreli v nemocnici.

Pohyb je tiež doležitá súčasť života. Vrcholový športovec zo mňa nikdy nebude, ale hýbem sa. Pohyb je veľmi podstatný pre pľúca, i trávenie, ak je človeku už prijateľne lepšie. Ja som s prechádzkami začala po mesiaci od kolapsu. Pravidelne, každý deň, cca jednu hodinu. I keď bola zima, vyhovovalo mi po celé dni mať trochu otvorený vetrák,. Lepšie sa mi dýchalo, i v noci lepšie spalo. Vankúš som mávala opretý vyššie, lebo moje pľúca dostávali zabrať.

Počas prechádzok som pravidelne v mysli si opakovala myšlienky : Moja duša je silná, moje telo sa uzdravuje, už mi nikto a nič neublíži. Tieto slová som si v mysli opakovala počas celej prechádzky. Nemusí to byť práve ideálna kombinácia, ale faktom je, že som sa uzdravila. Je mi srdečne jedno, či to budete používať vy, či budete povedzme relaxovať pred spánkom a prípadne používať hocijakú inú autosugesciu. Alebo nepoužívať žiadnu, len relaxovať Podstatné je, aby vám to vyhovovalo. Neskor som niekde čítala, že autosugescie by mali byť len pozitívne a v prítomnom čase.

Ja len píšem, čo pomáhalo mne a upozorňujem na to, že diskutovať o tom nebudem. Tým, ktorí sa nudia a len rýpu na diskusiach blbými poznámkami píšem dopredu, že vám do toho nič nie je,  teoretici. Keď vám bude tak zle ako mne a dokážete to, čo ja, za tak blbých podmienok, tak možte dávať rady ostatným. No nie mne, lebo ma to nezaujíma. A tieto riadky nepíšem pre tých, ktorí len rýpu miesto konkrétnych činov, ale pre tých, ktorí sú skutočne chorí a mohlo by im to pomocť. Na druhej strane určite sú aj iné sposoby, možno aj oveľa lepšie.

Ale ja nerobím výskum a nemusím tu vypísať všetky sposoby. Ani ma to teraz nezaujíma, lebo na to nemám čas. Možno neskor…Skutočne mám vážnejšie starosti a tie majú teraz prioritu, tak to berte na vedomie. Tých kníh o psychike na na trhu dosť a každý si može vybrať, čo ho zaujíma.

Čo sa týka iných kníh, tak ma zaujali aj knihy od pána menom  Kurt Tepperwein. Nájdete ich aj na ulozto.cz. Čítala som zatiaľ len dve z nich, ale sú tam podnetné myšlienky. Nižšie uvedenú knihu mám v tlačenej podobe.

http://ulozto.cz/xStiTgp/tepperwein-kurt-duchovni-zakony-doc-cz-sk-rar

Jóga: asi po dvoch mesiacoch som si pridala aj jógu. Začínala som asi tromi cvikmi a postupne si pridávala po jednom cviku, ako som vládala. Ja som bola poriadne slabá, takže som bola opatrná. Cvičila som podľa knihy Rachel Welch: Rachel, Program celkovej krásy a telesnej zdatnosti Raquel Welchovej. Kníh o jóge je na trhu viac, ale nemusí to byť nutne jóga. Mnoho ľudí cvičí pravidelne Päť Tibeťanov a chvália si to.

Podstatné je, že je potrebné hľadať pohodu, trochu sa hýbať (keď človek už vládze vstať z postele) a aj na čerstvom vzduchu. Pomáha to pľúcam a tráveniu. Samozrejme, možte mi oponovať, že vzduch je znečistený. Hundrať na nete vie každý, tak to zlepšite. Ja som len napísala, čo som robila ja a skutočne odo mňa nechcite, aby som vyriešila všetky problémy vo vašom okolí. Nemám tú moc.

Možno si myslíte, že som tu napísala nepodstatné veci. Ja si to nemyslím a súdim to podľa mailov, ktoré som dostala. Už dávnejšie mi písala pani, ktorá za prvé chcela vyhovieť lekárom. Lenže tí, keď odmietla operáciu hrčky v prsníku, ju celkom odpísali a odmietli sa s ňou baviť. Nemali záujem jej robiť ani neskor laboratórne testy. O  to jej vlastne šlo, na to potrebovala lekára. Tak zháňala lekára, ktorý by jej bol ochotný pomáhať, keď sa dá len cestou zmeny stravy. Bez operácie. Samozrejme, to je dosť veľký problém, aj ja som ho mala.

Lebo lekári majú liečebné smernice a tie im nedovoľujú tieto možnosti. I mne to lekári odmietli, takže jej verím, že na to narazila. Ďalej jej kolegyne radili, aby šla na operáciu a že je to správna metóda a lekári to vyliečia. Odmietla ich rady a mala veľkú dilemu, ako to v práci riešiť, keď s nimi konzultovala svoju situáciu. A odo mňa očakávala radu, ako to má riešiť, keď jej nedajú pokoj a do nej „hučia“, čo má robiť. To sú tie „dobré“ rady. Pritom chodila do práce, lebo sa cítila dobre, len jej našli hrčku. Nemala žiadne bolesti. Potom zvažovala, čo bude variť manželovi a že chce žiť pre vnúčata. Na seba nemyslela vobec, len na okolie. Pritom ku mne bola v mailoch sebecká a chcela po mne rady, aby všetko klapalo. To je nemožné, aby som to dokázala vyriešiť cez mail ja. Veď to je jej život. Poradiť v niečom možem, ale podstatné veci si musí riešiť ona. A hlavne s a s tým vnútorne vyrovnať, keď napríklad zastaví zbytočné diskusie kolegyňami, ktoré majú pocit, že tomu rozumejú.

Faktom je, že pri liečbe stravou je nutné jesť maximum surovej stravy, to znamená ovocie a zeleninu. Ona to po maili mala problém pochopiť, i keď som jej poslala aj odkazy na knižky o strave a chcela po mne recepty. Recepty na čo??? Ako si očistiť a nastrúhať surovú červenú repu a uvariť bielu ryžu bez soli??? I takéto absurdné požiadavky dostávam, aby som poradila, pritom tie rady sú už v článkoch. Len mnohí si asi myslia, že pre nich zvlášť urobím extra diétu a extra niečo vymyslím. A samozrejme za to budem  niesť zodpovednosť ja… urobím to po maili, presne odhadnem, čo kedy možu a oni nebudú musieť premýšľať. A samozrejme vymyslím sposob, ako sa dohodnúť s lekármi alebo urobím prieskum, kto je ochotný z lekárov liečiť stravou.

Pritom je jasne napísané v mojich článkoch, že i ja som mala s tým problém a pomáhala som si sama. To si fakt niekedy hovorím, prečo ľudia majú problém rozmýšľať v súvislostiach a hlavne čítať a chápať.  Na druhej strane si niektorí myslia, že mi napíšu čokoľvek a ja si to naštudujem a napíšem  im svoj názor. Je to azda moja povinnosť??? Ja skutočne nerobím výskum, nezisťujem, aká terapia, i blbá je na trhu a nezisťujem, kto, čo z mojho okolia vyskúšal.

Fakt to nie je moja povinnosť, nie som u nikoho slúžka, ani poskok. Ak  by som bola slúžka,  tak to by ste ma za to museli platiť. Lenže ja poradenstvo  po maili nerobím a nemám  záujem sa tomu venovať. Mám na to plné právo, je to moj život. Dostala som maily, z ktorých som taký pocit mala, že niektorí ľudia si myslia, že je to moja povinnosť po maili  či FB diskutovať o čomkoľvek.

Preto som si povedala, že dosť. Všetko má svoje medze. A zásadne sa snažím nevyjadrovať k veciam, o ktorých neviem nič.  Niežeby to bol problém si to naštudovať a vyjadriť sa, aj vám to argumentami vyvrátiť. Ale ja na to nemám čas. Keby som mala čas, tak ho určite radšej venujem štúdiu jazykov, ako diskusiám „o ničom“. Ja mám za sebou vyše  14 ročný výskum na vlastnom tele čo sa týka stravy, takže  už o tom niečo viem. Mám toho dosť aj prečítaného, ale viem, že moj životný štýl mi vyhovuje a je to najlepšie, čo som našla. Tak načo mám skúšať niečo iné?

Keď nájdem nové informácie, ktoré ma zaujmú a budem  mať pocit, že je fajn, keď to budú vedieť aj iní ľudia, napíšem ich do ďalšieho článku. Ale nečakajte odo mňa, že to budem robiť na povel človeka, ktorý mi napíše mail a pritom tu osobu nepoznám. Určite v budúcnosti rada ľuďom pomožem, ale len tým, ktorým uznám za vhodné. Neznášam totiž drzých a sebeckých ľudí.

Uvedomte si,  prosím, že sama mám kvoli ututlaniu tunelovania VSŽ Košice obrovské starosti. Vy, ktorí mi píšete maily a chcete po mne informácie, čo si napríklad myslím o MMS, o liečbe sódou bicarbonou a medom, o Breussovej diete (tá sa mi celkom pozdáva, len treba pokračovať vegetariánskou stravou, je to moj názor, aby sa to nevrátilo)…tak mi dávate úlohy, aby som si to naštudovala a vyjadrila sa k tomu. Je to od vás v tomto čase drzé, lebo to nie je moja povinnosť, oberá ma to teraz o čas a energiu. Málokoho z vás zaujímalo, či mám na to čas. Samozrejme, dostala som aj slušné maily a ďakujem za ne. Len sú v menšine. Dostala som v mailoch  aj viacero smutných skúseností, ktoré skončili smrťou. Ale tie maily majú pre mňa zmysel.

Ja som svoj mail nedávala preto, aby som s Vami diskutovala o tom, čo zaujíma vás z iných terapií. Prosím berte to na vedomie.  To si musíte naštudovať sami. Nepýtajte sa ma na moj názor,  lebo povrchné názory nevyslovujem. Okrem toho, potrebujem  teraz energiu na svoje záležitosti. Nikdy nikde som neuviedla, že poskytujem konzultácie k čomukoľvek, čo si kto zmyslí alebo budem vysvetľovať ešte raz to, čo je v mojich článkoch.

Vrcholom drzosti bola jedna pani, ktorá mala chuť mi napísať svoj názor a keď som jej dva dni neodpovedala, tak mi v ďalšom maili vynadala, že neodpovedám.  Nie je to moja povinnosť, dva dni som na maili nebola a okrem toho som na Slovensku bezdomovec a v Čechách si rieším veľmi vážnu situáciu. Tiež som bez stáleho bývania a hlavne bez akéhokoľvek príjmu, nemám doriešené zamestnanie po vyhranom  súde. A vy očakávate, že budem diskutovať len preto, že máte chuť si rýpnuť alebo vás niečo zaujíma? To snáď nemyslíte vážne?

Viete, nikdy som si nemyslela, že je na svete toľko zlých ľudí. Pochopila som to, až keď som začala písať blog. Najprv si musím riešiť vlastný život. To, že napíšem, článok na blog, to neznamená, že o tom budem diskutovať a rozoberať každú moju vetu. Nemám  na to čas. Nakoniec sme si to  s tou pani veľmi slušne vydiskutovali. Nechala si to vysvetliť. No sú ľudia, ktorí nepochopili ani po vysvetlení v maili, že nie som ich poskok a nebudem diskutovať o čomkoľvek, čo si zmyslia. Je to moj čas a ani ja im nevnucujem, čomu majú venovať pozornosť a energiu oni. Uvedomte si, že to robím vo voľnom čase zadarmo, nikto z vás ma neplatí, tak to nie je moja povinnosť venovať sa tomu, čo si zmyslíte. Ja som napísala len články o svojich skúsenostiach, nikomu som nesľúbila diskusiu kedykoľvek a čomkoľvek.

Najhoršie na tom je, že tí vyrývači najprv napíšu príjemný mail a keď slušne odpoviem, tak začnú rýpať. Ako napríklad „doktorka“ hanmilk, ktorá má problém napísať údaje o sebe, kde pracuje, lebo sa asi bojí. Jej diskusiu som si stiahla a v budúcnosti jej určite venujem jeden článok, kde na jej „komentáre“ odpoviem. Tá osoba sa asi zaregistrovala len kvoli mne, lebo v čase, keď som si sťahovala jej komentáre, tak k iným článkom  nemala žiadne diskusné príspevky.

No mám priority a prioritou určite nie je diskusia s niekým, kto sa skrýva za nick. Ja jej vobec nemusím veriť, že je lekárka. Okrem toho, i keby lekárkou  bola a stojí si za svojím názorom, tak sa podpíše plným menom, špecializáciou a kde pracuje. To ja možem rovno napísať do diskusie, že som riaditeľ zemegule…tiež to nie je pravda. Takže diskutérov, ktorí rýpu pod nickom si nevážim. Mám plné právo určiť si životné priority a diskusia  s vyrývačmi pre mňa prioritou nie je.

Berte to tak, že sú to moje skúsenosti, moj osobný príbeh. Koho to zaujíma a pomože mu to, nech si to prečíta a nech tie moje skúsenosti použije. Lenže musí to robiť sám, nebudem ho vodiť za ručičku a diskutovať po maili každú vetu a rozmýšľať, či to správne pochopil. Nemám na to čas, ani chuť. Ani nevnucujem nikomu, aby sa riadil mojimi radami. Je to každého osobná voľba. Okrem toho, vo svojich článkoch som poskytla odkazy aj na knihy, dokumenty iných ľudí, takže možte sa inšpirovať. Ale konzultovať to nebudem.

Nielenže to po maili poriadne nejde, ale hlavne s ľuďmi, ktorí nerozmýšľajú v súvislostiach a ešte vytrhávajú vety z kontextu,  nie je šanca to riešiť. To sa dá osobne vysvetľovať, ale nie po maili, tak to pochopte prosím.  Na slovíčkárenie nemám čas a ani chuť. Keď vám to jasné v mojich článkoch nie je, tak si prečítajte to, čo dala v odkazoch (knihy o strave). Keď vás ani to nezaujíma, tak si hľadajte informácie sami. Mne to je jedno kde: je internet, knihy…Samozrejme, na liečbu sú lekári,tak sa raďte s nimi…i keď podľa mojho názoru nielen rakovinu liečia zle. Ja nepoznám človeka, ktorého by z rakoviny vyliečili. Ale poznám viacerých z mojho okolia, ktorí po ich liečbe zomreli. Ale o tom sa už nepíše, lebo oni sa snažili: operácia sa podarila, ale pacient zomrel, však?

Keď mi chcete pomocť, tak len budem rada. Potrebujem odvážneho a schopného advokáta, ktorý pre mňa urobí maximum na slovenskú kauzu. (tunelovanie VSZ a moja liecba rakoviny, tam je aj na mna mail) Zároveň to isté platí aj pre českú kauzu. No nemám na neho peniaze, takže zaplatené by dostal odo mňa, až keď sa zamestnám. V tom je ten problém a viac ma to trápi, ako nejaká nepodstatná diskusia alebo maily. Okrem toho, už dávno viem, že v každom odbore je málo skutočne dobrých odborníkov. To isté platí aj o práve a ja mám záujem len o kvalitného a ľudského advokáta.

Odkazy na slovenskú i českú kauzu sú v tomto článku:

http://popelka.blog.pravda.sk/2012/12/18/kauza-vsz-a-slobodne-slovenske-media-1-cast-lucia-zatkova/

Na diskusiu fakt budem reagovať až vtedy, keď sa budem nudiť ja. Možno v samostatnom článku, uvidím neskor.

Tieto články píšem hlavne pre tých, ktorých ich zdravie skutočne zaujíma. Chcem, aby pochopili, že zdravie nezískajú z tabletiek, ale zo psychickej pohody, zdravého jedla a pohybu na čerstvom vzduchu.

Knihy o strave, odkazy, kde sa dajú bezplatne stiahnuť:

http://ulozto.cz/xpe5grw/harvey-diamond-fit-pro-zivot-znamena-zdravy-a-stihly-zip
http://ulozto.cz/xYXRuH8/strava-bieler-cs-jidlo-jako-lek-pdf

Zaujímavé články o medicíne:

http://www.celostnimedicina.cz/byvaly-sef-nemocnice-farmafirmy-ovladaju-zdravotnictvo.

Úryvok z článku, celý nájdete na vyššie uvedenom odkaze:

MUDr. Ladislav Laho riadil Detskú nemocnicu v Banskej Bystrici. Je iniciátorom Banskobystrických inšpirácií – Fóra nezávislých názorov, ktoré chce upozorňovať aj na nespravodlivosť a lobing v zdravotníctve.

Hovoríte, že zdravotníctvo je pod kontrolou farmaceutického priemyslu. Ako to myslíte?

„Zdravotníctvo je riadené farmaceutickými a distribučnými firmami a záujmovými skupinami. Len poslední traja ministri alebo ľudia, ktorí ovplyvňovali zdravotníctvo, sú obchodníci s liekmi či s materiálom: Rudolf Zajac, Pavol Paška, ktorý riadil zdravotníctvo za minulej vlády, a aj minister Ivan Uhiarik sú z prostredia farmafirmy. Hovorím o farmafirmách, ale myslím tým aj firmy vyrábajúce a dodávajúce zdravotnícky materiál a prístroje.“

Ako funguje vzťah medzi lekármi a farmafirmami?

„Vzťah lekárov a firiem za socializmu v podstate neexistoval. Zrazu prišla revolúcia a s ňou obchodník, ktorý povedal: Pán doktor, nechcete ísť na konferenciu? A ja som povedal, že chcem. Tak nech sa páči, tu sú letenky a všetko ostatné, idete na konferenciu. Bolo to super.“

Takže vzťahy sú neformálne?

„Komunikácia lekárov s predstaviteľmi firiem je každodenná a legitímna. Je na priateľskej úrovni. Prvý bod zlomu nastáva, keď lekár začne predpisovať viac liekov v snahe dosiahnuť čo najvyššie bonusy, a druhý, keď lekár jedného dňa povie: Nechcem ísť na kongres, potrebujem peniaze. Okrem toho je tu veľké riziko, prichádza to pomaly, nenápadne. Zrazu si uvedomíte, že všetky informácie, čo máte, sú od firiem a vaše správanie je také, aké ho firmy chcú mať – čo najvyššia preskripcia a pritom máte pocit, že tým konáte dobro pre pacienta. Ale to tak nie je.“

Lekári pod tlakom firiem podľa vás predpisujú viac liekov, ako je potrebné. Neohrozuje to pacientov?

„Samozrejme. Každý liek, užívaný zbytočne, je pre človeka škodlivý.“

Koľko by sa dalo ušetriť, ak by sa tieto praktiky odstránili?

„Odhady sú v stovkách miliónov eur ročne.“

Viac informacií na: http://www.celostnimedicina.cz/byvaly-sef-nemocnice-farmafirmy-ovladaju-zdravotnictvo.htm#ixzz2Ni6NXJz3″>http://www.celostnimedicina.cz/byvaly-sef-nemocnice-farmafirmy-ovladaju-zdravotnictvo.htm#ixzz2Ni6NXJz3

 

http://www.celostnimedicina.cz/farmaceuticky-prumysl-vyviji-leky-pro-nejbolestnejsi-nemoc-pro-zivot.
 

http://www.aktuality.sk/clanok/224959/lekarov-vraj-korumpuju-farmafirmy-tvrdi-slovenska-lekarnicka-komora/

diskusný príspevok z tohto článku:

  abvydavatelstvi
včera | 18:53

Už jsem to psala že doktorům nevěřím od te doby co me a členům moji rodiny určili Špatnou diagnózu…. a kdyby se to stalo v jednom v jednom případě… ale určili ji ve čtyřech případech a manžela to stálo život…. určitě takových zkušeností má víc lidí… U doktora jsem nebyla přes deset let… lečím se čerstvým kozím mlékem a bylinami…… strava pokud možno přírodní…. hodně ovoce a zeleniny…. nestresovat se a zbytečně nerozcilovat …. Jedním slovem…. změnit úplně život od základu a budete i zdravější a nebudete potřebovat ani doktory ani léky….. jenom ty životně důležité…. pokud jste si už zdraví zničili……

milanel
dnes | 00:35

V BA, Univerzit. nemocnici na Mickiewiczovej, I. Interná klinika, nenašli pacientovi diagnózu a zomrel na rakovinu hrubého čreva. Kolonoskopiou nezistili rakovinu ! Ešte deň pred smrťou týrali pacienta kolonoskopiou, ale ani tak diagnózu nezistili. Sú to primitívni sadisti !Po smrti pacienta lekári a patologovia na Sasinkovej falšovali výsledky pitvy aby tak zakryli svoju vinu. Policajti zo Sasinkovej dali vyrobiť v Prešove prešovským patologom nepravdivý znalecký posudok, takže trestný čin sa “ nestal.“ Ten istý pacient dostal mozgovú porážku, v nemocnici mu neposkytli pomoc, o pár hodín dostal ďalšiu porážku – prípad z neurologie Mickiewiczova. Polícia prípad odmieta vyšetrovať ! Vinníkom je neurolog z Mickiewizcovej, aktívny v Žid. náboženskej obci. Namiesto pomoci pacientovi pchal do pacienta 3 druhy psychofarmák. Zistite si mená lekárov na intern kl. Mickiewiczova BA, na neurologickej klinike UNB, na patológií Sasinkova a na patológií v UN Prešov. Správajú sa ako mafia. Navyše všetci majú aj 5 úväzkov, do štátnej nemocnice ani nechodia, ale plat im ide, na kolonoskopiu sa čaká celé mesiace a debilný doktor nenájde rakovinu ani v poslednom štádiu. Debilný neurológ nenájde porážku a patológ na Sasinkovej a v Prešove to všetko sfalšuje. Policajti sa tvária, že neexistujú a prokurátori tiež. Ale ešte ich môžeme všetci zlynčovať.

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Lekar-se-uz-nemohl-divat-na-tunely-ve-zdravotnictvi-Tak-uprchl-do-cajovny-2654147

jeden diskusný príspevok z tohto článku:

bílá mafie , fairmon.webz.cz, 11.3.2013 22:27:56

Úplatky lékařů Pracoval jsem 3 roky pro farmaceutický průmysl jako Medical Representative. Pracoval jsem u dvou z řekněme pěti největších farmaceutických společností na světě. Z 500 doktorů, které jsem navštěvoval, si za ty 3 roky nevzalo zájezd (rozuměj kongres), či peníze (rozuměj studii) asi 5 lékařů. Kongresová turistika funguje následovně: 1. ledna si vás posadí na školení a řeknou – letos má každý zástupce 10x Mexiko, 40x Turecko, 40x Itálii a 40x Chorvatsko. Dostanete seznam a počty léků z vašeho portfolia, které musí doktor napsat svým pacientům, aby mohl jet na některý z těch kongresů. Navštívíte lékaře: „Pane doktore, tak kam byste si letos chtěl zajet na dovolenou, co byste řekl na Mexiko?“ „Mexiko? Hmm, kolik vám toho musím napsat?“ … „Tady máte tabulku pane doktore…“ „Sakra, to je moc, tolik pacientů nemám…“ „No a co říkáte na Turecko?“ „Tam toho máte kolik?…. Tak to by šlo.“

A je to… doktor vám dělá čárečky do tabulky, řekne Vám, kam posílá pacienty do lékárny, vy si kontrolujete odběry lékáren prostřednictvím centrální sjetiny prodejů léků (AMS data). Peníze se lékařům platí zcela legálně přes tzv. „klinické studie“. Domluvíte se s lékařem, že vám nasadí váš lék například padesáti pacientům a že bude dostávat 100Kč měsíčně za jednoho. Sepíšete s ním dohodu, že pro vás bude „zkoumat“ účinky léků na pacienty (možná vás bolí po léku hlava, noha, oko, nos …) s odměnou třeba 2000 Kč na hodinu, on vám vykáže 2,5 hodiny za měsíc a na účet mu jede 5000Kč. Měl jsem doktory, kterým se platilo i 50 – 70 000 Kč měsíčně. Tato data pak vyplňují doma u televize, tak, aby byla dohledatelná studie, kdyby se někdo ptal. U jiných společností jsem potkával kolegy s počítači, notebooky, televizemi a tak dále.

Vůbec se to nebere jako korupce, lékaři vám řeknou, že něco tomu pacientovi stejně napsat musí, tak proč by si za to nemohli vzít zájezd, nebo televizi, když už mu to napíší. Výroba těch léků stojí pár halířů a pojišťovny za ně proplácejí 1000x nadhodnocenou cenu. Farmaceutická firmy generují obrovské zisky a ještě uživí flotilu 300 obchodních zástupců na republiku, 300 aut, 300 noteboků, 300 telefonů. Výplata zástupců se pohybuje mezi 30 – 50 000 Kč, mimořádné odměny za splnění plánu byly i 200 000 Kč ročně. Proto nejsou peníze na zdravotnictví. Nefunguje tam trh.

Doktoři kradou a farmaceutický průmysl je masivně uplácí. Na českém trhu se uživí asi 300 farmaceutických firem. Jeden druh stejného léku dodává třeba 30 firem. V lékárně máte na polici 1000 různých krabiček, ale skutečně účinné látky jsou jen ve 20. Místo, aby se psala na recept účinná látka a lékárník bral vagon od nejlevnějšího dodavatele za pár korun, tak vám lékař předepíše konkrétní přesný název léku, který stojí 500 Kč. Bohužel změnu doktoři nepřipustí a budou vám tvrdit, že lék, který vám předepisují, je mnohem lepší, že přece oni to musí vědět, vždyť jsou lékaři, ale že oba léky plácá stejná výrobní linka v Indii, a jen se na to tiskne jiný název, to už vám nikdo neřekne. Stálé zdraví přeje J.H.

Články spolu s diskusiami som si skopírovala, keby ich náhodou vymazali, aby som mala dokaz.

Ešte si vážne myslíte, že som jediná, ktorá má zlé skúsenosti s lekármi?

Bol tu uvedený mail, ale nikdo mi za tú dobu od publikovania článku nepomohol s právnikom. Povodný text nechám v povodnom znení.

Ten mail je len pre tých, ktorí mi chcú pomocť s právnikom. Pretože poradenstvo po maili nerobím. Za prvé, mnoho ľudí si robí len srandu a má „vážne“ problémy typu: či veľa po tej strave neschudnú alebo či sa im nepreje zelenina. To sú fakt „závažné“ problémy.

Niektorí ľudia si k tomu niečo pridajú alebo uberú a očakávajú, že im to schválim po maili, že to tak može byť. Prepáčte, ale ja fakt nerobím pre vás dobrovoľný výskum. Keď si to chcete upraviť a nemáte záujem sa stravovať podľa mojich skúseností, tak to robte po svojom. Lenže neste si za to zodpovednosť a nepíšte mi to. Ja fakt neuznávam povrchnosť v ničom a považujem za stratu času vám po maili vysvetľovať, prečo by som nerobila to, čo mi píšete.

Mnohí ľudia si neprezrú materiály a píšu otázky, na ktoré som už odpovedala. Ľutujem, ale fakt tomu nebudem venovať čas. Koho to zaujíma, nech si prečíta moje články. Koho to nezaujíma a vadí mu to, nech to nečíta. Nech sa kľudne stravuje akokoľvek, mne to nevadí a je to jeho vec. Niekedy, keď si budem mať čas, tak jeden článok venujem len odpovediam na všetky otázky, i z mailov, i z diskusií. Ale urobím to až vtedy, keď budem mať čas ja. Ďakujem za pochopenie.

Karel Kryl by mal 80 rokov

15.04.2024

Pred 80 rokmi sa narodil Karel Kryl. Myslím si, že si tento človek zaslúži spomienku. Bol to nadčasový spevák a nikdy sa nikomu nezapredal. Narodil sa 12.4.1944. Prvýkrát som jeho meno počula v 80 rokoch na letnej brigáde. Boli sme na Morave so spolužiakmi a náhodou som večer prišla k spolužiakom na izbu. Magneťák mali veľmi potichu a hrala tam nejaká pre mňa neznáma [...]

Pelle = dieťa šťasteny

09.04.2024

Lebo to, ako sa on prepracoval až na post prezidenta, sa inak nazvať nedá. Nenápadne sa po Ficovom chrbte posúval vyššie a vyššie, až zakotvil vo funkcii najvyššej, prezidentskej. Jediné, čo k tomu potreboval, bolo poslúchať, pritakávať, klamať, pri nepríjemných otázkach odpovedať vyhýbavo, vykrúcať sa, používať prázdne frázy, hovoriť kvetnato a pritom všetkom sa [...]

Sú novinári na strane dobra a spravodlivosti ?

21.03.2024

Jaro vždy chcel, aby Korzár písal odvážne a kriticky, stál na strane spravodlivosti, práva a dobra. Chcel, aby boli jeho redaktori féroví a korektní, kontrolovali tých pri moci a zastávali sa bežných ľudí. Citujem z nižšie pripojeného článku: https://korzar.sme.sk/c/23299172/zomrel-sefredaktor-dennika-korzar-jaroslav-vrabel-novinam-venoval-cely-zivot.html?ref=njctse Verím, [...]

Andrej Danko, semafor

Polícia zverejnila po viac ako troch mesiacoch video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 12:59

Zábery pochádzajú z kamery električky.

Antony Blinken / Si Ťin-pching /

USA a Čína musia byť partnermi, vyhlásil prezident Si na stretnutí s Blinkenom

26.04.2024 12:24

Americký minister zahraničných vecí, ktorý v piatok končí návštevu Číny, predtým rokoval so svojím čínskym náprotivkom Wang Iom viac ako päť a pol hodiny.

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21, aktualizované: 12:25

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 196
Celková čítanosť: 2966252x
Priemerná čítanosť článkov: 15134x

Autor blogu

Kategórie