Je známy novinár Marek Vagovič objektívny ohľadom práce polície, keď získal policajné auto na súkromné účely a odmieta to vysvetliť?

23. septembra 2022, popelka, Nezaradené

Marek Vagovič je známy novinár, ktorý prešiel mnohými redakciami. Písal pre Pravdu, Sme, Týždeň, Domino fórum, Aktuality. V súčasnosti pôsobí v Konzervatívnom denníku Postoj a podľa medializovaných informácií by mal mať po zmene riaditeľa RTVS vlastnú reláciu aj v štátnej televízií. Na svojom facebookovom profile Vagovič v posledných týždňoch avizuje vydanie knihy, ktorú definoval ako thriler o policajnej mafií.

Preto sa ho to pýtam verejne, ako je to možné, využívať i malé výhody od polície a potom seriózne o nich informovať, keď nepracujú v prospech bežného občana? Nevylučuje sa to s jeho objektivitou? Ako može potom posobiť vo verejnoprávnom médiu? Keď som ho prosila ja o pomoc s kauzou VSŽ Košice, tak ma ignoroval. Pritom v médiach sa tento novinár reprezentuje ako špičkový novinár. Tak prečo ma ignoroval?

Dnes vyšiel na serveru Plus 7 dní tento článok od novinárky Ľudmily Lackovej.

https://plus7dni.pluska.sk/kauzy/ocareny-kuklacmi-znamy-novinar-odmieta-povedat-ako-ziskal-policajne-auto-sukromne-ucely

Citujem z textu článku:
Marek Vagovič reagoval na naše odhalenie, že biela dodávka použitá v promovideu na jeho knihu je policajné auto, ktorým viezli Kaliňáka na súd, príkro: “ To ťažko! Neviem, odkiaľ to máte. Ja takúto informáciu nemám.“
Stačí sa pozrieť na EČV spomínaného auta – upozornili sme Vagoviča. Ten nás najprv presviedčal, že evidenčné čísla aut sú na videu zakryté, čo nebola pravda, a keď sme mu pripomenuli, že sám zverejňoval aj fotografie tohto auta z natáčania, zmenil tón. Po položení jednoduchej otázky – či mal autá požičané z NAKA, vychril: „Ja vám nebudem odpovedať na tieto otázky. To je moja súkromná aktivita, akým spôsobom ja využijem konkrétnych ľudí a autá v súkromnom projekte. Do toho vás naozaj nič nie je. To nie je vaša vec. To je moja súkromná vec. Vydávam knihu, natočil som trailer. To je všetko, čo k tomu viem povedať.“
Po týchto slovách novinár Marek Vagovič zložil telefón. Bez pozdravu. Škoda. Bolo by na mieste, aby hlavne v súvislosti s chystaným projektom vo verejnoprávnej televízií, ale aj z pohľadu jeho doterajšej práce novinára vysvetlil, ako možno zlúčiť prijímanie službičiek od predstaviteľov polície s objektívnym informovaním verejnosti.

Koniec citácie.

Tu je mail z 24.8.2022, keď som prosila o pomoc Mareka Vagoviča. Neuverejnil nič, ani mi nepomohol.

Tu je mail z 21.9.2022, ktorý som posielala okrem iného aj novinárke Ľudmile Lackovej, ktorá dnes uverejnila článok o Marekovi Vagovičovi. A predtým uverejnila článok, kde bol rozhovor s Jánom Kaľavským, bývalým vysokopostaveným policajtom.
Tak uvidíme, či pomože mne. Nechcem byť naivná, tak radšej predpokladám, že nie, nepomože.

O svojich skúsenostiach s bývalou novinárkou práve týždenníka Plus 7 dní Naďou Šindlerovou som písala v tomto článku. Tá sa rovno zamestnala na Ministerstve vnútra SR. Info je v tomto článku.

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/08/25/robert-fico-neurobil-nic-proti-korupcii-ignoroval-ju-i-ked-o-nej-vedel/

Novinári, ktorý z vás informuje seriozne? A vysvetlí verejnosti Marek Vagovič, čo má znamenať to požičanie auta od polície na jeho súkromné účely? Pokiaľ chce pracovať vo verejnoprávnej televízii, tak by mal.

Doplnenie:
Aby som bola objektívna a nekritizovala len Mareka Vagoviča, tak niekoľkokrát som prosila o pomoc a uverejnenie aj známu novinárku Moniku Tódovú a jej kolegov Matúša Kostolného a Lukáša Filu. Tá tiež nepomohla, ani jej kolegovia novinári.
Tu je mail z roku 2017 a bol poslaný aj do redakcie aktuality.sk

A tu je mail z roku 2012, tiež ma novinárka Monika Tódová ignorovala, i jej kolegovia novinári.

Tu sú odkazy na články, kde je povodna kauza:

A keby to novinári nevedeli a nepochopili, mohli sa za tie roky spýtať, veď to 4 roky študovali na žurnalistike, tak by to mali chápať a vedieť pracovať s informáciami. Prípadne z tých informácií urobiť skrátenú verziu alebo rozdeliť do viacerých článkov. Predpokladám, že to sa učili na žurnalistike.

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/01/21/prokuratura-policia-politici-palko-fico-poslanci/

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/07/30/rezesovci-tunelovat-se-vyplaci/

https://popelka.blog.pravda.sk/2012/12/18/kauza-vsz-a-slobodne-slovenske-media-1-cast-lucia-zatkova/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/09/21/maros-zilinka-stefan-hamran-roman-mikulec-a-daniel-lipsic-prosim-vas-zacnite-pracovat-v-prospech-obcana/